Actie:
Vrijheidsdemonstratie met openlijke symbolische en provoceerde boekenverbranding van:
‘De satanische verzen’, de Bijbel en de Koran.
Plaats:
Rotterdam, stadhuis.
J’accuse!…Declaratie voor de vrijheid:
Vijf jaar voordat de nazi’s Nederland binnen vielen, tijdens de Rijnland crisis in 1936, zei de toenmalige minister Colijn: “Gaat u maar rustig slapen?”.
Dit was een politiek correct statement vooral bedoeld om paniek te voorkomen bij het volk.
En aan de vooravond van de tweede wereldoorlog, September 1938, stapte een triomfantelijke Chamberlain uit het vliegtuig en verkondigde tegenover het volk:
“My good friends, for the second time in our history, a British Prime Minister has returned from Germany bringing peace with honour. I believe it is peace for our time.”
<<foto ontbreekt!>>
(Munich agreement <Sudetenland>, September 1938)
(Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_Agreement)
Beide politiek historische gebeurtenissen waren politiek correct waarbij rekening werd gehouden met de ‘gevoelens’ van een ondemocratische ideologie.
Geen van deze politiek correcte gebeurtenissen heeft de tweede wereld oorlog (kunnen) voorkomen.
En in het historisch perspectief zijn deze politiek correcte acties achteraf nogal naïef!
En, zoals de geschiedenis ons geleerd heeft, de prijs die we daarna voor de vrijheid moesten betalen, de tweede wereld oorlog, was hoog! Te hoog!
Vrijheid – zonder voor of achter voegsels – is het hoogste goed!
Deze vrijheid is – mede naar aanleiding van de tweede wereld oorlog – formeel vastgelegd in de ‘Universele verklaring van de Rechten van de Mens’ door de verenigde naties op 10 December 1948.
En universeel betekent wereldomvattend…zonder uitzondering!
En nu, anno 2006, hebben we bewegingen die het recht menen te hebben onze duur verworven vrijheden te mogen verkwanselen voor hun bekrompen ideologie!
De SGP die het arrogante recht meent te hebben om met hun visie van een kleinzerige, impotente, zielige, infantiele en bekrompen God een concert van Madonna te kunnen verbieden. Daarbij gebruikmakend van een obscuur, ad hoc en bovenal internationaal onrechtmatig wetsartikel – internationaal onrechtmatig omdat dit wetsartikel, artikel 147, lijnrecht in gaat tegen artikel 30 van de Universele verklaring van de Rechten van de Mens.
Dit artikel luid:
Artikel 30
Geen bepaling in deze Verklaring zal zodanig mogen worden uitgelegd, dat welke Staat, groep of persoon dan ook, daaraan enig recht kan ontlenen om iets te ondernemen of handelingen van welke aard ook te verrichten, die vernietiging van een van de rechten en vrijheden, in deze Verklaring genoemd, ten doel hebben.
Met andere woorden: Alle rechten zijn van toepassing! Dus het recht om religies te bekritiseren is een fundamentele vrijheid! En dus is het Nederlandse artikel van nul en generlei rechtmatige waarde!
Daarom ook noem ik de God van de SGP, en de bevestiging van deze God door ex-minister Donner, hier dan ook welbewust bij naam:
De God van de SGP en van ex-minister Donner is een kleinzerige, impotente, zielige, infantiele en bekrompen karikatuur van een God! En als dit de religieuze gevoelens van sommige religieuzen raakt dan: “So be it!”.
Veel ernstiger is het gemak waarmee ex-minister Donner en gelijken met staatsverantwoordelijkheid onze fundamentele vrijheden lopen te verkwanselen met hun uitspraken!
En ja…ik klaag aan! (J’accuse!)
Ik klaag Donner en Balkende aan voor onverantwoordelijk en schadelijk gedrag!
Ik klaag Balkenende aan voor zijn schadelijke opmerkingen in Indonesië aangaande zijn persoonlijke mening over het homohuwelijk. Een overwegend Moslim land.
En in overwegend Moslim landen heerst toch al de algemene primitieve mening dat de westerse vrijheid grotendeels bestaat uit seksueel losgeslagen, verkrachtende, drugsgebruikende amoralistische ongelovigen.
Balkende’s persoonlijke mening bevestigde dit verstoorde beeld alleen maar!
En deze Moslims zien zich, na Balkenende’s opmerking, weer gesterkt in hun eigen superieure gelijk!
En ik klaag ex-minister Donner aan voor zijn persoonlijke support voor de SGP oproep om de concerten van Madonna te verbieden. Dit versterkt bij religieus fundamentalisten alleen maar het absurde, onterechte en valse superioriteitsgevoel dat zij in hun recht staan om hun eigen bekrompen dogma’s dwangmatig op te leggen aan de ongelovigen, de ‘untermenschen’.
In één opzicht had ex-minister Donner wel gelijk!
We moeten rekening houden met de huidige tijd!
En Denemarken heeft met de boycot’s ten gevolge van de ‘cartoon affaire’ miljoenen euro’s aan handelsinkomsten misgelopen.
Des te beschamender is het dat Nederland niet als één blok achter de universele uiting van vrijheid stond, waarbij Denemarken niet gezwicht is voor het juk van religieus chantage.
Beschamend is het dat wij, juist in deze tijden, nu het aankomt op het verdedigen van het universele principe van vrijheid, onze vrijheid zo goedkoop verkwanselen voor chantage praktijken van een primitieve ideologie.
En, gelijk de vooravond van de tweede wereldoorlog, heeft de geschiedenis ons geleerd dat toegeven aan ideologische chantage praktijken misschien wel ‘politiek correct’ mag zijn maar dat het uiterst naïef is om te denken dat deze misplaatste concessie enig gunstig effect heeft op achterlijke en primitieve totalitaire, al dan niet religieuze, ideologieën!
In tegendeel! De geschiedenis heeft ons precies het tegenovergestelde geleerd!
In 1989 gaf onze democratische vrijheid in het ‘westen’ religieus gekrenkte Moslims de vrijheid om <toon het boek de duivels verzen> het boek van Salman Rushdie – ‘De Duivels verzen’ - te verbranden.
Blijkbaar stond en staat er ‘iets’ in dit boek waarmee Moslims diep gekrenkt werden en worden!
En iedereen heeft het recht om gekrenkt te zijn!
En iedereen heeft dan ook het recht om demonstratief het boek te verbranden.
Hoewel ik tegen boeken verbrandingen ben, omdat dit voor mij associaties oproept aan nazi Duitsland aan de vooravond van de tweede wereldoorlog, gun ik, ondanks mijn afkeer, iedereen de universele vrijheid, om dit te doen!
<<foto ontbreekt>>
(Bron:
http://www.ushmm.org/museum/exhibit/onl ... urning.php)
En aldus geschiedde! <verbranding van het boek van Salman Rushdie>
Maar, gelijk dit boek, zijn vele mensen gekrenkt door de intolerante uitspraken die beschreven staan in dit boek…de Bijbel! <toon de Bijbel> En gelijk het recht om het boek van Salman Rushdie te verbranden, zo ook heeft één ieder het universele recht om op basis van dezelfde argumenten dit boek te verbranden. <verbranding van de Bijbel>
En ook in dit boek <toon de Koran> - De Koran - staan haatdragende verzen tegenover andersdenkenden waardoor ieder weldenkend mens oprecht gekrenkt mag zijn. En ook hier geldt het vrijheidsprincipe! <verbranding van de Koran>
En als deze actie tot vervolging leidt, anders dan het universele recht op vrijheid van meningsuiting, dan zie ik mezelf genoodzaakt deze actie iedere week te herhalen…totdat de boodschap begrepen wordt!
Wim Ahlers.