Psion Netbook op Epoc R5
Ik liep al een 'tijdje' rond met het idee mijn zwaar verouderde Psions uit 1999 te gaan vervangen vopor een meer eigentijds apparaat maar wilde er daarbij wèl op vooruit gaan. Dat Pocket-pc-windiows beviel me bijzonder matig, al was het alleen al omdat ik voortdurend tot scrollen binnen applicaties gedwongen werd en de meeste apparaatjes nauwelijks over een vlot bedienbaar toetsenbord beschikten. ik heb enige weken met verschillende apparaten gespeeld maar zelfs de HP 6915 kon me maar matig bekoren.

Ik ben daarom uitgekomen bij de aanschaf van een Asus R2H 'laptop/PDA' met ingebouwde Sirfstar III navigatiechip, lopend op Windows XP Tablet edition, een aanraakscherm, een extra opklapbaar USB-toetsenbordje en een losse Plextor PX-608CU DVD-(her)schrijver en een extra 80 GB laptopdisk met Externe USB2 Digiconnectbehuizing.

Hoewel de Psion-accu 4x zo lang meeging en deze vlotter gebruiksklaar was heb ik nu een veel beter beeld, een exte multimediamachine, annex GPS en ben ik af van een dubbele strandaard aan documenten, spreadsheets, databases, agenda's en adresboeken.
Nadfat office 2007 beta afviel twijfel ik nog tussen installatie van Microsoft's Office 2003 en IBM's Lotus SmarSsuite 9.8.1.