Goed dan. Meneer Keller gaat over “
hoop” praten. Op zich al een vaag zeer persoonlijk begrip, maar laat ik hem een kans geven.
Hoop houdt iedereen bezig. En (premisse 1) we moeten er vanuit gaan dat het leven zeker niet zinloos kan zijn (uit boek: “the real american dream”)
Je MOET deze gedachte (dat het leven nutteloos zou zijn) naast je neer zitten om een moreel goed leven te kunnen leiden. En dat betekent al direct dat ik een vreselijk amoreel persoon moet zijn.
Wat zijn de “hopen” door de eeuwen heen geweest: Achtereenvolgens in de USA: God, de nation, mensen zelf (21e eeuw).
Verder gaat het over hoop zelf met uiteindelijk christendom uiteraard als beste bron voor hoop.
Desires/expectations. Wensen en verwachtingen dus. M.n. dat laatste doelt spreker op!
Een zeer sterke verwachting dat iets zal gebeuren. Vervolgens een wat vreemd voorbeeld hoe mensen hiermee om kunnen gaan als ze verschillende uitgangssituaties hebben.
Alles draait bij mensen om hoop, ook na dit leven en deze gedachten bepalen hoe je nu handelt.
Fout dus! Na mijn dood ben ik...dood! DOOD. Maar dit bepaalt mijn leven op dit moment absoluut niet.
Persoonlijke hoop is GEEN basis voor een maatschappij volgens de schrijver van het boek waar naar verwezen wordt.
Er MOET iets zijn dat onze persoonlijke wensen overstijgt. Tevredenheid is ongrijpbaar.
Het antwoord laat zich raden. Moet ik daar het filmpje voor uitkijken?
Maar dit filmpje laat duidelijk zien hoe deze beste man redeneert:
https://www.youtube.com/watch?v=IZFCB9sduxQ" onclick="window.open(this.href);return false;
How convenient die bijbel!
Cherrypicker bij uitstek. Hij weet in ieder geval hoe je
niet in de hemel komt, maar ook hoe je wel in de hel belandt. Hij probeert zich qua homosexualiteit, eruit te lullen, maar slaagt er niet in.
(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.
(1 Korinthiers 6:9-10) Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
http://www.debijbelzegt.nl/homofilie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze man kan ik dus niet serieus nemen. Bij het christendom hoort de bijbel en bovenstaande staat in dit boek! Daar kun je je niet op fatsoenlijke wijze uit lullen. Religie in deze zin heeft geen toekomt! Dan wordt het nl. 1 grote LEUGEN!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick