De wederkomst van Jezus
Moderator: Moderators
Re: De wederkomst van Jezus
Ik dacht al : waarom komt die naam me toch zo bekend voor..... 

God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Gaat het inmiddels weer een beetje meneer DrögeWaarom? schreef:Ik dacht al : waarom komt die naam me toch zo bekend voor.....

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Hoe lang blijven de christenen nog bij de bushalte staan?Wilsophie schreef: De wederkomst van Christus omvat een arsenaal van tijdséénheden en is in het boek Daniël en ook Openbaring opgesplitst en gepaard gaande met vele gebeurtenissen. .
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Eeuwig! Ze lopen regelmatig een paar haltes verder, vinden daar niets wat in hun straatje past en gaan weer een paar haltes terug. De geseculariseerden blijven meestal verweg van de eerste twee of drie haltes nadat ze zelf nagedacht hebben.PietV. schreef:Hoe lang blijven de christenen nog bij de bushalte staan?Wilsophie schreef: De wederkomst van Christus omvat een arsenaal van tijdséénheden en is in het boek Daniël en ook Openbaring opgesplitst en gepaard gaande met vele gebeurtenissen. .
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Bij elke bushalte staat tenslotte: "Hij komt spoedig".lost and not found yet! schreef:Eeuwig! Ze lopen regelmatig een paar haltes verder, vinden daar niets wat in hun straatje past en gaan weer een paar haltes terug.PietV. schreef: Hoe lang blijven de christenen nog bij de bushalte staan?

Je hoort ze ook vaak preken: "Nog nooit is de wederkomst zo dichtbij geweest als nu". Dat vind ik altijd de overtuigendste redenering.

"It is obvious that we are nearer the end times than ever before". Tijdens het wachten kun je de tijd doden met zingen "I'm so happy".
http://jesus-is-savior.com/Believer's%2 ... return.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Daarom verkies ik de term Christen gelovigen en geen "Jesus people".Waarom? schreef:Dag Wilsophie,Wilsophie schreef:Overigens maak ik bezwaar tegen de titel want de komst van Jezus als mens en als de zoon des mensen....was toen HIj kwam in vernedering en met een bepaalde dienst als de Knecht des Heeren. Als Hij wederkomt, dan komt HIj als De Christus en de Koning van het heelal niet om te dienen maar om te heersen.
De topic starter heeft er deze titel aangegeven. Waarschijnlijk heeft hij een andere visie op Jezus. Dat schijnt regelmatig voor te komen onder christen gelovigen.

De bushalte met het opschrift 1000. Alles werd in gereedheid gebracht, het uur U naderde. Inmiddels zijn we 1016 jaar verder en nog steeds wordt er elke zondag gesproken over zijn wederkomst. Althans door gediplomeerde sprookjesvertellers die niet durven te zeggen dat het publiek naar huis moet gaan en niet langer hoeft te wachten.Rereformed schreef: Bij elke bushalte staat tenslotte: "Hij komt spoedig".![]()
Je hoort ze ook vaak preken: "Nog nooit is de wederkomst zo dichtbij geweest als nu". Dat vind ik altijd de overtuigendste redenering.![]()
Er wordt in de kerken nauwelijks gesproken over de wederkomst van Christus. Wat een tijdslimiet inhoudt van vele jaren. De wederkomst of parousia van Christus is niet een kwestie van een dag maar wordt beschreven in het boek Daniël o.a. en Openbaringen en houdt meer in dan alleen de komst van het Davidische koninkrijk. Maar we doen hier niet aan Bijbelstudie, dus ik laat het maar voor wat het is.
Wat wel een kwestie van een moment is, is de opname van de Gemeente, daar waar Christus komt in de lucht om Zijn Lichaam/ Gemeente tot Zich te nemen, maar daar hebben vele kerken nooit van gehoord.
Daar spreekt de Bijbel alleen over in de brief aan de Thessalocisenzen , althans heel expliciet. Voor Bijbelgelovende Christenen zijn er meer teksten in de typologie en profetie die wijzen naar deze gebeurtenis. Deze gebeurtenis gaat lang vooraf aan de komst van het Davidisch koninkrijk, plus de 1000 jaar waarin de duvel gebonden wordt en Zijn komst op de Olijfberg voor Israël.
De verwoesting van Jeruzalem, de 10 statenbond, de vlucht via de Olijfberg naar Petra enz......
Ik denk dat de opname van de Gemeente door weinigen opgemerkt zal worden en in ieder geval via internet en alle media door de dan komende Maytreya verklaard zal worden als hij de wereldmacht in handen zal nemen.
Misschien voorafgaand aan de openbaring van de prins uit het huis van Jordanië. Maar dat gelooft hier toch geen sterveling dus dat laat ik maar voor wat het is.
Wat wel een kwestie van een moment is, is de opname van de Gemeente, daar waar Christus komt in de lucht om Zijn Lichaam/ Gemeente tot Zich te nemen, maar daar hebben vele kerken nooit van gehoord.
Daar spreekt de Bijbel alleen over in de brief aan de Thessalocisenzen , althans heel expliciet. Voor Bijbelgelovende Christenen zijn er meer teksten in de typologie en profetie die wijzen naar deze gebeurtenis. Deze gebeurtenis gaat lang vooraf aan de komst van het Davidisch koninkrijk, plus de 1000 jaar waarin de duvel gebonden wordt en Zijn komst op de Olijfberg voor Israël.
De verwoesting van Jeruzalem, de 10 statenbond, de vlucht via de Olijfberg naar Petra enz......
Ik denk dat de opname van de Gemeente door weinigen opgemerkt zal worden en in ieder geval via internet en alle media door de dan komende Maytreya verklaard zal worden als hij de wereldmacht in handen zal nemen.
Misschien voorafgaand aan de openbaring van de prins uit het huis van Jordanië. Maar dat gelooft hier toch geen sterveling dus dat laat ik maar voor wat het is.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Dat gelooft hier inderdaad geen sterveling, want het gaat domweg niet gebeuren.
Hij is er nooit geweest, is dus ook niet weg gegaan en kan dus ook niet terug komen.
Hij is er nooit geweest, is dus ook niet weg gegaan en kan dus ook niet terug komen.
Dat is dan knap, want wat er staat is volslagen onzin.De wederkomst wordt in de Bijbel omschreven als "De Dag des Heeren'" en bevat een tijdslimiet van op zijn minst 1040 jaar waarbij vermeld dat niemand weet wanneer die periode ingaat. We kunnen hooguit zeggen dat we in de zogenaamde 'eindtijd' leven sinds Zijn opstanding. En dat omvat inmiddels zeker ruim 2000 jaar omgezet in 2 dagen. Want bij God is 1000 jaar als 1 dag.
We leven inmiddels ruim in de 2e dag en in de BIjbel komt op de 3e dag altijd iets tot stand. Of anders gezegd dat op de 3e dag iets gestalte krijgt. Dus dat de wereld die 3e dag nadert lijkt mij duidelijk.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dag Wilsophie,Wilsophie schreef:Er wordt in de kerken nauwelijks gesproken over de wederkomst van Christus. Wat een tijdslimiet inhoudt van vele jaren. De wederkomst of parousia van Christus is niet een kwestie van een dag maar wordt beschreven in het boek Daniël o.a. en Openbaringen en houdt meer in dan alleen de komst van het Davidische koninkrijk. Maar we doen hier niet aan Bijbelstudie, dus ik laat het maar voor wat het is.
Er wordt in de kerken VEEL gesproken over de wederkomst van Christus. In kerken van Reformatorische en/of RKK huize is er alleen heel wat minder fantasie en gepuzzel met losse bijbelteksten dan in charimatische, evangelische, pinksterkerken, etc over allerlei gebeurtenissen rondom de wederkomst. (uiteraard blijft alles fantasie.......maar dat terzijde ) De opname wordt in traditionele kerken meteen gekoppeld aan de wederkomst. De gelovingen gaat Christus in de lucht tegemoet, soort van welkoms comitee bij de wederkomst zeg maar........of als bescherming ( zo ik ooit een predikant hoorde stellen ) voor de gelovigen zelf om te ontsnappen aan de haat van de niet-gelovigen als ze zien dat Christus TOCH ECHT weerkwam......Dan ben je veel veiliger in de lucht....
Iemand als Calvijn heeft een compleet Bijbelcommentaar geschreven over het boek Daniel, niets van de alle fantasie die je bij veel hedendaagse gelovigen aantreft.....Zouden ze een voorbeeld aan moeten nemen
Laatst gewijzigd door Waarom? op 13 sep 2016 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
De eerste 4 eeuwen stonden de denkbeelden in het teken van een spoedige wederkomst, nadat dit niet gebeurde en men degenen die hier nogal over zeurden (Montanisten) een kopje kleiner hadden gemaakt, werd er aan gesleuteld. In 325 in Nicea en 381 in Constantinopel. Dit waren de momenten om de boel zo aan te passen dat de christenen een herziene versie kregen en het grote wachten kon beginnen. En nog steeds tuinen hele volksstammen in het credo en worden door een noodgreep de mond gesnoerd.Dat beloof ik schreef: Dat is dan knap, want wat er staat is volslagen onzin.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Kun je even aangeven waar je dit in de bijbel gelezen hebt?Wilsophie schreef:...de opname van de Gemeente.. Deze gebeurtenis gaat lang vooraf aan de komst van het Davidisch koninkrijk
Inderdaad leefde Paulus in deze meest fatale waan waarin een mens kan leven (1 Tess. 5). Grotere stupiditeit kan een mens niet hebben dan zich deze gedachten eigen te maken.Wilsophie schreef:Paulus zegt dat gelovigen "kinderen des lichts zijn"... En gelovigen wandelen niet in duisternis,
...de wereld die in duisternis leeft.
Born OK the first time
Dit lijkt mij een broodje aap verhaal....PietV. schreef: In 325 in Nicea en 381 in Constantinopel. Dit waren de momenten om de boel zo aan te passen dat de christenen een herziene versie kregen en het grote wachten kon beginnen.
Alsof er een herziende versie is van de bijbel

Je lijkt Aton wel, hier wel bekend. Terwijl in Psalmen al werd gesproken dat bij God 1000 jaar is als een nacht en andersom. Daar hebben de christenen geen herziende versie voor nodig.
Antoon.

Ja hoor dat kan ik aangeven. 1 Thess. 4 vers 16 en 1 Thess.5Rereformed schreef:Kun je even aangeven waar je dit in de bijbel gelezen hebt?Wilsophie schreef:...de opname van de Gemeente.. Deze gebeurtenis gaat lang vooraf aan de komst van het Davidisch koninkrijk
Inderdaad leefde Paulus in deze meest fatale waan waarin een mens kan leven (1 Tess. 5). Grotere stupiditeit kan een mens niet hebben dan zich deze gedachten eigen te maken.Wilsophie schreef:Paulus zegt dat gelovigen "kinderen des lichts zijn"... En gelovigen wandelen niet in duisternis,
...de wereld die in duisternis leeft.
Paulus leefde niet in een waan, maar hem waren de verborgenheden geopenbaard die alles te maken hebben met de toekomst des HEEREN dus als je dat stupide noemt begrijp ik niet waarom je vraagt waar ik dat gelezen heb.