Predikant doodgeschoten op Sulawesi

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Overigens, om on-topic te blijven :wink:
Het doodschieten van die predikant is een zeer verachtelijke daad.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

je moet hun nationalisme en criminele hebzucht niet verwarren met hun valse christendom, want niemand van de gemiddelde christenen op de wereld zal daar enig nut in zien wat die lui deden vanuit hun zogenaamde christendom.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 18 okt 2006 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Hitler gebruikte het geloof gewoon als middel om de massa te controleren.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

marc aka controle schreef:Hitler gebruikte het geloof gewoon als middel om de massa te controleren.
Dat weet je zowieso nooit zeker. Oók als die citaten van jou juist zijn.
Alles wijst erop dat hij in het begin van zijn 'carriere' een diepgelovig christen was, en dat hij er later wellicht op terug is gekomen.
En dan is het nog de vraag hoe Hitler het geloof kon gebruiken om de massa te controleren. Dat kan namelijk alleen maar als het geloof zich daar toe leent. ('geef de keizer wat des keizers is', 'gehoorzaam de overheden')

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

jHenosch schreef:je moet hun nationalisme en criminele hebzucht niet verwarren met hun valse christendom, want niemand van de gemiddelde christenen op de wereld zal daar enig nut in zien wat die lui deden vanuit hun zogenaamde christendom.
Ja, maar dat geldt evengoed voor moslims en hindoes.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Atheist_1984 schreef:Alle grote religie's hebben bloed aan hun handel kleven. En die zeggen dat hun boekie de waarheid is. :? De bijbel'/koran/torah staan allemaal vol geweld en haat. Bekijk dit filmpje maar.
Of van George Carlin
http://www.youtube.com/watch?v=SzHlMs2r ... ed&search=
Veel leuker, maar met dezelfde bootschap.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
marc aka controle
Ervaren pen

Devious schreef:
marc aka controle schreef:Hitler gebruikte het geloof gewoon als middel om de massa te controleren.
Dat weet je zowieso nooit zeker. Oók als die citaten van jou juist zijn.
Alles wijst erop dat hij in het begin van zijn 'carriere' een diepgelovig christen was, en dat hij er later wellicht op terug is gekomen.
En dan is het nog de vraag hoe Hitler het geloof kon gebruiken om de massa te controleren. Dat kan namelijk alleen maar als het geloof zich daar toe leent. ('geef de keizer wat des keizers is', 'gehoorzaam de overheden')

Vriendelijke groet.
Vertel me wat wijst op de diepgelovigheid van Hitler. Voor mij wijst het op perfecte marketing.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

marc aka controle schreef: Vertel me wat wijst op de diepgelovigheid van Hitler. Voor mij wijst het op perfecte marketing.
[Korter quoten aub!.. Devious']

Perfecte marketing, maar dan propaganda met een wel heel imperfecte boodschap.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Marc aka... De context, erg belangrijk :wink: men is er zo op gebrand om te bewijzen dat Hitler geen christen was, dat men alleen de tekstjes quote die goed van pas komen.

Uit hetzelfde boek waar de door jou opgegeven site uit citeert:

'Luther had the merit of rising against the Pope and the organisation of the Church. It was the first of the great revolutions. And thanks to his translation of the Bible, Luther replaced our dialects by the great German language!

We don't want to educate anyone in atheism. Table-Talk [p. 6]

An uneducated man, on the other hand, runs the risk of going over to atheism (which is a return to the state of the animal)... Table-Talk [p. 59]

Nor can the Table-Talk be used to argue for a pagan Hitler:

It seems to me that nothing would be more foolish than to re-establish the worship of Wotan. Our old mythology had ceased to be viable when Christianity implanted itself. -Table-Talk [p. 61]

We do not judge merely by artistic or military standards or even by purely scientific ones. We judge by the spiritual energy which a people is capable of putting forth, which will enable it in ten years to recapture what is has lost in a thousand years of warfare. I intend to set up a thousand-year Reich and anyone who supports me in this battle is a fellow-fighter for a unique spiritual-- I would say divine-- creation.... Rudolf Hess, my assistant of many years standing, would tell you: If we have such a leader, God is with us. Hitler, in Secret Conversations With Hitler, p. 68

We do not forget the influence of the churches. There will definitely be no Vatican crusade against us. We know Monsignor Pacelli since he was the Vatican's diplomatic representative in Germany for twelve years; as Secretary of State and adviser to Pope XI it is greatly in his interest that the German Catholics should at last have a statute [Concordat]. -Hitler, in Secret Conversations With Hitler, p. 79

Lees dit eens! http://www.nobeliefs.com/HitlerSources.htm :wink:

Overigens heeft Hitler nergens afstand genomen van Jezus, of zijn eigen geloof in Jezus.

Vriendelijke groet.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

geloof in Jezus is ook geen 100% garantie tegen satanisch gedrag,

kennis over zijn wezen en voorbeeld verkleint hooguit de kans.
marc aka controle
Ervaren pen

Het gaat niet om de site maar om de betrouwbaarheid waaruit geciteerd wordt "Hitler's secret conversations". Dus wat hij werkelijk dacht.

Adolf Hitler, Hitler's Table Talk, London, Weidenfeld & Nicholson, 1953. Note, this book is also published under the title: Hitler's Secret Conversations, New York, Farrar, Straus & Young, 1953.

Ik heb even gezocht en kan geen bewijzen vinden (lijkt me ook vrij moeilijk) die het boek ondersteunen of afwijzen. Die site van jou is trouwens net zo biased als die van mij. Maar goed, we kunnen iig concluderen dat Hitler "heb uw naaste lief als uzelf" niet zo belangrijk vond. Toch deel van het belangrijkste gebod.
Laatst gewijzigd door marc aka controle op 19 okt 2006 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Samante

Bericht door Samante »

marc aka controle schreef: Maar goed, we kunnen iig concluderen dat Hitler "heb uw naaste lief" niet zo belangrijk vond.
Dat geldt eveneens voor George W. Bush jr.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Samante schreef:
marc aka controle schreef: Maar goed, we kunnen iig concluderen dat Hitler "heb uw naaste lief" niet zo belangrijk vond.
Dat geldt eveneens voor George W. Bush jr.
vooral zijn naaste in Afganistan en Irak ziet hij zo, en waarom ook niet, die lui hadden toch al veel te lang geleden onder taliban en hoessein?

dat het idealisme was dat niet waar gemaakt kon worden, is helaas wat anders.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 19 okt 2006 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
marc aka controle
Ervaren pen

Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de hoofddrijfveer was. Die landen hadden die regimes namelijk al jaren lang. Amerika heeft ze notabene bewapend tegen de russen en Iran (iran ook trouwens). Eigenbelang is meestal de hoofdreden voor de VS.

edit: dat geldt trouwens voor alle landen. Ik ben overigens blij dat de VS de wereldmacht is en niet die gekke russen of islamieten
Plaats reactie