Rereformed schreef;De hemel is het wezenlijke van wat wij hier op deze aarde slechts als zwakke afschaduwingen kunnen waarnemen. Een grasspriet zoals wij die hier kennen is in de hemel pas een echte grasspriet
Dit is het onvermijdelijk gevolg wat er met een mens gebeurt wanneer hij vanaf zijn geboorte niets anders te horen krijgt dan: "Heere ik ben niet waardig dat gij tot mij komt, maar spreek slechts een woord, en mijn ziele zal gezond zijn.Je kijk op de zaak illustreert perfect mijn bewering dat het concept hemel bedacht is door mensen die het leven niet kunnen pruimen. Je denkt een God te eerbiedigen, maar in werkelijkheid laster je een mogelijke schepper, omdat je hem ervan beschuldigt niets (zelfs geen grassprieten) deugdelijk gemaakt te hebben. Een schepping die bestaat uit flarden, zwakke aftreksels, niets wezenlijks, geen echtheid, staat gelijk aan een vergissing, iets wat er eigenlijk niet behoort te zijn.
Eigenlijk is je kijk op het leven een uitleg van hoe jezelf psychisch in elkaar zit.
(3x) Een liedje dat wij op zeven jarige leeftijd moesten zingen (telkens een volle terts hoger) tijdens onze eerste communie. Het is voor iedereen makkelijk voor te stellen dat je gaat geloven dat dit ook werkelijk waar is. Niets hier op aarde kan volmaakt zijn, inclusief jij zelf. Want er staat alleen maar geschreven; "En god zag dat het zeer zeer goed was"... er staat niet dat het volmaakt was.
Ik begrijp dat Willempie zichzelf niet volmaakt vind, en hoopt in een eventueel later leven
wel die staat van perfectie te bereiken die hem nu ontbeert.
Ik vind zijn uitleg daarom volkomen acceptabel. Ik betreur het echter dat hij dat hij niet tevreden is met wat hij is. Want het gezegde; "hoop doet leven" is daarmee voor Willempie niet van toepassing. Willempie eigenlijk leef jij in een permanente staat van ontevredenheid. Vind je dat zelf niet jammer?