Hoera!!!

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

gezondverstand
Geregelde verschijning

Hoera!!!

Bericht door gezondverstand »

NL wint de oorlog tegen islam. 40% van de turken en marokanen voelt zich niet meer thuis in nederland
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/40-pr ... niet-thuis" onclick="window.open(this.href);return false;

Maken we in maart 100% van :evil3:
Bonjour
Moderator

Re: Hoera!!!

Bericht door Bonjour »

En dat is diep triest. Er zouden een hoop mensen zich moeten schamen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

En Kuzu en Osturk voorop. Die mogen ook opzouten. Ik ben een groot fan van Ebru Umar en heb dus met een medestander als zij geen énkele last van aangeprate schaamte. Op naar 15 Maart. Turks Erdogan tuig hoort zich hier niet thuis te voelen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik vind dat alle die stomme rechtsen weleens monddood gemaakt kunnen worden. Al die lui naar Rottumerplaat.

Oh nee, dat is zielig voor de vogels daar.

Die nieuwe zandplaat bij Den Haag dan maar. Als het maar buiten het bereik van de mobiele telefonie is.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Tja je kunt ook gaan stemmen. Doe je best! :)

Ik moest ineens denken aan het gesprek tussen de monddoodgemaakte Theo van Gogh (vzmh) en Nazmiye Oral
Laatst gewijzigd door Labyrint op 26 feb 2017 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ja, maar eerst vraag ik ze hoe ze hun ideeën gaan realiseren en verwacht niet dat ze iets verder komen dan wegtreiteren.

Maar blondie komt weer niet opdagen vanavond. Die zegt niets.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Integratie! Rare reli-muts, zwarte vodden omruilen voor Nikes en Jeans. Baard 'af' en Pyjama uit. Dan is er niets aan de hand.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Alsof kleren de man (of vrouw) maken. Dit lost niets op.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Nou ga dan lekker tegen stemmen. :) Dat is je recht. En desnoods: wordt zélf moslim zodat jij je aan hen aanpast. Niet willen integreren daarmee zet men zichzelf buiten spel. Wegwezen uit Nederland want PVV, VNL en FVD stemmers willen minder tot geen Islam
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

PVV, VNL en FVD stemmers schreeuwen lekker. Maar ik hoor geen oplossingen. Gelukkig krijgen ze gen meerderheid en hoe groot de PVV ook wordt, denk niet dat ze de macht krijgen.
Dus #Hoe dan?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bonjour schreef:Maar ik hoor geen oplossingen.
Dus #Hoe dan?
Tuurlijk hoor je ze niet als je ze niet volgt. Ik volg alle materiaal op o.a. YouTube van voorál VNL en FVD.

Eerst 15 Maart. Succes ook met jouw stem!
gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand »

Bonjour schreef:Ik vind dat alle die stomme rechtsen weleens monddood gemaakt kunnen worden. Al die lui naar Rottumerplaat.

Oh nee, dat is zielig voor de vogels daar.

Die nieuwe zandplaat bij Den Haag dan maar. Als het maar buiten het bereik van de mobiele telefonie is.
Wij komen aan de macht kijk de peilingen maar! Het volk gelooft die linkse praatjes niet meer luister naar Rutte en pleur zelf op :lol:
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Eveneens ben ik me waarschijnlijk net als Bonjour, (?) maar dan aan de andere kant van het stemlokaal er van bewust dat de maatschappij zoals deze nu is met alle ontwikkelingen en het tegen elkaar in polariseren de maatschappij zichzelf géén goed doet. Het zal er niet perse gezelliger op worden als rechts meer inspraak zal winnen. Geen illusies dus. Maar dat er een oplossing in Europa totaal zoek is, en dat er een inhoudelijk debat en een daaropvolgend cognitief knallen van dissonantie mét de vrucht van compromis moet komen in de 2e kamer zonder alléén maar een klagende PVV die bij een groot deel van de bevolking afgunst oproept en alleen maar zal verergeren dat is wel duidelijk.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Daar dit topic hierna overging op een discussie over godsdienstvrijheid, is dat gedeelte afgesplitst.
Vrijheid van godsdienst.
Hier verder met TS over het zich niet thuis voelen in Nederland van een groep Turken en Marokkanen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wat vinden jullie van deze topic start?

Mijn vraag:
Hoe maken we hier een onderwerp over op Freethinker, indachtig onze doelstellingen?
gezondverstand schreef:NL wint de oorlog tegen islam. 40% van de turken en marokanen voelt zich niet meer thuis in nederland
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/40-pr ... niet-thuis" onclick="window.open(this.href);return false;

Maken we in maart 100% van :evil3:
1 Is de titel lading dekkend?
2 Is het onderwerp van discussie (goed) beschreven?
Maw. Is de eerste zin van de intro inhoudelijk juist, als het gaat om het topic onderwerp?
3 Gaat het in het onderzoek van dit artikel speciaal om 40 % Turken en Marokkanen, waarop het RTL nieuws zich toespitst of om hoe allochtonen over het algemeen zich in Nederland voelen?
Met een aantal gegeven redenen, die kunnen meespelen.

Natuurlijk kan het topic hier zich toespitsen op een gedeelte van het RTL artikel.
4 Is dit duidelijk in de topic start?
5 Wat zegt de conclusie van TS?

Er wordt gelinkt naar een artikel in RTL nieuws.nl over de uitslagen van "een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP)".
Dit is in het kort wat ik lees:
Door RTL nieuws wel vernoemd uit dezelfde bron, maar verder helemaal apart besproken, waardoor het lijkt alsof het over 2 verschillende dingen gaat.
Ten eerste het artikel:
40 procent Turkse en Marokkaanse Nederlanders voelt zich hier niet thuis
Veel niet-westerse migranten, en vooral ook hun kinderen, voelen 'onbehagen over de Nederlandse samenleving', schrijft het SCP. Ze zijn daardoor vooral gericht op hun thuisland en zijn heel erg met hun geloof bezig.
Met nog een opmerking over Surinamers.
Opvallend is volgens het SCP ook dat Surinaamse Nederlanders, een groep die een relatief positieve plek heeft in de Nederlandse samenleving, zich minder thuis zijn gaan voelen.
Hierin wordt via een korte noot gerefereerd naar een ander RTL artikel, met gegevens uit hetzelfde onderzoek.
Het andere artikel:
Ikrame (33) voelt zich hier wél thuis: 'Ik heb geleerd hoe ik me staande kan houden'
Met eerst een herhaling van het eerste artikel over 40%.
En pas daarna de beschrijving van deze Marokkaanse vrouw, die toch blijkbaar tot de andere 60% van diezelfde groep behoort.
Zij heeft Marokkaanse ouders maar woont al haar hele leven in Maastricht. Ze voelt zich juist heel welkom in Nederland. "Natuurlijk ben ik ook wel eens gediscrimineerd en voel ik me niet prettig bij de uitspraken van Wilders", vertelt ze tegen RTL Nieuws. "Maar mijn ouders hebben mij geleerd dat ik me zelf staande moet te houden in de maatschappij.
"Ik heb mijn plek in de samenleving veroverd door te zorgen dat ik iets waardevols kan bijdragen. Ik verwacht niet dat de politiek of de maatschappij mijn problemen oplost, dat doe ik zelf", zegt El Oualhani. "
Voor mij gaat het duidelijk om deze 2 conclusies.
-In het ene artikel wordt het behoud van identiteit gezien als een belemmering van integratie.
-In het andere artikel is dit niet de reden geweest tot afzondering, maar juist extra reden om tot iets waardevols te laten groeien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie