Ik lees dus de Gesprekken met God boeken van auteur Walsch. Deze auteur beleefde in 1993 een erg moeilijke tijd door in zijn leven, schreef een boze brief aan God, en God beantwoordde zijn brief. Deze brief omving uiteindelijk meer dan 2000 bladzijdes en is in 9-delige boekvorm uitgegeven.
In dit boek beweert de auteur met God te praten. Wel zelfs al is dit niet het geval en totale onzin (wie weet?? ik denk het niet maar toch..) alles wat erin deze boeken staat heeft mij geholpen om weer vrij te leven en mijn relatie met God, en doelstelling van mijn leven te begrijpen en hoe het werkt. De boeken hebben me afgeholpen van schuldgevoelens en gevoelens van 'moeten' .
Ik zoek vaak God op en verbind me dan met Hem. Ik voel dan een grote vreugde en kracht en liefde in mijn wezen komen en zo blijf ik in contact met wat werkelijk (ook vanuit ziel) goed voor me is en blijf ik in kracht staan. Tuurlijk ik kan alles verbeelden, maar de auto die blauw is hier voor me in de straat kan ik dan ook verbeelden, dat ik leef kan ik ook verbeelden. Tuurlijk kan ik alles verbeelden, bijvoorbeeld ook dat dit forum bestaat, maar in ieder geval ervaar ik het wel als zodanig. ERVARING als zodanig lieve mensenn.
Dank jullie wel voor jullie reacties. En mijn waaardering voor jullie dat jullie al gekozen hebben voor jezelf te kiezen, nu de rest nog?
Toen ik met God begon te verbinden veranderde alles. Maar ik deed het uit mijn hart. Met de religie was ik in spiritueel-gevangenschap gebleven maar nu ben ik Vrij.
Kijk naar buiten, lach vriendelijk naar andere mensen, we hoeven slechts hulp en licht voor elkaar te zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Samante schreef:Vervolgens was hij als in rook opgegaan. Weg, foetsie. Net zo mysterieus als hij verschenen was.
Dat lijkt me een typisch sterke aanwijzing dat het hier om een hallucinatie is gegaan.
En dat het ging om een hallucinatie zullen we nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Ook zullen we nooit kunnen vaststellen dat het een ontmoeting met God was.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Samante schreef:Vervolgens was hij als in rook opgegaan. Weg, foetsie. Net zo mysterieus als hij verschenen was.
Dat lijkt me een typisch sterke aanwijzing dat het hier om een hallucinatie is gegaan.
En dat het ging om een hallucinatie zullen we nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Ook zullen we nooit kunnen vaststellen dat het een ontmoeting met God was.
Niet met absolute zekerheid inderdaad, maar wel met een grote mate van waarschijnlijkheid.
En je kan je dan afvragen waarom je daar het label god met alle geweld aan wilt hangen, maar goed ieder zijn meug.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Samante schreef:
Niet met absolute zekerheid inderdaad, maar wel met een grote mate van waarschijnlijkheid.
En je kan je dan afvragen waarom je daar het label god met alle geweld aan wilt hangen, maar goed ieder zijn meug.
Ik sluit beide mogelijkheden niet bij voorbaat uit.
Samante schreef:
Ik sluit beide mogelijkheden niet bij voorbaat uit.
Dunkt mij dat je dat wel doet toch?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ik sluit de mogelijkheid liever wel uit. Of we moeten te maken hebben met een zeer vage onduidelijke inconsistente God. En diegene die deze ervaring hebben gehad zullen toch willen beamen dat de God die tot ze spreekt heel duidelijk is.
Dus stel dat ND Walsch met God communiceert, waarom beperkt deze God zich slechts tot NDW? Waarom moetten we deze "openbaring" wel serieus nemen en niet die van de moeder die haar kind in de badkuip verzuipt omdat God dat duidelijk heeft opgedragen?
Hier 16 gesprekken met God: https://www.youtube.com/watch?v=9XdGruC2qw0" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan laat ik Allah en al die andere goden even buiten beeld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Samante schreef:....Zo heb ik eerder beschreven hoe een man plotseling, vanuit het niets, naast me liep en me zei: "Het komt helemaal goed met jou." en knipoogde. Vervolgens was hij als in rook opgegaan. ......
Een God die zich niet eerst netjes voorstelt en ook bij het weggaan niet netjes gedag zegt, een God die alleen maar even kiekeboe speelt, zo'n God neem ik niet serieus.
dikkemick schreef:
Dus stel dat ND Walsch met God communiceert, waarom beperkt deze God zich slechts tot NDW? Waarom moetten we deze "openbaring" wel serieus nemen en niet die van de moeder die haar kind in de badkuip verzuipt omdat God dat duidelijk heeft opgedragen?
De God van de boeken met Walsch bereikt vele miljoenen over de hele wereld. En we 'moeten' niets serieus nemen. Het gaat erom dat je iets kunt met de inzichten die Walsch geeft, al dan niet via God. Is dat niet zo, dan is het prima. Is het wel zo, dan is het eveneens prima. De God die Walsch beschrijft is vrij van enig dogma.
Samante schreef:....Zo heb ik eerder beschreven hoe een man plotseling, vanuit het niets, naast me liep en me zei: "Het komt helemaal goed met jou." en knipoogde. Vervolgens was hij als in rook opgegaan. ......
Een God die zich niet eerst netjes voorstelt en ook bij het weggaan niet netjes gedag zegt, een God die alleen maar even kiekeboe speelt, zo'n God neem ik niet serieus.
Misschien was het kiekeboe voor mij op dat moment in mijn leven voldoende. Een hallucinatie had me langer lastig gevallen denk ik zo.
Een "bekeerde" tante van mij, 50 jaar geleden, had een zwaar leven.
Zij "legde" echter al haar problemen "bij de Heere neer"
Daarnaast las ze dag en nacht in de bijbel.
En na elke vezuchting van haar was het: "En toen kreeg ik die woorden........"
Een toepasselijke bijbeltekst waardoor zij weer moed kreeg om verder te gaan.
Dat was haar manier van communiceren met haar God.
Zij bad en las in de bijbel en ze meende dat elke bijbeltekst die in haar opkwam een antwoord van haar God was.
Het tegendeel is moeilijk te bewijzen maar het was naar mijn idee toch wel een eenrichtingsverkeer.
Ik heb me als kind er wel vaak over verbaasd dat ze de juiste tekst altijd op het juiste moment "kreeg"
Alhoewel, soms moest we wel eens een tijdje op een antwoord wachten maar dat was geen probleem voor haar,
haar God stelde haar geloof dan op de proef.
Om geslaagd uit deze proef te komen vulde zij haar lege uurtjes nog meer met bijbellezen en ja hoor, daar kwam dan de felbegeerde tekst en was ze weer helemaal opgelucht, het contact met haar God was hersteld.
dikkemick schreef:
De God van de boeken met Walsch bereikt vele miljoenen over de hele wereld. En we 'moeten' niets serieus nemen. Het gaat erom dat je iets kunt met de inzichten die Walsch geeft, al dan niet via God. Is dat niet zo, dan is het prima. Is het wel zo, dan is het eveneens prima. De God die Walsch beschrijft is vrij van enig dogma.
Toch blijf je dan met het probleem van openbaring zitten. Of we dit wel of niet serieus moeten nemen. Ook ik (als die-hard atheist) was verrast door het eerste boek van Walsch. Een dogma-vrij inzicht welke juist voor gelovigen een eye-opener zou kunnen zijn. Je kunt natuurlijk zijn inzichten gebruiken, maar wat dit dan nog met een werkelijke God te maken heeft is me een raadsel. Hij noemt zijn gedachten gewoon "god"
Waar het mij altijd weer om gaat is of die god wel of niet bestaat. Of er werkelijk gecommuniceerd wordt met een externe entiteit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef:
Waar het mij altijd weer om gaat is of die god wel of niet bestaat. Of er werkelijk gecommuniceerd wordt met een externe entiteit.
Wat zou jou overtuigen? Dat er nu drie keer op je rechterschouder wordt getikt door iemand die je niet ziet, terwijl je dit leest? Het is altijd maar de vraag of God inderdaad bestaat en wat die de mensheid te zeggen heeft en op welke manier. Belangrijkste is, kun je wat met die boodschap?
dikkemick schreef:
Wat zou jou overtuigen? Dat er nu drie keer op je rechterschouder wordt getikt door iemand die je niet ziet, terwijl je dit leest? Het is altijd maar de vraag of God inderdaad bestaat en wat die de mensheid te zeggen heeft en op welke manier. Belangrijkste is, kun je wat met die boodschap?
Probleem is. Er is niet 1 god/God. En die goden die de mensen in de loop der tijden verzonnen hebben, laten maar bar weinig van zich horen.
Ik ga er dan alleen wel vanuit dat de goden het beste met ons voor hebben en dit op een uitermate duidelijke correcte manier doen. Maar Allah zegt dat christenen gedood moeten worden en God zegt dat homo's gedood moeten worden. Maar deze christelijk god (want daar heb jij het hier over) zegt nog zo ontzettend veel meer. Hij zegt ook, via anderen, dat we homo's lief moeten hebben.
Duidelijkheid siert Hem derhalve niet. En een god zou toch uiterst betrouwbaar moeten kunnen communiceren?
Einstein/Mick
dikkemick schreef:
Probleem is. Er is niet 1 god/God. En die goden die de mensen in de loop der tijden verzonnen hebben, laten maar bar weinig van zich horen.
Ik ga er dan alleen wel vanuit dat de goden het beste met ons voor hebben en dit op een uitermate duidelijke correcte manier doen. Maar Allah zegt dat christenen gedood moeten worden en God zegt dat homo's gedood moeten worden. Maar deze christelijk god (want daar heb jij het hier over) zegt nog zo ontzettend veel meer. Hij zegt ook, via anderen, dat we homo's lief moeten hebben.
Duidelijkheid siert Hem derhalve niet. En een god zou toch uiterst betrouwbaar moeten kunnen communiceren?
Ik denk dat een groot deel van de mensheid God niet begrepen heeft.
Als een God de mens opdraagt homo's te vermoorden, zou de mens kunnen vragen waarom dat nodig is. En belangrijker:als God de homo's dood wil hebben, kan God dat als almachtige toch zelf bewerkstelligen? En waarom zou God dat wensen, heeft God niet in Zijn volmaaktheid de volmaakte homo's geschapen? Een almachtige en volmaakte God heeft toch niet de mens nodig om homoseksuelen te doden?