Hoe is het mogelijk dat 2 mensen zo'n spotprent zo verschillend zien?Dat beloof ik schreef:
Wat betreft ongelovigen: dat is de enige groep die er in het boek van langs krijgt, daar houdt haar 'neutrale' beschrijving écht op. Meer dan de helft van het plaatje over atheïsten zien wen schreeuwerige uitleg over hoe atheïsten er wel naast zitten: iedereen is immers religieus.
Wat ze volgens mij laat zien is hoe mensen kunnen denken.
En hoe je dat al dan niet in het extreme kunt trekken.
Ik zie geen belachelijk maken van atheïsme.
Wel het belachelijk maken van fanaten en fanatisme en intolerantie naar andersdenkenden.
Door de hoofdpersoon, die hier ook fanatisme door god-gelovigen en anderszins spiritueel denkende religieuzen, verwoordt.
Het is de hoofdpersoon hier, die probeert religie in wat voor vorm dan ook op een fanatieke manier aan andere mensen op te leggen.
Gaat zelf de dwangbuis in door eigen denken en gedrag.
Zie je dan echt niet, dat zij degenen die denken dat het god-gen daadwerkelijk aanwezig is en het zelfs nog te manipuleren isZoals een echte christelijke theoloog betaamt, wordt de wetenschap en passant ook nog even verkracht.
Ze laat in haar strip weten dat er een god-gen is.
Nou, dan dat zal dan waarschijnlijk dezelfde zijn als het voetbal-gen, of het postzegel-verzamel-gen.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe onzinniger het stripboek is.