Dat denk ik dus ook. Maar als een god verantwoordelijk is voor ons bestaan, dan kan het niet anders, of je komt er met bovenstaande methode op uit. Niet door naar autoriteiten te luisteren (want welke moet je wel of niet serieus nemen en waarom). Niet door je vast te houden aan traditie of je te beroepen op openbaringen. Want welke traditie of openbaring gebruik je dan en ... waarom?lost and not found yet! schreef:En zolang je je daar aan houd kom je nooit bij wat voor god dan ook uit!dikkemick schreef:Oordeel zelf. Lees. Stel vragen. Trek je eigen conclusies gebaseerd op rede en logica, betrouwbare kennis en informatie. Als je dan op een god uitkomt, so be it.Floris1976 schreef:
en dat laatste (bekeren dus...)gaat haar zeker niet lukken!!!
Het kan natuurlijk zo zijn dat ****** gelijk heeft met zijn "DE God" Het kan zijn dat ****** gelijk had met zijn persoonlijke interveniërende God. of de God van *******, de goden van mijn Hindoeïstische buurman of Mormoonse buurvrouw. Het kan ook zijn dat de Romeinen gelijk hadden, of de oude Grieken. Onderzoek alles en behoudt het goede. Wat ik wel denk is dat deze god(en) moeten passen in het wetenschappelijke wereldbeeld van evolutietheorie, kosmologie, geologie etc. Of...Je moet in staat zijn dit te ontkrachten of een god er deel aan te laten nemen. Vervolgens moet je uiteraard die godshypothese aannemelijk kunnen maken.
Tot nu toe is dat nog niemand gelukt, maar Floris of Bileam Faustina zou zo maar de eerste kunnen zijn.
Het vervelende alleen... Als we voor goden open moeten staan, moeten we ook voor geesten, feeën, spoken, ufo-ontvoeringen, telekinese, helende kristallen etc open staan.