Homeopathie is kwakzalverij.
Moderator: Moderators
Dat bewijzen bij kleine kinderen, en dieren, kun je dan ook het toeval uitsluiten?
Er is eigenlijk wel verdomd veel nodig om de werking van homeopathie bewezen te krijgen, vind je niet?
Groet,
Kitty
Er is eigenlijk wel verdomd veel nodig om de werking van homeopathie bewezen te krijgen, vind je niet?
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Leuk,Mustafa schreef:t.z.t. ga ik een nieuwe topic hierover openen, niet om iets te bewijzen maar om uiteen te zetten wat homoeopathie is en ook wat het niet is
Moet je doen !
Begin met duidelijk te maken hoe je met oververdund, ook wel verdampt water of alcohol een geneeskrachtig effect kunt realiseren en hoe het kan dat niemand die middelen uit elkaar kan houden, maar dat ze volgens de homeo wel verschillend uitwerken. Behandel dus even de proeven van Benveniste, Nieber, Ennis, de NMR-pogingen en nog een paar die ik je aan zal reiken als je zover komt.
Denk eraan dat ik "Pieter Guijt" van voor naar achter en van achter naar voren al uit heb. !!
http://home.wanadoo.nl/pietguijt/ldfr-elementen.htm
want jij bent niet de eerste bewijsschuwe homeo die ik tegenkom.
Lekker uitleggen, verhalen vertellen en zeker geheel niets bewijzen, de standaard kwak-behandeling.
Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 17 sep 2006 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
grootschalig onderzoek en het is een kwestie van statistiekKitty schreef:Dat bewijzen bij kleine kinderen, en dieren, kun je dan ook het toeval uitsluiten?
Groet,
Kitty
vraag maar aan een statisticus hoe die denkt over uitsluiten van toeval e.d.
zeker, het is een lastige kwestie en dit hangt samen met de individualiserende diagnose die de homoeoepathische anamnese kenmerkt
maar de patienten blijven maar naar de homoeopaat gaan
en een sms-enquete via het programma het lagerhuis o.l.v. paul witteman wees uit dat toch vele kijkers vertrouwen hebben in de homoeopathie, ondanks de zendtijd voor stichting skepsis in dat programma
typisch, vind je ook niet?
het schijnt gewoon niet te mogen want dat hele paradigma, dat je alles met moleculen moet verklaren, zou dan onmiddellijk in elkaar storten
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Zeker een van de betere methodes, dat Lagerhuis-per-sms-bevragen, om vast te stellen of een therapie mazelen, polio, asthma, prostaat-vergroting, darmafsluitingen, diabetis, psoriasis, wratten, likdoorns, tegen kan gaan, voorkomen of genezen.Mustafa schreef:en een sms-enquete via het programma het lagerhuis o.l.v. paul witteman wees uit dat toch vele kijkers vertrouwen hebben in de homoeopathie, ondanks de zendtijd voor stichting skepsis in dat programma
Proficiat met deze keuze van bewijsvoering, die alleen aantoont hoe vaardig het bedrog is en dat homeo daarin het grootste marktaandeel heeft.
Excellent voorbeeld van zg "brand-marketing" tegenover "product-quality-selling"
""We slijten het beter dan dat het werkt ""
Roeland
.WAT IS A.VOGEL SILICEA D6 EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT?
A.Vogel Silicea D6 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij neusverkoudheid, broze nagels, keelpijn, oorpijn en ter voorkoming van huidinfecties. De tabletten worden verpakt in een potje met een inhoud van 500 stuks.
1.WAT IS A.VOGEL SILICEA D12 EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT?
A.Vogel Silicea D12 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij neusverkoudheid, broze nagels, keelpijn, oorpijn en ter voorkoming van huidinfecties. De tabletten worden verpakt in een potje met een inhoud van 500 stuks.
D6 en D12 voor hetzelfde gebruiken,@Cluny
Hartelijk dank, deze twee "remedy-makers" had ik nog niet in mijn verzameling.
Het bewijst natuurlijk niet dat homeo niet werkt zal Mustafa wel zeggen, maar het geeft wel een aardige indicatie van het nut van homeo om op allerlei manieren te bedriegen, belazeren, bedonderen en op te lichten.
Roeland
Medicijnen die voor dezelfde doeleinden worden gebruikt heb ook in verschillende hoeveelheden. Zoals 10 mg 20 mg enz. Dat zegt niets
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
D6 en D12 voor hetzelfde gebruiken,Jessy schreef: Hartelijk dank, deze twee "remedy-makers" had ik nog niet in mijn verzameling.
Het bewijst natuurlijk niet dat homeo niet werkt zal Mustafa wel zeggen, maar het geeft wel een aardige indicatie van het nut van homeo om op allerlei manieren te bedriegen, belazeren, bedonderen en op te lichten.
Roeland
Medicijnen die voor dezelfde doeleinden worden gebruikt heb ook in verschillende hoeveelheden. Zoals 10 mg 20 mg enz. Dat zegt niets[/quote]
Ik ga toch lekker een homeo-handeltje beginnen. Ik verkoop gewoon voor de helft van de Vogel, VSM of Weledaprijs.
Ik koop een baal melksuiker, ik heb de amerikaanse schudmachines niet eens nodig.
Ben jij mijn tweede klant?
Mustafa heeft al een bestelling geplaatst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zelfs binnen de kwasi-logica van de homeo is dit principieel fout, want het gaat om verschillende zogenaamde potenties.Jessy schreef:D6 en D12 voor hetzelfde gebruiken,
Medicijnen die voor dezelfde doeleinden worden gebruikt heb ook in verschillende hoeveelheden. Zoals 10 mg 20 mg enz. Dat zegt niets.
Daarbuiten in de gewone dagelijkse werkelijkheid maakt het inderdaad niets uit of je dat middel
ofwel 1:1.000.000
ofwel 1:1.000.000.000.000
tot je neemt.
Ook kan je beide drogen op melksuikerkorreltjes en ook dat maakt niets uit, wat zelfs in de homeo-kwasi-logica klopt. Mits je de potenties niet verwisselt, want dat moet echt uitmaken !
Roeland
Mustafa Islam
en:
homoeopathie maakt mensen juist onafhankelijk
nl. onafhankelijk van de fatmaceutische industrie die patiënten liever als melkkoeien ziet
Laatst gewijzigd door Cluny op 17 sep 2006 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
REMEDY-DILEMMA
@Cluny,
Nogmaals bedankt voor die 2, mij nog onbekende remedy-makers.
Lees de veelgestelde vragen na en je komt nauwelijks bij !
@Mustafa,
Graag je onderbouwde mening over de volgende homeo-claim bij zo een homeo-apparaat:
Of je bent het er (wel een beetje) mee eens en dan hang je, want deze kul is bedrog + oplichterij.
Of je bent het er niet mee eens en dan heb je aangetoond dat iedereen zijn eigen homeo bij elkaar kan flansen en dan hang je dus ook, want dan is homeo de top-voedingsbodem voor bedrog.
Oh Mustafa, beoordeel dit ook even:
Roeland
Nogmaals bedankt voor die 2, mij nog onbekende remedy-makers.
Lees de veelgestelde vragen na en je komt nauwelijks bij !
@Mustafa,
Graag je onderbouwde mening over de volgende homeo-claim bij zo een homeo-apparaat:
Een echt dilemma voor de oprechte homeo:The Combo Remedy Maker was designed for the user who wants to "Have it all" - that is the combination of a Voice Programmed Remedy Maker Mk2, a Voice Programmed Healer, and a Radionic Potentiser for P.C, all in one small hand held device, measuring 5½ inches x 3¼ inches x aprox 1½ inches deep.
The device is designed to make remedies from the words spoken into it, the name of a remedy plus the potency, (a Homeopathic Remedy) the name of a remedy without the potency (an Energy Remedy) or the description of an illness plus potency (an Energy Programme), and then output those vibrations either to the small stainless steel metal well that is fitted on the front of the instrument, for making tablets or bottles of liquid remedy, or to the built in Vial at the side of the instrument in which the hair sample of the patient, or a photograph can be placed for continuous remote treatment by Radionic broadcasting.
In addition vibrations are outputted to the jack of the side of the case, and a lead and clip is provided to connect to your own metal wells or containers in which larger quantites of material can be placed to be potentised.
Like the Voice Programmed Remedy Maker and Voice Programmed Healer the device has a built in "energy memory" that can store the vibrations of any words spoken into the device, such as a description of an illness, or the names of particular remedies or combinations or remedies, plus potency information, and then output this information at a later time for making more of the same remedy, or this memory can easily be erased so that new information can be inputted.
Of je bent het er (wel een beetje) mee eens en dan hang je, want deze kul is bedrog + oplichterij.
Of je bent het er niet mee eens en dan heb je aangetoond dat iedereen zijn eigen homeo bij elkaar kan flansen en dan hang je dus ook, want dan is homeo de top-voedingsbodem voor bedrog.
Oh Mustafa, beoordeel dit ook even:
Homeo heeft inderdaad onbewijsbaar exploitabel potentieel !!!Like theVoice Programmed Remedy Maker this device can make any vibrational remedy from words spoken into it, but instead of outputting those vibrations into a well for potentising tablets, the vibrations are fed into an internal vial in which the patients hair sample is placed, and the patient can then be treated by continuous remote transmission.
Roeland
Ja, wij worden er vrolijk van.mustafa schreef:discussijeren jullie onderling vooral maar vrolijk verder!
Jij niet?
cluny schreef:Mustafa Islam
en:
homoeopathie maakt mensen juist onafhankelijk
nl. onafhankelijk van de fatmaceutische industrie die patiënten liever als melkkoeien ziet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is de censuurschaar in mijn bericht gezet?
kijk nu heb ik je!heeck schreef:Zeker een van de betere methodes, dat Lagerhuis-per-sms-bevragen, om vast te stellen of een therapie mazelen, polio, asthma, prostaat-vergroting, darmafsluitingen, diabetis, psoriasis, wratten, likdoorns, tegen kan gaan, voorkomen of genezen.Mustafa schreef:en een sms-enquete via het programma het lagerhuis o.l.v. paul witteman wees uit dat toch vele kijkers vertrouwen hebben in de homoeopathie, ondanks de zendtijd voor stichting skepsis in dat programma
Proficiat met deze keuze van bewijsvoering, die alleen aantoont hoe vaardig het bedrog is en dat homeo daarin het grootste marktaandeel heeft.
Excellent voorbeeld van zg "brand-marketing" tegenover "product-quality-selling"
""We slijten het beter dan dat het werkt ""
Roeland
dat lagerhuis is natuurlijk net zo waardeloos als dit hele topic
stichting skepsis kan nog zoveel propaganda maken in de door paul witteman voor die stichting ter beschikking gestelde zendtijd, maar dat haalt niets uit
dit topic ook niet
Laatst gewijzigd door mustafa op 23 sep 2006 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Mustafa,mustafa schreef:discussijeren jullie onderling vooral maar vrolijk verder!
Kijk af en toe om de hoek hoe we schateren en grijns stiekum mee
En als we zijn uitgegierd leg je even uit waarom dit geen oprechte homeo zou zijn en hoe de leek de diverse smaken van bedrog kan herkennen.
Hebben jullie deze gezien, ik heb het al gezegd edelstenen-therapie en homeo zijn verwanten, nu de kerkkaars nog, die moet precies in dat gat passen en dan hebben de link met wijwater ook:
Pijn in mijn zij.
Transferring vibrations from a picture to tablets, using Prox Copier with Pickup Sensor (right)<BR> and Voice Programmed Remedy
Voorzitterster van de VHAN keurig serieus naar minister Hoogervorst en dan verontwaardigd doen als die stelt niet overtuigd te zijn van de homeo-claims.
Had hij dit nog niet eens gezien, wed ik.
Roeland
PS
Prijzen nog even nagelopen, auw auw,
kan je beter naar Mustafa gaan, die doet het voor niks als hij dan maar geen oplichter wordt genoemd en gewoon bedrieger kan blijven.
r.