Bonjour schreef:Iemand op credible schreef:Ja, die bestaat. God spreekt namelijk tot alle mensen in alle culturen in alle tijden. De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwillenden niet.
https://credible.nl/topic/27861-god-bes ... nt-1138305" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk is zo'n opmerking niet meer van deze tijd. Het bevestigt weer eens het groepsdenken. Wij zijn goed en de anderen zijn kwaad. Eigenlijk is het een pure belediging om alles wat niet in je richting mee loopt maar
kwaadwillend te noemen.
Voor de goede orde zou ik wel de vraag die hieraan vooraf ging willen citeren:
Dat beloof ik:
Wellicht kunnen we de discussie vol trekken door eerst te bepalen de Grote Geest van de indianen echt bestaat.
Graag zou ik niet direct over deze gelovige willen spreken hier, maar tegen hem.
Dus
@ Gelovige
Het denken in dualisme is ontzettend Bijbels en dus ook christelijk:
Goed en slecht
Het goede en het kwade.
Liefde en haat.
De liefdevolle God en de kwaadaardige duivel.
Wie niet voor mij is, is tegen mij.
Wat mij steeds weer bevreemd is dat je vaak zulke goed doordachte opmerkingen kan maken.
Wijze opmerkingen en tolerantie.
Verbindend ook, tussen allerlei soorten religieuze denkbeelden.
Vaak anti dogmatiek.
En dan ineens weer dit soort opmerkingen.
Zo ondoordacht.
Nota bene nog volgend op je opmerking tav. van een heel andere (heidense) religie
En meer voorbeelden van iets lezen en het ten volle omarmen, omdat het komt van sites en denkbeelden, waar je dan ineens achter lijkt te staan.
Zoals het lijkt alsof je niet kritisch kunt kijken naar pro Israel artikelen op pro Israël sites.
Dan niet de ideologie daar door lijkt te hebben, zoals laatst over de eindtijd en de profetie tav. Trump.
Ik kan dat heel vaak niet begrijpen.
Alsof ik een klap in mijn gezicht krijg, nadat ik een bericht over tolerantie heb gelezen van je en je opnieuw weer eens het voordeel van de twijfel wil geven.
Steeds weer heb ik de gedachte:
Het lijkt wel alsof je hier als account 2 verschillende personen in je herbergt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.