Mysterieus geluid boven Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Mysterieus geluid boven Nederland

Bericht door Labyrint »

Ufo's zijn meestal gerapporteerd als geruisloos. Qua herrie: Haarp en Cern en Portals naar andere dimensie's of poort naar de hel waaruit demonen/aliens komen vlak voor Jezus terugkomt worden het meest genoemd door vooral Amerikanen. Spannende tijden. :D
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dat beloof ik schreef: Verder denk ik dat we hier zouden moeten spreken over een "onbekend geluid" ipv "mysterieus geluid".
Maar mysteries zijn toch veel interessanter. :angel12:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Fish schreef:Mijn vrouw en ik liepen vanmiddag over het strand (geheel verlaten op de meeuwen na) toen we op een gegeven moment allebei in de lucht keken, ik dacht een vliegtuig zei mijn vrouw maar daar was het geluid te laag voor. Duurde maar een paar minuten.
Er was niets te zien dat het geluid kon veroorzaken en eigenlijk was ik het alweer vergeten tot ik de topic zag. :)
Interessant.
Je hebt dit nooit eerder gehoord?
Was het gedurende die paar minuten een monotoon geluid?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fenomeen schreef:Was het gedurende die paar minuten een monotoon geluid?
Ja, een laag monotoon geluid. Toen ik er hier overlas heb ik nog eens naar een mogelijke oorzaak nagedacht. Er was een stijve bries recht uit zee en geluid draagt ver over water, dus misschien was het een groot schip net achter de horizon?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Octo schreef:
Dat beloof ik schreef: Verder denk ik dat we hier zouden moeten spreken over een "onbekend geluid" ipv "mysterieus geluid".
Als dat onbekende geluid blijkt te worden veroorzaakt door een onbekend voorwerp dat door de lucht vliegt, dan hebben sowieso de mensen die beweren dat het door een ufo veroorzaakt wordt gelijk. Uiteraard totdat de aard van de ufo is vastgesteld, want daarna is het natuurlijk geen ufo meer :)
Dit kan natuurlijk allemaal niet.
Als bekend is waardoor het is veroorzaakt, is het geen onbekend geluid meer.
Als het voorwerp bekend is waardoor het is veroorzaakt (eventueel vliegend) , is dat dus geen onbekend voorwerp meer.
Mensen die beweren dat het door een ufo wordt veroorzaakt kunnen daar geen enkel bewijs voor hebben; ze zeggen dus maar wat en mensen die maar wat zeggen moet je niet serieus nemen. Per definitie kunnen die dus nooit beredeneerd gelijk hebben.
:dontknow:
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef: Ja, een laag monotoon geluid. Toen ik er hier overlas heb ik nog eens naar een mogelijke oorzaak nagedacht. Er was een stijve bries recht uit zee en geluid draagt ver over water, dus misschien was het een groot schip net achter de horizon?
Geluid kan kilometers ver dragen en volgens mij kan er ook sprake zijn van weerkaatsing van natuurlijke en industriële geluiden. Affakkelen in de Botlek kan je horen tot in de Hoekse Waard. Onweer hoor je tenslotte ook aan komen. Verder is het uiteraard ook mogelijk om War of the Worlds op te zetten een videocamera pakken het raam open doen en dan samen met iemand anders roepen waar komt dit geluid vandaan. Om het effect te versterken vraag je een paar mensen om op straat te staan die naar de lucht gaan kijken. Succes verzekerd.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef: Om het effect te versterken vraag je een paar mensen om op straat te staan die naar de lucht gaan kijken. Succes verzekerd.
Weet ik nog uit mijn pubertijd. :D
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Potvissen-zwanenzang :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef:Potvissen-zwanenzang :shock:

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik zag dat ene pietv hier ook een opmerking had geplaatst.

Dan ik ook maar.
Natuurlijk wel even freethinker even vernoemen.
Met het woordje "een" ervoor om het niet al te doorzichtig te maken. :wink:
https://staatgeschreven.nl/2016/01/14/e ... ent-134840" onclick="window.open(this.href);return false;
Er wordt veel over gespeculeerd en nog meer over gefantaseerd. Ik ben benieuwd wat een freethinker over deze bazuinen zegt.
De combinatie van het Engelse freethinker met een Nederlands bijzonder steekwoord blijkt een gouden greep te zijn.
Met freethinker + bazuin stonden we direct bovenaan zag ik.

Maar misschien heeft Google goed zijn best gedaan en is het alleen maar bij freethinker bezoekers.
Zowel Staatgeschreven en een freethinker binnen een pagina blijkt het goed te goed.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
deugniet
Geregelde verschijning

Bericht door deugniet »

Fish schreef: Ja, een laag monotoon geluid. Toen ik er hier overlas heb ik nog eens naar een mogelijke oorzaak nagedacht. Er was een stijve bries recht uit zee en geluid draagt ver over water, dus misschien was het een groot schip net achter de horizon?
Als kustbewoner en groot liefhebber van strand, weet ik dat bepaalde weertypen het geluid van scheepsmotoren wel eens kan versterken. Meestal is dit tijdens drukkende windstille zomerdagen. Misschien kan het recentelijk aangelegde windmolenpark bij Noordwijk een bepaald geluid produceren?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

deugniet schreef:Misschien kan het recentelijk aangelegde windmolenpark bij Noordwijk een bepaald geluid produceren?
Wij wandelde er wel direct voor. Ik hou het in gedachten.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

FransP schreef:
Peter van Velzen schreef:Klinkt raar.
Eerst dacht ik aan een piepende metalen schuifdeur.
toen aan een beginneling op een Sousafoon.
Weet iemand welk instrument werd gebruikt in "Close encounters of the third kind" ?
Want dat is het enige dat een mens aan Ufo's zou doen denken.
Laat maar ik heb het al gevonden: Het was een tuba!
Ik denk meer aan een es of bes bas.
Vanwege het zware lage geluid.
Een tuba klinkt wat hoger.
Heb vroeger althoorn, iets hoger geluid dan tuba, en later sousafoon voor buiten en es bas voor binnen. Lager als tuba.

Alledrie spelen in de bas sleutel al kan de althoorn ook in de f sleutel spelen.
Hoezo off-topic. En bovendien ook nog eens onvolledig. De termen es-bas, bes-bas en tuba (tenortuba) worden alleen gebruikt binnen de Hafabra wereld. Binnen symfonisch kader is een tuba gewoon een bas-tuba, meestal in C en soms in F. Maar dat verschilt ook nog eens per land.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Hoe het ook zij, als het een blaasinstrument is dat door een hemelbewoner wordt bespeeld, dan mag de betreffende hemelbewoner nog wel een paar extra lesjes nemen, want om nou te zeggen dat het een prettig deuntje is, nou nee.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Het muziekinstrument uit close encounters of the third kind was een synthesizer en wel een Arp 2500 en de muziek was van John Williams als antwoord op de vraag van Peter v Velzen .
En hier is de Arp 2500 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ARP_2500" onclick="window.open(this.href);return false;. een monofone modulaire analoge synthesizer.
Ik snap niet hoe Peter aan een tuba komt in de film zelf is de synthesizer ook nog te zien .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Plaats reactie