Ik ga deze paus steeds meer waarderen.
Moderator: Moderators
-
DiMensie
Re: Ik ga deze paus steeds meer waarderen.
.
Hierbij bied ik mijn nederige excuses aan aan al die miljarden leden van de Rooms-Katholieke Kerk die hier op dit forum van mijn hand hebben gelezen en begrepen dat ik hullie als pedofiel betitelde omdat ik de mening uitte dat de Room Katholieke Kerk een pedofile vereniging is.
Nogmaals sorry: ik bedoelde jullie niet lieve mensen, ik bedoelde jullie voorgangers, de leiders binnen jullie sekte, die vetbetaalde in naam van de Paus benoemde volksverlakkers die predikken wat ze zelf niet geloven en geboden verkondigen die ze zelf schenden.
Mochten er leiders bestaan die oprecht zijn: ook aan hullie bied ik mijn nederige excuses aan
.
Sorry PVV! Kusje erop, vriendjes?
Hierbij bied ik mijn nederige excuses aan aan al die miljarden leden van de Rooms-Katholieke Kerk die hier op dit forum van mijn hand hebben gelezen en begrepen dat ik hullie als pedofiel betitelde omdat ik de mening uitte dat de Room Katholieke Kerk een pedofile vereniging is.
Nogmaals sorry: ik bedoelde jullie niet lieve mensen, ik bedoelde jullie voorgangers, de leiders binnen jullie sekte, die vetbetaalde in naam van de Paus benoemde volksverlakkers die predikken wat ze zelf niet geloven en geboden verkondigen die ze zelf schenden.
Mochten er leiders bestaan die oprecht zijn: ook aan hullie bied ik mijn nederige excuses aan
.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Het lijkt er op dat er van beide zijde extreme argumenten worden gebruikt, waardoor de discussie belachelijk dreigt te worden.
De 'excuses' hierboven zijn niet serieus te nemen.
De paus is bij zijn aantreden natuurlijk niet de spin in het web van een pedofilie netwerk geworden.
Maar wel de leider van een instituut waarbinnen pedofilie gebruikelijk is en met de mantel der liefde (excusez le mot) wordt bedekt.
Voor de slachtoffers is nog steeds niet duidelijk hoe hij dit aanpakt, de resultaten zijn voor hen in ieder geval niet zichtbaar.
Voor hen blijft het bij woorden als "pedofilie is de lepra van de kerk" en zelfs de vraag aan de slachtoffers om de daders te vergeven; dit laatste zei de paus bij zijn eerste ontmoeting met slachtoffers.
Doordat naar buiten toen niets blijkt van daden, kan ik me voorstellen dat bij slachtoffers het idee bestaat dat er niets gebeurt.
En zodra men dat idee heeft, is voor hen de paus gewoon de volgende in het rijtje die de zaak in de doofpot wil stoppen.
Hij is nu al bijna twee jaar aan de macht en er is geen concreet resultaat te zien wat pedofiliebestrijding betreft.
De man brengt aardige oneliners, zoals nu weer met "Katholieken zijn geen konijnen" maar het zou leuk zijn als er een journalist was geweest die hem dan vraagt wat hij daar precies mee bedoelt; tegelijk logisch dat niemand die vraag stelt, want dan vlieg je volgende keer niet meer mee en hij doet juist al die leuke uitspraken in zijn vliegtuig.
Geen konijnen maar ook geen anticonceptie.
Simpele conclusie is dus dat hij bedoelt dat er niet meer geneukt moet worden.
Dan snap je dus echt niet waar het in het huwelijk om draait.
Er gaan dus twee groepen ontstaan, die het niet met elkaar eens zijn.
Eén groep die zegt: Kijk eens wat deze paus allemaal zegt.
En een groep die daar tegenover stelt: Kijk eens wat deze paus allemaal doet.
De 'excuses' hierboven zijn niet serieus te nemen.
De paus is bij zijn aantreden natuurlijk niet de spin in het web van een pedofilie netwerk geworden.
Maar wel de leider van een instituut waarbinnen pedofilie gebruikelijk is en met de mantel der liefde (excusez le mot) wordt bedekt.
Voor de slachtoffers is nog steeds niet duidelijk hoe hij dit aanpakt, de resultaten zijn voor hen in ieder geval niet zichtbaar.
Voor hen blijft het bij woorden als "pedofilie is de lepra van de kerk" en zelfs de vraag aan de slachtoffers om de daders te vergeven; dit laatste zei de paus bij zijn eerste ontmoeting met slachtoffers.
Doordat naar buiten toen niets blijkt van daden, kan ik me voorstellen dat bij slachtoffers het idee bestaat dat er niets gebeurt.
En zodra men dat idee heeft, is voor hen de paus gewoon de volgende in het rijtje die de zaak in de doofpot wil stoppen.
Hij is nu al bijna twee jaar aan de macht en er is geen concreet resultaat te zien wat pedofiliebestrijding betreft.
De man brengt aardige oneliners, zoals nu weer met "Katholieken zijn geen konijnen" maar het zou leuk zijn als er een journalist was geweest die hem dan vraagt wat hij daar precies mee bedoelt; tegelijk logisch dat niemand die vraag stelt, want dan vlieg je volgende keer niet meer mee en hij doet juist al die leuke uitspraken in zijn vliegtuig.
Geen konijnen maar ook geen anticonceptie.
Simpele conclusie is dus dat hij bedoelt dat er niet meer geneukt moet worden.
Dan snap je dus echt niet waar het in het huwelijk om draait.
Er gaan dus twee groepen ontstaan, die het niet met elkaar eens zijn.
Eén groep die zegt: Kijk eens wat deze paus allemaal zegt.
En een groep die daar tegenover stelt: Kijk eens wat deze paus allemaal doet.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Beagle1831 schreef:http://nos.nl/artikel/2014232-paus-voor ... -niet.html
"De paus voegde daaraan toe dat de kerk voorstander is van "verantwoordelijk ouderschap"."
"Franciscus zei dat anticonceptie voor katholieken wat hem betreft verboden blijft,"
"Verder hekelde het hoofd van de katholieke kerk "ideologische kolonisatie" door het Westen. Volgens Franciscus moeten westerlingen ophouden met het opleggen van ideeën over homorechten en geboortebeperking aan ontwikkelingslanden."
Okee, even sommeren ...
Een bejaarde maagd ( tenminste dat mogen we hopen) die mensen iets over ouderschap wil vertellen
en vindt dat aids natuurlijk heel erg is maar een condoom gebruiken is veeeeeeeel erger,
die meneer zegt fok maar aan ook al heb je nu al niet te eten als er maar geen flikker tussen zit want dat wil god niet en luister maar niet naar dat gezeik uit het westen over mensen rechten want dat gaat nergens over ...
![]()
to be continued .... ( ben ik bang )
Jammer dat deze reactie een beetje ondersneeuwd, want dit is uiteindelijk het punt, het toppunt van hypocritie.
Deze eenvoudige filering van de paus en RK kerk toont aan dat beide geen enkele waardering verdienen!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Over een medemens vindt ik dat een wat boude uitspraak, maar als je bedoelt dat de betreffende uitspraken geen waardering verdienen, dan kan ik het daar mee eens zijn.Erik schreef:Beagle1831 schreef:http://nos.nl/artikel/2014232-paus-voor ... -niet.html
"De paus voegde daaraan toe dat de kerk voorstander is van "verantwoordelijk ouderschap"."
"Franciscus zei dat anticonceptie voor katholieken wat hem betreft verboden blijft,"
"Verder hekelde het hoofd van de katholieke kerk "ideologische kolonisatie" door het Westen. Volgens Franciscus moeten westerlingen ophouden met het opleggen van ideeën over homorechten en geboortebeperking aan ontwikkelingslanden."
Okee, even sommeren ...
Een bejaarde maagd ( tenminste dat mogen we hopen) die mensen iets over ouderschap wil vertellen
en vindt dat aids natuurlijk heel erg is maar een condoom gebruiken is veeeeeeeel erger,
die meneer zegt fok maar aan ook al heb je nu al niet te eten als er maar geen flikker tussen zit want dat wil god niet en luister maar niet naar dat gezeik uit het westen over mensen rechten want dat gaat nergens over ...
![]()
to be continued .... ( ben ik bang )![]()
Jammer dat deze reactie een beetje ondersneeuwd, want dit is uiteindelijk het punt, het toppunt van hypocritie.
Deze eenvoudige filering van de paus en RK kerk toont aan dat beide geen enkele waardering verdienen!
Ik wens u alle goeds
Hij heeft het wel ietsje anders gesteld:
http://www.ad.nl/ad/nl/12426/De-Paus/ar ... jnen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij 'verbiedt' ook geen anti-conceptie. Hij is er tegen.
De Katholieke leer accepteert het nog niet, en dat blijft raar.
De leer stoort vaak met het leven van vandaag.
http://www.ad.nl/ad/nl/12426/De-Paus/ar ... jnen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik kan waarderen dat hij het nut van geboortebeperking inziet. ik kan niet waarderen dat hij dit men ondeugdelijke middelen wil bereiken. Het enige middel wat de kerk toestaat en dat echt helpt is ophouden met sex. Dat is niet bepaald bevorderlijk voor een goed huwelijk.Gerard R. schreef:Hij heeft het wel ietsje anders gesteld:
Ik wens u alle goeds
- Beagle1831
- Ervaren pen
Volgens mij verwijst hij naar de encyclical Humanae Vitae en daar staat toch niet dat 'het beter is als je geen anticonceptie gebruikt' .Gerard R. schreef:Hij heeft het wel ietsje anders gesteld:
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Sommigen 'zweren' erbij.Peter van Velzen schreef:Ik kan waarderen dat hij het nut van geboortebeperking inziet. ik kan niet waarderen dat hij dit men ondeugdelijke middelen wil bereiken. Het enige middel wat de kerk toestaat en dat echt helpt is ophouden met sex. Dat is niet bepaald bevorderlijk voor een goed huwelijk.Gerard R. schreef:Hij heeft het wel ietsje anders gesteld:
- Beagle1831
- Ervaren pen
Je mag 'het' ook doen als de vrouw niet vruchtbaar is, alleen maar voor de ehh .. fun zullen we maar zeggen.Peter van Velzen schreef: Het enige middel wat de kerk toestaat en dat echt helpt is ophouden met sex. Dat is niet bepaald bevorderlijk voor een goed huwelijk.
Maar als ze vruchtbaar is is ze weer 'vies' ... tja wat willen ze nou, ik kan het niet meer volgen
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.Peter van Velzen schreef:Over een medemens vindt ik dat een wat boude uitspraak, maar als je bedoelt dat de betreffende uitspraken geen waardering verdienen, dan kan ik het daar mee eens zijn.
Ik meen dat de uitspraken in deze van Beagle dan misschien wel stevig zijn, maar in ieder geval duidelijk.
Daar kun je je aan storen beste Peter, maar ik zou me storen aan de simpele waarheid die ze aansnijden.
En je zou je dan beter storen aan de teksten waaraan deze paus zijn uitspraken ontleent want die zorgen er uiteindeljk voor dat de hypocrisie ervan met beeldende taal moet worden blootgelegd.
Of kun jij met bepaalde teksten uit de bijbel beter door 1 deur?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
- Peter van Velzen
- Site Admin
DiMensie schreef:.
.
Ik wens u alle goeds
-
DiMensie
.
Wat het fokken als konijnen betreft: laat die Paus zich met zijn eigen zaken bemoeien!
Zie "Originele Cartoons":
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 11#p455311
.
Wat het fokken als konijnen betreft: laat die Paus zich met zijn eigen zaken bemoeien!
Zie "Originele Cartoons":
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 11#p455311
.
Hij mag niet meer.
Mag een Paus eigenlijk masturberen?
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Is een paus aan dezelfde regels gebonden als priesters?Gerard R. schreef:Hij mag niet meer.
In dat geval niet, voor zover ik weet.
Misschien is dat wel zijn probleem.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Ja alleen heet het dan "zalving van de wederopgestane"Gerard R. schreef:Hij mag niet meer.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.