Weer een sharia-gebied erbij.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Weer een sharia-gebied erbij.

Bericht door vegan-revolution »

Prachtige ironie !
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
DiMensie

Bericht door DiMensie »

@ Max Pam

Chapeau!
Jammer dat u niet zelf uw opiniërende stuk hier ter discussie stelt.
Het zou wel eens anders uitgelegd kunnen worden dan uw bedoeling was.
Heus, ik zeg het u.

Ik zou u bijvoorbeeld op de man af willen vragen of u de volgelingen van ISIS gelijkstelt met de volgelingen van de Islam in Nederland, en of u bedoelt dat u door het (IMO terecht!) gelijkstellen van bepaalde verwerpelijke en barbaarse handelingen van ISIS met de SS van de NAzi's ook de Islam in Nederland gelijkstelt met het Nazisme.

Jammer dat u niet zelf uw opiniërende stuk hier ter discussie stelt.
Het zou wel eens anders uitgelegd kunnen worden dan uw bedoeling was.
Heus, ik zeg het u
.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Al weer nieuwe wreedheden te melden van de moslimmannen van ISIS.
Trouw: ISIS: Vrouwen in Irak moeten zich laten besnijden
De jihadisten van de islamitische rebellengroep ISIS (Islamitische Staat van Irak en groot-Syrië) hebben alle meisjes en vrouwen in en rondom Mosul in Irak verplicht om zich te laten besnijden. Dat melden de Verenigde Naties vandaag. .

Vier miljoen meisjes en vrouwen kunnen slachtoffer worden van deze fatwa (een juridisch advies in de Islam), opgedragen door de jihadisten, zei humanitair coördinator in Irak van de VN, Jacqueline Badock.

'Dit is heel nieuw voor Irak, zeker in dit gebied, het is zorgwekkend en het moet aangepakt worden', stelt Badock. Volgens haar willen de Irakezen helemaal niet besneden worden. .
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Wat een vreemd bericht. We weten immers allemaal dat vrouwenbesnijdenis niets met de islam te maken heeft.

ISIS heeft het vast verkeerd begrepen. Het staat weliswaar in de hadith, maar toch.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Volgens islampropagandisten is er niets slechts wat ook maar enigszins in verband met de islam gebracht kan worden (en volgens naïeve westerlingen natuurlijk).
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Hans Jansen - Het rijk van de nieuwe Kalief

Bericht door Cluny »

Hans Jansen heeft een opiniestuk over het nieuwe sharia-gebied geschreven.
GeenStijl; Het rijk van de nieuwe Kalief
Je kan je afvragen, deze cynische man, overdrijft hij niet?
Mijn antwoord: Nee.
De situatie in dat gebied is precies zo als hij dat beschrijft.
Al-Baghdadi staat in een brede traditie, die in het Westen misschien weinig bekendheid geniet maar onder beroepsmoslims is het een gemeenplaats: Als de sharia eenmaal is ingevoerd, zal God zelf daarna de moslims belonen door hen de overwinning op hun vijanden te gunnen. Invoering van de sharia, leert de sharia, zal leiden tot een ongekende maatschappelijke vooruitgang die op zijn beurt de gelegenheid zal scheppen de vijanden van de islam te vernietigen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het nieuws van vandaag.
foknieuws: IS(IS) gijzelt vrouwelijke yazidi's
In de smerigste oorlogen maken massaverkrachtingen het plaatje compleet.
"Wij denken dat de terroristen hen als slaven beschouwen en wrede plannen met hen hebben", aldus de woordvoerder. "Wij denken dat deze vrouwen op mensonterende manieren misbruikt gaan worden door de terroristen om hun dierlijke behoeften te bevredigen op een manier die in strijd is met alle menselijke en islamitische waarden."
MysticNetherlands
Forum fan

Bericht door MysticNetherlands »

Ze schijnen al massaal vrouwen te exporteren naar gebieden/landen waar slavernij normaal is :( :( :( Platbombarderen die woestijnratten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:Ze schijnen al massaal vrouwen te exporteren naar gebieden/landen waar slavernij normaal is :( :( :( Platbombarderen die woestijnratten.
Pardon??
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... n&Itemid=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ook de Koran doet hier niet moeilijk over. Vrijheid van godsdienst toch?
Wat staat er nu precies over slavernij in de koran? Enige referenties naar Koran-sura’s zijn wellicht noodzakelijk:

4:92 verbiedt moslims andere moslims te doden. Als dit echter per ongeluk gebeurt, dan moet de moordenaar een gelovige (moslim-) slaaf in vrijheid stellen, en compensatie betalen aan de familie van het slachtoffer (let u op de nuance: het gebod is niet van toepassing in geval van het doden van een niet-moslim).
5:3 is een gebod voor mannen die van hun vrouwen scheiden, en zich later bedenken: voordat zij elkaar aanraken, moet een slaaf in vrijheid worden gesteld.
5:89 straft de moslims voor lichtzinnig zweren. De overtreder heeft de keuze tussen tien armen te eten geven, of een slaaf in vrijheid stellen. Als dit teveel is, dan is drie dagen vasten ook goed.
23:5/6 en 33:50 staan moslims toe, sex te hebben met hun slaven, in het bijzonder de krijgsgevangenen die als slaaf worden “genomen”.

Verder zijn op vele plaatsen in de Koran passages te vinden, die het houden van slaven als vanzelfsprekend beschouwen. Een verbod op slavernij en het bestraffen van slavernij komen in de Koran niet voor.

Ook DIT is religie mijn beste...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

dikkemick schreef:
MysticNetherlands schreef:Ze schijnen al massaal vrouwen te exporteren naar gebieden/landen waar slavernij normaal is :( :( :( Platbombarderen die woestijnratten.
Pardon??
http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... n&Itemid=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee idd, slavernij onder christelijke milities is een groot probleem!

Hebben jullie hier ook zo'n rollende ogen smiley? Die mis ik een beetje.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:
dikkemick schreef:
Pardon??
Nee idd, slavernij onder christelijke milities is een groot probleem!

Hebben jullie hier ook zo'n rollende ogen smiley? Die mis ik een beetje.
Niet erg christelijk om 1 passage (van de 2) eruit te pikken. Slavernij is met het boek in de hand gerechtvaardigd, zolang je de slaaf maar niet dood slaat. En ik had nadrukkelijk ook slavernij uit de Koran gepost. Nogmaals: Beetje flauw om zo te reageren.
En nu ga ik Amon ra aanbidden! Laterz
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

Ah je kent de Bijbel verder dus niet zo goed ? Ik wil je best uitleggen waarom slavernij onder christelijke milities (op wellicht misschien wat bizarre groeperingen in Afrika, LRA etc?) geen issue is op deze planeet. Maar iemand die de verzen van de Bijbel zo goed weet te presenteren kan dat zelf natuurlijk ook prima Bijbels onderbouwen.

Zal ik proberen de jaarverslagen van bedrijven die aan slavernij doen te achterhalen? Al zal het er uiteraard niet met zo veel woorden instaan. En zeker niet bij niet-Westerse bedrijven. Allemaal seculiere bedrijven. Zullen we gelijk alle bedrijven verbieden? Want blijkbaar met een kapitalistische instelling ga je aan slavernij doen. DAT is kapitalisme. Beetje flauw dat je je alleen op religie rivht.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:Ah je kent de Bijbel verder dus niet zo goed ? Ik wil je best uitleggen waarom slavernij onder christelijke milities (op wellicht misschien wat bizarre groeperingen in Afrika, LRA etc?) geen issue is op deze planeet. Maar iemand die de verzen van de Bijbel zo goed weet te presenteren kan dat zelf natuurlijk ook prima Bijbels onderbouwen.

Zal ik proberen de jaarverslagen van bedrijven die aan slavernij doen te achterhalen? Al zal het er uiteraard niet met zo veel woorden instaan. En zeker niet bij niet-Westerse bedrijven. Allemaal seculiere bedrijven. Zullen we gelijk alle bedrijven verbieden? Want blijkbaar met een kapitalistische instelling ga je aan slavernij doen. DAT is kapitalisme. Beetje flauw dat je je alleen op religie rivht.
Tja..helaas ligt de oorsprong van slavernij toch echt in de heilige boeken.
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

dikkemick schreef:
MysticNetherlands schreef:Ah je kent de Bijbel verder dus niet zo goed ? Ik wil je best uitleggen waarom slavernij onder christelijke milities (op wellicht misschien wat bizarre groeperingen in Afrika, LRA etc?) geen issue is op deze planeet. Maar iemand die de verzen van de Bijbel zo goed weet te presenteren kan dat zelf natuurlijk ook prima Bijbels onderbouwen.

Tja..helaas ligt de oorsprong van slavernij toch echt in de heilige boeken.
De ironie dat jij in een ander topic over ongefundeerde claims begon.... Ga je deze amusante claim nog onderbouwen? Hoe verzin je ze...
DiMensie

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef:Tja..helaas ligt de oorsprong van slavernij toch echt in de heilige boeken.
  • :lol:
Denk je echt dat er vóór het bestaan van de heilige Boeken geen slavernij bestond? Hilarisch, ik denk eerder dat in de preHistorie slavernij al bestond, maar daar werd toen nog niets over geschreven :lol:
.
De oorsprong van slavernij ligt in de evolutie:

Amazonemier
.
Plaats reactie