Wat hoor of beleef jij bij het volgende muziek nummer?

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Wat hoor of beleef jij bij het volgende muziek nummer?

Bericht door Dat beloof ik »

Nu gaat het fout.
Eerst reageren op het nummer dat werd geplaatst, niet in discussie gaan en zelf een ander nummer plaatsen zonder commentaar. Dat waren de spelregels. Is vrij duidelijk toch?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Ja het gaat fout, ik doe het fout, sorry. :(
Even kijken of ik mijn muziekje kan verwijderen.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Weet zoveel niet
Forum fan

Bericht door Weet zoveel niet »

Reageer op: 19 Asia Heat Of The Moment

Moest eerst aan een verbroken relatie denken, waarbij het er uiteindelijk even verhit aan toe ging bij de verdeling. Maar uiteindelijk voel ik ook in het nummer dat het allemaal weer goed is gekomen. Voor mij persoonlijk doordat het jaren later pas duidelijk werd dat het zo beter was.

Maar ergens halverwege het nummer begon ik een groene zeelucht te ruiken. Het water/lucht wat door de windt over het strand blaast en dan door de duinen bij mij terecht komt. Maar dat heeft dan te maken met een "evergreen". (Muziek nummer die altijd geld op levert)

Ergens heb ik zelf wel sterk de neiging om het geluid snel zachter te zetten, het is voor mij snel met snerende gitaren dat ik teveel piek gevoel heb. Idee van een kleurschema, waarbij de gitaren in dit nummer sterk geel/groen zijn. Zo sterk dat ik af en toe even een stukje terug moet omdat ik het gevoel heb een stuk gemist te hebben van het nummer. Soort black out gevoel dat het even teveel was.

Madonna - Bitch I'm Madonna ft. Nicki Minaj
Praat liever open op het forum dan in PB.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Wat kan ik van Madonna zeggen? Ik vind dat dus echt helemaal niks. En ik ruik ook geen groene zeelucht.

En iets zeggen over zeelucht of wat dan ook van het nummer dat ik plaats kan ik ook niet.
Gewoon een mooi nummer uit 1977. :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Labyrint schreef:En iets zeggen over zeelucht of wat dan ook van het nummer dat ik plaats kan ik ook niet.
Gewoon een mooi nummer uit 1977. :)
Ik heb er over nagedacht :D Ik reed als 11 jarig jochie met mijn vaders oude "transistor-radio" op de snelbinders van mijn fiets rond en die stond dan op Hilversum 3. Dit nummer past daar wel bij want dit was rond die tijd. :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Weet zoveel niet
Forum fan

Gerry Rafferty Baker Street Long Version

Hmmm het eerste wat ik zie is een soort prullenbak of parkeermeter, met daar boven een pijl! Het zegt mij dat je bepaalde dingen los moet laten en dit ook 1 richting heeft en niets anders. Het zegt mij dat ik het ook niet anders zou willen, en hoor dan in het nummer dat anderen daar een vergissing hebben gemaakt, alsof het allemaal zo makkelijk is. Dit nummer maakt mij blij :) Blij dat ik niet de verkeerde afslag heb genomen!

Voor de volgende:

Kiesza - Hideaway (Official Video)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Even tussendoor:
We zijn met de youtube filmpjes overgestapt van shockwave naar HTML5.
Laat het even weten als je problemen ondervindt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Weet zoveel niet schreef:Het zegt mij dat je bepaalde dingen los moet laten en dit ook 1 richting heeft en niets anders. Het zegt mij dat ik het ook niet anders zou willen, en hoor dan in het nummer dat anderen daar een vergissing hebben gemaakt, alsof het allemaal zo makkelijk is. Dit nummer maakt mij blij :) Blij dat ik niet de verkeerde afslag heb genomen!
Ben je nu werkelijk bezig met een ("0900") mystieke cold reading onder forumleden aan de hand van videoclips op YouTube? Die kende ik nog niet. Gat in de Para markt. Wie leest er nog handen toch? :) Hou op met die onzin hoor. Ieder mens heeft dingen los te laten en velen hebben een verkeerde afslag genomen/gekozen of besluiten anders tegen zaken aan te kijken. Helemaal als je een halve eeuw rondloopt op deze planeet.

Ik weet niks zinnigs te zeggen over jouw geplaatste nummer. Of toch wel. Ik moet direct denken aan Logic-Pro X op mijn Mac. :D

Next!

Wederom op m'n fiets denk ik. Haha
Weet zoveel niet
Forum fan

Ben je nu werkelijk bezig met een ("0900") mystieke cold reading onder forumleden aan de hand van videoclips op YouTube? Die kende ik nog niet.
Vanwaar deze angst, weet ik niet zo direct..... maar het was niet de bedoeling om hier te gaan discussiëren over een clip of gevoel van iemand.Het is en blijft mijn gevoel! Uiteraard kun je onder mijn eigen topic van afvallige verdere vragen stellen. Dus laat je video even staan voor een ander.

Airport - The Motors
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Tja. Ik geef denk ik dan toch meer de voorkeur aan een normaal topic dat gewoon over muziek gaat en het gevoel dat het oproept bij jezelf. Niet over paranormale onzin die je in danseressen en verkeersborden in video-clips meent te zien en die dan op anderen projecteert. Daar doe ik helaas voor dit topic dan liever niet meer aan mee. :)
Weet zoveel niet
Forum fan

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 24#p487024" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitgesproken en even goede vrienden, ook ik vertoonde ongepast gedrag en we gaan verder met het topic.

Airport - The Motors
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heerlijk terug de jaren 70 in met The motors. Nooit geweten dat de band zo heette, maar het nummer bracht direct dat jaren-70 gevoel naar boven. Lijkt een beetje de voorloper van Madness. Ik schaar dit onder de "vergeten nummertjes".

Waar ik zelf kippenvel bij kreeg (in het prachtige nieuwe Luxor te R'dam) was de live uitvoering van dit nummer door een coverband van Pink Floyd. Het geluid kwam er langzaam opbouwend over je heen. Prachtige akoestiek, geweldig nummer ter ere van Syd Barrett (de crazy diamond in dit nummer). Compleet met achtergrondkoor en saxophone (11,30 min)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

My Favorite Game van de Cardigans

Hm... geen hele diepe meditatie waard, gewoon een vrolijk en speels nummer :evil:
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Athum

Bericht door Athum »

Wat het vorige nummer betreft:

Is ook mijn favoriet nummer van de Cardigans, " Kiss me" is ook niet slecht. Stoute clip , vooral het einde is grappig.
Straalt een franke en vrije jeugdige onbezonnenheid uit.

Het volgende is iets helemaal anders: Juno Reactor - High Energy Protons ( Orion Remix)

Ik heb honderden trance/techno nummers gehoord, maar deze is één van de weinige die ik nog geregeld beluister. Je voelt je echt een proton die door een energieveld aan het hoppen is. Ik toch. De esoterische gezangen hier en daar geven het ook een echt "trance" gevoel ondanks de beats.

De versie met beelden uit de originele MTV clip (6'31'') ( 1994 ) staat ook op YT, maar deze clip is ook goed.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En dat is het bijzondere van muziek. Athum vindt bovenstaand nummer goed, ik vind het geen eens een nummer.
Ik ben ouderwets en denk dat muziek ten minste met instrumenten (daaronder versta ik ook de stem) gemaakt moet worden. Niet met een computer/sampler of weet ik wat voor techniek. M.a.w. Behalve ergernis voel ik niets bij dit soort nummers.
Als ik opdwepende (high energy proton) muziek wil luister ik b.v. naar onderstaand nummer. Vanaf 2 minuut 40 (t/m 6 minuten) hoor je wat ik met instrumenten bespelen bedoel . En dan de stem van de zanger (zingende 'Love-is-all' kikker) Ronnie James Dio. Dit nummer heeft het allemaal!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie