Donner: verwelkom islam incl. sharia met open armen!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

sjun schreef:
mustafa schreef:sociokratie is een betere oplossing dan demokratie
Wat versta je onder sociocratie en waarom vind je dat beter dan democratie?
sociokratie schrijf je met een k overigens
socioktatie is ooit voorgesteld door een fransman (ben de naam kwijt) als een beter alternatief voor demokratie, die in feite een soort meederheidsdictatuur is
omdat in sociokratie niets besloten kan worden dat tegen de wil van een minderheid is
zou een leuk programmapunt voor D66 kunnen zijn
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

MOODY BLUE schreef:
Kitty schreef:
Strategisch stemmen wordt ook al haast onmogelijk in dit land, ik wordt per dag meer in de handen van een splinter gedreven.
Als die splinter daarmee kans krijgt groot te worden, lijkt me dat een goed streven! Mits het de juiste splinter is.

Groet,

Kitty
Lieverd, wat is "juiste" in de politiek?
Tja, hier kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk in geven. De minst slechte dan???

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Sociocratie wordt wel degelijk met een 'c' geschreven.
En het is niet van een of andere fransoos, maar van een of andere Nederlander, Kees Boeke. Zie o.a. http://www.sociocratie.nl, maar ook Wikipedia etc.
Is het nu echt zó moeilijk om eerst eens wat op te zoeken? Zo vermijd je het plaatsen van 2 fouten in 2 zinnen.
Ni dieu, ni maître.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sociokratie van Kees Boeke.

Bedoel je dit?? Hij schijft het met een c trouwens.

http://the-great-learning.com/EIAR/sociocratie.htm

Oeps, bijna hetzelfde als mijn voorganger. Het is inderdaad handig als je gebruik maakt van de mogelijkheden van internet om een en ander te onderbouwen.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mustafa schreef: omdat in sociokratie niets besloten kan worden dat tegen de wil van een minderheid is
zou een leuk programmapunt voor D66 kunnen zijn

Dit klopt al niet:

1. Getracht moet worden de belangen van elk individu of van elke groep gelijkelijk te behartigen.

2. Waar het belang van de enkeling ingaat tegen dat van het geheel, moet het belang van de enkeling daarbij worden achtergesteld.

3. Op elk terrein moet gezocht worden naar een oplossing waarmee allen zich kunnen verenigen. De consequentie hiervan is dat alleen wanneer overeenstemming wordt bereikt gezamenlijk gehandeld kan worden.

4. Men moet zich houden aan de afspraken die men zelf heeft gemaakt of die zij, aan wie men zijn vertrouwen heeft eeschoi ken, hebben gemaakt, zolang deze van kracht zijn.

Die minderheid moet zich dan dus aanpassen.

Groet,

Kitty

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

MOODY BLUE schreef:Lieverd, wat is "juiste" in de politiek?
Deze affaire heeft mij, toen ik door Amsterdam fietste op weg naar... ach, niet interessant :)... hoe dan ook, heeft mij doen besluiten om wel te gaan stemmen tijdens de komende 2e Kamer-verkiezingen. Ik stem niet op een gevestigde partij; ik stem zeer berekend op een partij die nimmer in de 2e Kamer zal komen. In die zin is mijn stem 'waardeloos'. Ik moet alleen een leuke kiezen. Ik heb begrepen dat er een twintig- of dertigtal kleine splinterpartijtjes van plan zijn mee te doen; daar zit vast wel een goed radikaal partijtje tussen. If anything zal de keuze het goed doen aan de borreltafel.

Ik kan het weliswaar hartgrondig oneens zijn met de gevestigde partijen en ook vinden dat ze voor het overgrote gedeelte gebakken lucht en fabeltjes verkopen in ruil voor een vierjarig dik salaris, maar ik kan het nimmer oneens zijn met het feit dat ondanks alle tekortkomingen democratie nog steeds het beste is wat we hebben. Ik zal niet stemmen omdat ik het eens ben met 'de politiek'---want dat ben ik niet. Ik zal ook niet stemmen omdat ik het óneens ben met 'de politiek', want daarvoor is er te weinig (en te versplinterd) tegengeluid. Ik zal óók niet stemmen omdat onze vorm van politiek (met andere woorden, representatieve volksvertegenwoordiging in 2 Kamers, waarvan 1 een indirect gekozen controlerende, enzovoort, enzovoort) nodig aan modernisering toe is. Ik zal helemaal niet stemmen omdat ik hoop dat door mijn proteststem de huidige gevestige partijen eens door krijgen hoe ze tegen de wereld aan dienen te kijken en dat er, onderhuids, hele andere problemen spelen die nodig eens met naam en toenaam moeten worden genoemd. Die hoop is ijdel totdat mensen het zelf realiseren. Misschien maak ik het nog mee in mijn leven---waarschijnlijk niet.

Nee, ik zal stemmen puur en alleen omdat ik wil dat democratie doorgaat en dat we niet in een doemscenario terecht komen dat de opkomst zó laag is dat er inderdaad wel eens een partij het onzalige idee op kan vatten om het idee in stemming te brengen opdat we terug zouden keren naar de donkere dagen van feudalisme, anarchie, dictatuur, of, godbetert, de inquisitie en de sharia, en noem al die mislukte en walgelijke en inhumanitaire ideologieën maar op. Ik ben het niet eens met het aanbod, of de manier waarop met de uitkomst wordt omgegaan, maar ik kan het nooit oneens zijn met het feit dat ik een vrije en ongehinderde keus mag maken.

Daarom zal ik voor het eerst in mijn leven met groot genoegen een knopje indrukken om mijn stem voor democratie kenbaar te maken. Ook al zijn stemcomputers verdacht en fout en een uitvinding van de duivel en moeten ze zo snel mogelijk door het ouderwetse papier & rood potlood worden vervangen. :wink:
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Donner schreef: 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?' Volgens de bewindsman 'telt de meerderheid'. 'Dat is nou juist de essentie van democratie.'
Sinds wanneer mogen wij stemmen om een bepaald volksdeel minderwaardig te maken aan de rest?
Is dat de essentie van de democratie? Afbeelding

De essentie van het afschaffen van de democratie is dat je hem niet meer terug kan invoeren. Eenmaal sharia, en je bent de democratie voorgoed kwijt.

Bovendien lijkt het me nogal absurd dat een deel van de bevolking hun rechten worden afgenomen omdat een ander deel van de bevolking daarvoor stemt. Waarom zullen we eigenlijk niet met zo'n allen stemmen dat de moslims hun burgerrechten kwijtraken? Als tweederde van de Nederlanders dat willen moeten voortaan de moslims aan de Nederlanders gehoorzamen, en als ze dat niet doen mag je ze slaan.

Malloot.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ach, ik wacht het programma van 'Een NL' nog even af, volgens mij komt die aardig in de richting van wat men hier grotendeels wil.

Groet,

Kitty

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Mensen houd me tegen want ik ga echt verschrikkelijk uit m'n dak. Die Donner zegt dat de sharia moet kunnen want we moeten de moslims respecteren, en als zij willen dat vrouwen hun rechten kwijtraken moet dat mogelijk zijn in een democratie... maar als mensen (humanisten) zeggen dat ze hun buik vol hebben van deze discriminerende godsdienst dan zijn het racisten. :shock:

Ik moet die man een brief gaan schrijven. Als m'n hysterie is gezakt lukt het me misschien om weer verstandig na te denken en ga ik hem een nette brief schrijven. Op het moment kook ik helemaal.

Stel dat wij een wet maken met erin: de moslims moeten de Nederlanders gehoorzamen, en als ze dat niet doen mogen we ze slaan...en het land uitgooien... en er stemmen mensen op.... is dat democratie?
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Ik was net gerustgesteld dat het niet zover zou lopen in Nederland en dat de rechtzaak tegen Madonna wel met een sisser zou aflopen (gezien de uitkomst van de rechtszaak tegen Reve in 1966) en nu schrik ik me weer dood....

Even een uitspraak van Donner:
De secularisering is te ver doorgevoerd..... De secularisering kan NOOIT ver genoeg worden doorgevoerd beste meneer P.H. Donner!!!!!!!

Het invoeren van een dergelijke wet ligt wel in het verlengde van het gedachtegoed van Donner en zijn stille bondgenoten van de SGP (want het lijkt alsof Donner nu meer tot de SGP dan het CDA hoort) want het rechts reli fascisme vindt dat de oplossing voor de achterlijke en te arrogante aanname van de te vrije Nederlanders dat geloof in god onzinnig is.... Vrijheid van meningsuiting is immers enger dan een islamtische wet. Want bij vrijheid van meningsuiting kan kindeke Jezus beschadigd worden.

Hou toch op Donner en SGP en de SGP-J. Maar ik heb een plan, laat Rita dit klusje maar klaren: hoppa "de Don", SGP en SGP-J een busje in rechtstreeks naar Iran. Daar waar zij thuishoren. Kunnen zij de islamitische wet fijn aan den lijve ondervinden. En er zal nooit meer een ernstig woord of kritische kanttekening geplaatst worden bij god. Daar horen zij allemaal fijn thuis.

Dit vraagt echt wel om acties Wim, ik was het al met je eens, maar nu nog meer! Misschien moeten de acties wel uitgebreid worden. Misschien kun je je actie uitbreiden met het erna verzamelen van handtekeningen voor het verbieden van artikel 147? Slechts een extra toevoeging, want ik denk dat je actie een hele goede is. Maar het blijft wel een eenmans actie, als je handtekeningen weet te verzamelen kan je misschien wat gaan veranderen in de Nederlandse grondwet.... Tenminste ik denk dat dat zeker nog meer invloed zal hebben op de politieke besluivorming daaromtrent. Maar één ding sowieso Wim, je hebt helemaal gelijk gehad met je actie en het wordt zelfs steeds actueler: dit bewijst het maar weer!

Groet,
Deadline

P.S.1: dit bewijst weer hoe moeilijk mensen met religieuze achtergrond om kunnen gaan met vrijheid van meningsuiting. En dit bewijst ook hoe hard dat beschermd moet worden en hoe stevig dat verankerd moet gaan worden in de Nederlandse grondwet. Bovendien geeft dit maar weer eens weer hoe belangrijk de verdergaande secularisatie van Nederland is. Leve de secularisatie, leve de Illuminati!

P.S.2: de tweede dubieuze uitspraak van Donner in krap twee weken tijd... Dit roept om de val van Donner
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

els schreef:Mensen houd me tegen want ik ga echt verschrikkelijk uit m'n dak. Die Donner zegt dat de sharia moet kunnen want we moeten de moslims respecteren, en als zij willen dat vrouwen hun rechten kwijtraken moet dat mogelijk zijn in een democratie... maar als mensen (humanisten) zeggen dat ze hun buik vol hebben van deze discriminerende godsdienst dan zijn het racisten. :shock:

Ik moet die man een brief gaan schrijven. Als m'n hysterie is gezakt lukt het me misschien om weer verstandig na te denken en ga ik hem een nette brief schrijven. Op het moment kook ik helemaal.

Stel dat wij een wet maken met erin: de moslims moeten de Nederlanders gehoorzamen, en als ze dat niet doen mogen we ze slaan...en het land uitgooien... en er stemmen mensen op.... is dat democratie?
Ook ik ben errrruuuggg kwaad hoor, en niet hysterisch.

Ik ben echt vreselijk kwaad op die ggristenen die met de islamieten willen heulen om de vrijheid van de kunsten en het woord om zeep willen helpen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

wahlers schreef:Donner is ook fout in een ander opzicht!
Geen enkele meerderheid mag de vrijheid van een minderheid in perken!
.
Juist.

Volgens mij is Donner een nazi.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

wahlers schreef:Maar volgens het forumlid Otter ben ik dan een lachwekkend figuur!...Het zij zo!

MvG, Wim.
Dan vind ik die Otter wel een lachwekkend figuur. :lol:
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Lieve God,

Zou u vanavond nog onze minister Donner in een zoutpilaar kunnen veranderen?

Heel veel liefs en dank alvast daarvoor,

FW

P.s. Doen, hoor! Anders zouden die gevaarlijke secularisten misschien eens gaan denken dat u helemaal niet bestaat!
Rede
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Dag, meneer Donner!

Ik heb hier wat plaatjes voor u! Ik heb begrepen dat u geen problemen heeft met deze plaatjes en dat wat er wordt afgebeeld érrug democratisch is! Veel plezier ermee en slaap lekker vannacht!

Sharia = democratie
Rede
Plaats reactie