De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwillend

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwillend

Bericht door Bonjour »

Iemand op credible schreef:Ja, die bestaat. God spreekt namelijk tot alle mensen in alle culturen in alle tijden. De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwillenden niet.
https://credible.nl/topic/27861-god-bes ... nt-1138305" onclick="window.open(this.href);return false;

Eigenlijk is zo'n opmerking niet meer van deze tijd. Het bevestigt weer eens het groepsdenken. Wij zijn goed en de anderen zijn kwaad. Eigenlijk is het een pure belediging om alles wat niet in je richting mee loopt maar kwaadwillend te noemen.
Schandalig. En dat een enkele week na het 'verzoenende kerst'. We zien hier weer wat de ware aard is van sommige christenen. En hoe groot die groep is moet nog blijken, want tot nu toe heeft niemand op Credible deze persoon erop aangesproken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Waarom?
Bevlogen

Re: De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwil

Bericht door Waarom? »

Bonjour schreef:
Eigenlijk is zo'n opmerking niet meer van deze tijd. Het bevestigt weer eens het groepsdenken. Wij zijn goed en de anderen zijn kwaad. Eigenlijk is het een pure belediging om alles wat niet in je richting mee loopt maar kwaadwillend te noemen.
Schandalig. En dat een enkele week na het 'verzoenende kerst'. We zien hier weer wat de ware aard is van sommige christenen. En hoe groot die groep is moet nog blijken, want tot nu toe heeft niemand op Credible deze persoon erop aangesproken.
Dag Bonjour,

Het is gewoon confimation bias....bij religies bestaat geen neutraliteit tegenover hun goden...Ben je niet voor hun goden dan automatisch tegen en ook nog automatisch kwaadwillend....omdat de goden recht op mensen hebben......en wij dat niet willen ( volgens hun aanhangers, dat dan weer wel.....).

Het is gewoon primitief denken dat de oorsprong van religie laat zien: Een groep die met een leider bij elkaar moet worden gehouden....Religies of totalitaire regimes .....zelfde systeem........
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bonjour schreef:
Iemand op credible schreef:Ja, die bestaat. God spreekt namelijk tot alle mensen in alle culturen in alle tijden. De goedwillenden luisteren naar Zijn stem en de kwaadwillenden niet.
https://credible.nl/topic/27861-god-bes ... nt-1138305" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de goede orde zou ik wel de vraag die hieraan vooraf ging willen citeren:
Dat beloof ik:
Wellicht kunnen we de discussie vol trekken door eerst te bepalen de Grote Geest van de indianen echt bestaat.
Graag zou ik niet direct over deze gelovige willen spreken hier, maar tegen hem.

Dus
@ Gelovige

Het denken in dualisme is ontzettend Bijbels en dus ook christelijk:
Goed en slecht
Het goede en het kwade.
Liefde en haat.
De liefdevolle God en de kwaadaardige duivel.
Wie niet voor mij is, is tegen mij.

Wat mij steeds weer bevreemd is dat je vaak zulke goed doordachte opmerkingen kan maken.
Wijze opmerkingen en tolerantie.
Verbindend ook, tussen allerlei soorten religieuze denkbeelden.
Vaak anti dogmatiek.
En dan ineens weer dit soort opmerkingen.
Zo ondoordacht.
Nota bene nog volgend op je opmerking tav. van een heel andere (heidense) religie

En meer voorbeelden van iets lezen en het ten volle omarmen, omdat het komt van sites en denkbeelden, waar je dan ineens achter lijkt te staan.
Zoals het lijkt alsof je niet kritisch kunt kijken naar pro Israel artikelen op pro Israël sites.
Dan niet de ideologie daar door lijkt te hebben, zoals laatst over de eindtijd en de profetie tav. Trump.

Ik kan dat heel vaak niet begrijpen.
Alsof ik een klap in mijn gezicht krijg, nadat ik een bericht over tolerantie heb gelezen van je en je opnieuw weer eens het voordeel van de twijfel wil geven.

Steeds weer heb ik de gedachte:
Het lijkt wel alsof je hier als account 2 verschillende personen in je herbergt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Bonjour schreef:

Schandalig. En dat een enkele week na het 'verzoenende kerst'. We zien hier weer wat de ware aard is van sommige christenen. En hoe groot die groep is moet nog blijken, want tot nu toe heeft niemand op Credible Willempie erop aangesproken.
@Bonjour,
Heb jij deze persoon erop aan gesproken? En zou je dat niet beter op credible kunnen doen? M.i wordt het hier ook niet gewaardeerd als ik een link van een freethinker topic op credible plaats.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Maria schreef:
Graag zou ik niet direct over deze gelovige willen spreken hier, maar tegen hem.

Dus
@ gelovige
@Maria,

Zou je die discussie op credible kunnen voeren, dat lijkt me wel zo eerlijk.
Bob Dylan
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Had ik al gedaan.
Kijk even op Cedible. :wink:
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Maria,
Prima, 3 min geleden geplaatst. :wink:
Bob Dylan
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Storm schreef: @Bonjour,
Heb jij deze persoon erop aan gesproken? En zou je dat niet beter op credible kunnen doen? M.i wordt het hier ook niet gewaardeerd als ik een link van een freethinker topic op credible plaats.
Eigenlijk zegt hij dus dat al zijn freethinker-gesprekspartners hier kwaadwillend zijn. Ik heb erover nagedacht, maar als hij zich kan verdedigen, kan hij dat dus hier ook doen, tegenover iedereen die hij kwaadwillend vindt.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Bonjour,
Ik weet genoeg. Dus als ik freethinker info, zonder toestemming op een ander forum drop kan dat.
Bob Dylan
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Storm schreef:@Maria,
Prima, 3 min geleden geplaatst. :wink:
Direct na mijn bericht hier aan begonnen.
Ik heb vaak tussendoor iets anders te doen en ben soms wel een half uur bezig een bericht te plaatsen :wink:
Onze berichten overlapten dus elkaar.
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Storm schreef:
Ik weet genoeg. Dus als ik freethinker info, zonder toestemming op een ander forum drop kan dat.
Het lijkt mij wel. Dat kan je zien als vrije nieuwsgaring. Of het netjes is omdat te doen zonder de betrokkene te waarschuwen, dat lijkt mij nou weer niet.
Maar dat begrip begint toch steeds meer te vervagen.
Ik ken de reglementen niet uit mijn hoofd, maar ik geloof niet dat er instaat dat het plaatsten van freethinker berichten op andere fora uitdrukkelijk is verboden.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Storm schreef:@Bonjour,
Wanneer jij daar een bron bij zet, van mij prima.

Wanneer het een stuk van een pagina is, zoals bv rereformed schrijft, waar duidelijk veel meer werk inzet dan een oneliner ontstaat er een grijs gebied. Dan wordt het netter om te vragen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gershom schreef:
Storm schreef:
Het lijkt mij wel. Dat kan je zien als vrije nieuwsgaring.
Ik ken de reglementen niet uit mijn hoofd, maar ik geloof niet dat er instaat dat het plaatsten van freethinker berichten op andere fora uitdrukkelijk is verboden.
Met vermelding van link is het zoals Bonjour zegt prima.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Misschien begrijpt de gelovige het beter wanneer je opmerkt dat de uitspraak van hetzelfde kaliber is als wanneer een ongelovige opmerkt dat mensen die van intelligentie houden atheïst zijn, en mensen die dom zijn voor geloof kiezen.
Born OK the first time
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Rereformed schreef:Misschien begrijpt de gelovige het beter wanneer je opmerkt dat de uitspraak van hetzelfde kaliber is als wanneer een ongelovige opmerkt dat mensen die van intelligentie houden atheïst zijn, en mensen die dom zijn voor geloof kiezen.
@Rereformed,
Ja inderdaad het is van dat kaliber, en dat komt hier toch ook langs op Freethinker?
Bob Dylan
Plaats reactie