Nee, Ik heb mijn verhaal verteld in antwoord op een verzoek. Niet om iemand te overtuigen.Dat beloof ik schreef: In je verhaal heb je een paar elementen ingebracht, waarvan je hebt gedacht dat die ons zouden overtuigen, bv het verhaal van de bank waar de computer uit valt.
In mijn geval is het gewoon zo gegaan als ik heb verteld.Het zou natuurlijk erg handig zijn als dat zo gebeurt, alleen gebeurt dat niet zo.
Nooit.
Het eerste wat banken doen als de computer uit valt is iedereen naar buiten sturen en de deur dicht doen.
In geen enkel geval worden klanten nog geholpen, omdat het domweg onmogelijk is zonder computer.
Klanten worden in zo'n geval doorgestuurd naar een ander filiaal.
Heb je het nu over de huidige gang van zaken in Nederland? Wat ik heb verteld was niet in Nederland en al een tijdje geleden.Los van dat: bankmedewerkers mogen alleen uitbetalingen doen als dat het geld aantoonbaar op een rekening staat.
In dit geval gaat om “tientallen medewerkers”, ik ben nog genadig geweest en heb dus het minimum van 20 gepakt. Ieder 2000 euro maakt 40.000 euro.
Dat bedrag heet in banktermen een ‘ongebruikelijke transactie’ (het is niet normaal dat iemand staat te trillen op zijn benen en 40.000 euro cash komt opnemen).
Een medewerker mag dan niet zomaar uitbetalen maar moet dan de filiaal manager laten tekenen voor de transactie.
Die kijkt er nog eens na, checkt alle punten en zal dan tot de conclusie komen dat er niet wordt betaald.
Immers, de computers liggen er uit, hij kan dus niets checken en ook zijn toestemming voor de transactie niet in het systeem invoeren…..
Probeer je nu aan te tonen dat ik het verhaal heb verzonnen?