De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door DiMensie »

Peter van Velzen schreef:Was de oorspronkelijk tekst niet "pas op voor Griekse geschenken?
Uiteraard zijn er niet zo heel veel verschillen tussen Grieken en Russen. Niets menselijks is hen vreemd.
Nou, dat 'Griekse geschenken' van jou doet me denken aan het Paard van Troje
.
ChaimNimsky schreef:De legertrucks zijn nu opvallend genoeg vrijwel leeg. Ieder weldenkend mens zou daar m.i. op z'n minst vraagtekens bij zetten. Alleen maar een gezonde houding -- zeker binnen de context van aanvullende aanwijzingen (waarnemingen van journalisten & fotomateriaal).
Misschien is de planning dat ze daar meer ophalen/terughalen dan naar toe brengen
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:
Peter van Velzen schreef:Was de oorspronkelijk tekst niet "pas op voor Griekse geschenken?
Uiteraard zijn er niet zo heel veel verschillen tussen Grieken en Russen. Niets menselijks is hen vreemd.
Nou, dat 'Griekse geschenken' van jou doet me denken aan het Paard van Troje
.
ChaimNimsky schreef:De legertrucks zijn nu opvallend genoeg vrijwel leeg. Ieder weldenkend mens zou daar m.i. op z'n minst vraagtekens bij zetten. Alleen maar een gezonde houding -- zeker binnen de context van aanvullende aanwijzingen (waarnemingen van journalisten & fotomateriaal).
Misschien is de planning dat ze daar meer ophalen/terughalen dan naar toe brengen
.
ze smokkelen trucks naar binnen!
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Peter van Velzen schreef:ze smokkelen trucks naar binnen!
:lol: En witte verf!
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Chaim Nimsky schreef :
Sinds wanneer is "ahum" een geldig argument? Het filmpje van de BBC toont duidelijk de legergroene binnenkant van de vrijwel lege trucks (http://www.bbc.com/news/world-europe-28810622" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ahum is helemaal mijn argument niet, er staat netjes een quote onder met link naar een artikel waarin men zegt dat de vrachtwagens levensmiddelen vervoeren. ter opfrissing ...

Chaim schreef :
Hierin heeft Cluny gelijk: http://www.bbc.com/news/world-europe-28810622" onclick="window.open(this.href);return false; (zie filmpje. Het zijn duidelijk wit geschilderde legertrucks die bij expectie eveneens opvallend leeg blijken).

ahum
Oekraïense grenswachten zijn de grens met Rusland overgestoken om daar een begin te maken met de inspectie van een Russisch konvooi met hulpgoederen. Dat heeft een woordvoerder van de Oekraïense grenswacht gezegd. Volgens eerste berichten van journalisten terplaatse bevatten de vrachtwagens enkel 'gewone' hulpgoederen als water en zout.

Link : http://www.demorgen.be/dm/nl/18241/Onru" onclick="window.open(this.href);return false; ... rijs.dhtml
Chaim nimsky schreef :
De legertrucks zijn nu opvallend genoeg vrijwel leeg. Ieder weldenkend mens zou daar m.i. op z'n minst vraagtekens bij zetten. Alleen maar een gezonde houding -- zeker binnen de context van aanvullende aanwijzingen (waarnemingen van journalisten & fotomateriaal).
Jouw link (BBC)zegt lege vrachwagens, in de link die ik doorstuurde (de redactie) zit er levensmateriaal in de vrachtwagens. Er ging ook het gerucht de ronde dat de oekrainers eisten dat de goederen overgeladen werden. Het lijkt me dus waarschijnlijk dat dit ondertussen al gebeurt is. (zeker weten daar heb ik het niet over he)

Siger schreef :
Dan is propaganda geslaagd: als het publiek bij het vaststellen van een ongerijmdheid in de propaganda zelf wat gaat verzinnen om het verhaal weer te doen kloppen.
Idd, dan hebben ze hun doel bereikt, de mensen gaan meedoen in een fantasie verhaal en er in dit geval zelfs voor gaan doden. Maar dat is blijkbaar niet zo erg, het feit dat de vrachtwagens vanbinnen groen zien en vanbuiten wit zien is blijkbaar voor sommigen belangrijker.

maar goed wat ik me nu afvraag : dit is toch het eerste "officiële" treffen tussen oekrainse en russische troepen? Tot voor kort was het het oekrainse leger tegen de pro russische separatisten. Mogelijk krijgt cluny's doemscenario toch nog navolging.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef: Maar dat is blijkbaar niet zo erg, het feit dat de vrachtwagens vanbinnen groen zien en vanbuiten wit zien is blijkbaar voor sommigen belangrijker.
Ik zoek graag zaken uit tot de bodem als ik in het leven iets tegenkom wat mij heel erg interesseert. Wat voor mij met mijn liefde voor detail en volledigheid niet zo moeilijk is.
Het valt mij op dat ik met dit topic heel veel tegenpolen van mij aantrek die zonder veel kennis van zaken een heleboel beweringen doen en tegelijkertijd weigeren om details en noodzakelijke aanvullingen er bij te leveren ook na heel nadrukkelijk aandringen. En vaak ook overdreven aanvallend weigeren op het verzoek om de bij hun ontbrekende kennis aan te vullen.
Zo is het witkalken van die meer dan 250 Russische groene legervoertuigen een detail.
Dat de vrachtwagens van het Russische leger zo opvallend oneconomisch beladen zijn is ook een detail.
Deze 2 details gecombineerd.
Een humanitaire (?) actie van Poetin met het beeld van meer 250 witgeschilderde ten dele gevulde vrachtwagens in één grote kolonne zou veel meer indruk op de wereld moeten maken dan 100 optimaal/professioneel beladen groene vrachtwagens die in kleinere groepen de grens over rijden.
Ik ben niet onder de indruk van deze schijnheilige actie van Poetin, ik kijk daar dwars doorheen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Cluny schreef:Het is een Russische militaire operatie omringd met heel vraagtekens.
Vandaar dat ik een oud Oost-Europa gezegde herhaal. Als je niet begrijpt wat ik daarmee bedoel, ga je maar in de geschiedenisboeken van Polen of Estland of zo je licht opdoen.
Vertrouw nooit een Rus die met geschenken komt.
Puzzel puzzel. :roll:
Het is niets Grieks, jou kennende had je dat dan wel vermeld.
Google is niet echt duidelijk, tenzij ik een mooie bos bloemen naar Estland wil sturen.
"Molotows Brotkörbe" vind ik dan weer ver gezocht, meer Fins dan Pools.
Heb het een Pool gevraagd maar die wist het ook niet. ("met of zonder geschenken, gewantrouwd wordt ie toch wel")

Op Powned lees ik dit:
Het Witte Huis zegt dat het niet kan worden bevestigd of het Oekraïense leger een konvooi Russische militaire wapens in het oosten van het land heeft vernietigd.
Dat vind ik vreemd, die houden toch elke vierkante cm daar scherp in de gaten?
Of zie ik iets over het hoofd?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
siger

Bericht door siger »

Fenomeen schreef:
Het Witte Huis zegt dat het niet kan worden bevestigd of het Oekraïense leger een konvooi Russische militaire wapens in het oosten van het land heeft vernietigd.
Dat vind ik vreemd, die houden toch elke vierkante cm daar scherp in de gaten?Of zie ik iets over het hoofd?
Overschat de efficientie van de VS intelligence niet.

Ik begrijp dit bericht zo dat Het Witte Huis vanaf nu niet meer alles onmiddellijk en letterlijk zal herhalen wat Jatsenjoek beweert.
LordDragon
Bevlogen

Cluny schreef :
Zo is het witkalken van die meer dan 250 Russische groene legervoertuigen een detail.
Dat de vrachtwagens van het Russische leger zo opvallend oneconomisch beladen zijn is ook een detail.
Deze 2 details gecombineerd.
Een humanitaire (?) actie van Poetin met het beeld van meer 250 witgeschilderde ten dele gevulde vrachtwagens in één grote kolonne zou veel meer indruk op de wereld moeten maken dan 100 optimaal/professioneel beladen groene vrachtwagens die in kleinere groepen de grens over rijden.
Je hebt idd een punt, efficiënt is het niet. Het is dus een soort show om indruk te maken? Ondertussen het andere spelletje een russich militair konvooi zou oekraine binnengedrongen zijn, en het oekrainse leger zou dat konvooi voor het grootse deel vernield hebben, vertelde de oekrainse premier tegen de britse premier. Dan zou het dus officieel oorlog zijn tussen rusland en oekraine, maar. Rusland ontkent dit ten zeerste en de navo zegt dat ze het bericht niet kunnen bevestigen.

Fenomeen schreef :
Op Powned lees ik dit:

Dat vind ik vreemd, die houden toch elke vierkante cm daar scherp in de gaten?
Of zie ik iets over het hoofd?
hazo het witte huis ook al. Wel de amerikan hadden beelden van de buk installatie, en de russen hadden beelden van 2 oekrainse jets in het luchtruim op het moment dat de ailiner aangevallen werd. Ik heb echter nog niks gezien. Het kan goed zijn dat ze de boel daar minutieus in het oog houden, maar daarom gaan ze nog niet alles vertellen, en in sommige gevallen gaan ze misschien elkaar afbluffen waarna er blijkt dat ze niks hebben. Dit zijn war games, jammer, want dit kost mensenlevens, maar het is zo.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Volgens mij ben jij nummer 7 in dit topic die met dat straaljagerverhaaltje van de Russische propagandadienst op de proppen komt. En net als al jouw voorgangers weet je behalve de nageprate beschuldigende vaagheden er verder zelf niets bij te melden.
Ik doe net of ik jouw verhaaltje serieus neem.
Hoe weet jij dat het geen Russische straaljagers waren?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

LordDragon schreef:Wel de amerikan hadden beelden van de buk installatie, en de russen hadden beelden van 2 oekrainse jets in het luchtruim op het moment dat de ailiner aangevallen werd. Ik heb echter nog niks gezien.
Zo is het. Wie beweert vandaag te weten hoe het zit, heeft al zeker geen gelijk.
LordDragon
Bevlogen

Cluny schreef :
Volgens mij ben jij nummer 7 in dit topic die met dat straaljagerverhaaltje van de Russische propagandadienst op de proppen komt. En net als al jouw voorgangers weet je behalve de nageprate beschuldigende vaagheden er verder zelf niets bij te melden.
Tja en jij denkt dat er enkel Russische propaganda is ?

cluny schreef :
Ik weet dat helemaal niet, ik druk er net op dat je met oorlogsberichtgeving in dit stadium voorzichtig moet omspringen. EN verder. Is dit geen drogreden, "hoe weet jij dat het geen oekrainse straaljagers waren" was de vraag die verscholen zat in mijn eerder postings. Dit is gewoon afleiding van de zaak.

Siger schreef :
Zo is het. Wie beweert vandaag te weten hoe het zit, heeft al zeker geen gelijk.
Volkomen mee eens, maar ik observeer hoe makkelijk mensen zich naar een kant laten trekken, en dat verbaast me toch enigszins.

MVG, LD.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:Cluny schreef :
Tja en jij denkt dat er enkel Russische propaganda is ?
Nee, ik schrijf dat het gefabriceerde kulverhaaltje van de 2 straaljagers Russische propaganda van het zuiverste water is.
Heb jij zelf wel een beetje kennis van zaken betreffende vliegtuigen, vliegtuigbewapening etc.?
cluny schreef :
Ik weet dat helemaal niet, ik druk er net op dat je met oorlogsberichtgeving in dit stadium voorzichtig moet omspringen. EN verder. Is dit geen drogreden, "hoe weet jij dat het geen oekrainse straaljagers waren" was de vraag die verscholen zat in mijn eerder postings. Dit is gewoon afleiding van de zaak.
Het komt er op neer dat jij eigenlijk helemaal niets weet te vertellen over die 2 straaljagers in de buurt van de MH17. Behalve een halfslachtig ongeloofwaardig en vooral een heel vaag verhaaltje van één van de 2 oorlogvoerende mogendheden.
Zal ik je een tip geven over die 2 jets? Het waren geen Oekraïense vliegtuigen en ook geen Russische. Er vlogen helemaal geen andere vliegtuigen in de buurt van MH17 toen het verkeersvliegtuig op 10km hoogte uiteen werd gereten.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Toeval?
Schaliegaswinning en landroof in Oekraïne mogelijk gemaakt door Wereldbank en IMF

http://cassandraclub.wordpress.com/2014 ... nk-en-imf/" onclick="window.open(this.href);return false;
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zoals verwacht steekt China Rusland de helpende hand toe:
http://telegraaf.nl/article/22957266/ch ... aar-poetin" onclick="window.open(this.href);return false;

Compleet zinloos die sancties, het gaat alleen ons en andere Europese landen (en dus wederom ons) geld kosten. Dit scenario had ik al voorspeld.
LordDragon
Bevlogen

cluny schreef :
Nee, ik schrijf dat het gefabriceerde kulverhaaltje van de 2 straaljagers Russische propaganda van het zuiverste water is.
Neen ik schrijf dat het gefabriceerde kulverhaaltje van de buk installatie propagenda van amerika en oekraine is. Propaganda, kul versus kul.

Cluny schreef:
Zal ik je een tip geven over die 2 jets? Het waren geen Oekraïense vliegtuigen en ook geen Russische. Er vlogen helemaal geen andere vliegtuigen in de buurt van MH17 toen het verkeersvliegtuig op 10km hoogte uiteen werd gereten.
Cluny heeft in zijn glazen bol gekeken, hoe kan je zo authain zijn man , heb jij een radar installatie dan misschien die alles kan waarnemen ofzo?

Lanier schreef :
Compleet zinloos die sancties, het gaat alleen ons en andere Europese landen (en dus wederom ons) geld kosten. Dit scenario had ik al voorspeld.
Ik vrees er ook voor, en toevallig zijn er nu in belgie een par kerncentrales defect...

MVG, LD.
Plaats reactie