"De wreedheid van het Atheisme"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: "De wreedheid van het Atheisme"

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:
HenkM schreef:
Is die Craig niet de figuur die keer op keer om de oren wordt geslagen met feiten die zijn godsbewijzen weerleggen? En dan van het podium gemept werd/wordt door Hitschens, Dawkins, Harris e.v.a
Natuurlijk zijn dat geen Nieuw atheisten.
Die Craig is een door-merg-en-been-sprekend filosoof die dus overal een antwoord op heeft. De beste man is uiterst intelligent maar vergeet alleen wel te vermelden dat met zijn godsbewijzen allang korte metten is gemaakt.
Ik heb veel debatten met deze man bekeken en hij hanteert slechts een techniek met weinig valide (steeds dezelfde) (non)argumenten. De debatten zijn alleen meestal van dien aard, dat ze 20 minuten mogen lullen, waarna een 'rebuttal' van de opponent plaatsvind. Liever zie ik een spontaan 1 op 1 gesprek zonder tussenpersoon/klok. Wat ik alleen niet begrijp, is dat Dawkins, Krauss, Harris deze man niet van het podium weten te debatteren.
Dat doen ze juist wel! Maar ja ... deze man, en zijn aanhang, heeft een gigantisch boord voor zijn kop ... maar de door jou genoemde personen zijn te beleefd om deze man op de juiste manier te woord te staan. Militant of niet
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

http://www.jeanpaulvanbendegem.be/tot%2 ... igheid.pdf

Boek met de weerlegging van de meest gekende godsbewijzen.

Siger, moest je het nog niet gelezen hebben, er staan ook een paar mooie hoofdstukken over determinisme in het heelal.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
siger

Bericht door siger »

Mooi Pallieter. Bedankt. De argumentatie heeft veel gemeen met Bertrand Russell's doordachte kritiek op determinisme die ik al eens heb weergegeven. Beide erg doordacht. Maar helaas off topic. Misschien open ik wel een nieuwe draad hierover. Want dit is essentieel.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Rereformed schreef: De mensen die met deze redeneringen aankomen hebben zelfs nog het lef om het over heiligheid en God dienen en liefdevol handelen te hebben.
Juist wanneer je het met fundamentalisten over de hel en de uitroeiingsoorlogen gaat hebben komt altijd overduidelijk aan het licht bij wie er wreedheid van denken en totaal gebrek aan liefde heerst.
Die mensen, gereformeerde gemeente en zo, denken maar aan éen ding, ze hebben een kostbare ziel te verliezen die voor eeuwig naar de hemel of voor eeuwig naar de hel gaat.
De eeuwige zaligheid of de eeuwige rampzaligheid staat voor hen op het spel.
Daar draait alles om in hun godsdienst, egotrippers.
Hun God is een vast gegeven, die bestaat nu eenmaal en dus hebben ze geen keus.
Of eeuwig naar de hel of alles van hun God accepteren en goedpraten.
De allerkleinste opstandige gedachte over het hoe en waarom wordt gelijk in de kiem gesmoord.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en omdat Hij onfeilbaar en zonder zonde is moet alles wat in zijn naam is gebeurd ook goed zijn, geen discussie mogelijk.
En om te voorkomen dat een enkeling toch met een moeilijke vraag zou komen heeft de kerk haar antwoord al klaar liggen.
God heeft met alles een plan, Hij heeft het allerbeste met de mensen voor en eens zullen ze
alles van Hem begrijpen.
"Je kunt je beter druk maken om je onsterfelijke ziel"
En zo liet hun God de dochters van Lot met Lot naar bed gaan om te voorkomen dat zij van ongelovige
heidenen een heidens nageslacht zouden opzetten.
Als je tegen die mensen dan zou zeggen dat God ook een paar van die heidense mannen had kunnen bekeren (want in die kerken leert men dat men zichzelf niet kan bekeren) dan uit je regelrechte kritiek
op God en dat is funest voor je ziel, ook al zou je hier op aarde gelijk hebben.
Best wel slimme mensen van die strenge kerken.....
NB: Doe wel en zie niet om.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

En natuurlijk zijn de reacties weer verdwenen.. Dit staat er nu

Your comment will be posted after it is approved.

Laf !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

biemer schreef:En natuurlijk zijn de reacties weer verdwenen.. Dit staat er nu

Your comment will be posted after it is approved.

Laf !
Was te verwachten, dat is namelijk de reden waarom er geen commentaren staan. En het is niet laf, het is de manier om cognitieve dissonantie tot een minimum te reduceren nog voor er sprake van is. Alles wat er staat op de website staat in het teken van zichzelf overschreeuwende bevestiging.

William Lane Craig wordt trouwens volkomen in mootjes gehakt door Stephen Law http://stephenlaw.blogspot.nl/search/la ... ne%20craig" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Kan ook niet meer reageren.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Albrecht Yorck

Bericht door Albrecht Yorck »

Fish schreef:Kan ook niet meer reageren.
Beste Freethinkers en atheïsten op deze blog, als u wil reageren op de site ‘godsbewijzen.be’ kunt u dit altijd doen op de facebook-pagina onder uw eigen naam. Alle kritische bemerkingen zijn welkom, als ze op een respectvolle manier gebracht worden. Ik zou u ook vriendelijk willen vragen om niet op de man te spelen maar op de bal, dit kunt u doen door tegenargumenten te formuleren. Deze manier van te werk gaan lijkt mij trouwens een noodzakelijke voorwaarde om een echte ‘Freethinker’ te zijn…
Dank bij voorbaat.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Welkom Albrecht,

Je site is hier al aardig besproken. Niets staat je natuurlijk in de weg ook hier je antwoorden te posten.
Het lijkt mij de mogelijkheid een paar interessante discussie te voeren.

Sommige mensen hebben ook een hekel aan facebook.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Albrecht Yorck schreef: Beste Freethinkers en atheïsten op deze blog, als u wil reageren op de site ‘godsbewijzen.be’ kunt u dit altijd doen op de facebook-pagina onder uw eigen naam. Alle kritische bemerkingen zijn welkom, als ze op een respectvolle manier gebracht worden. Ik zou u ook vriendelijk willen vragen om niet op de man te spelen maar op de bal, dit kunt u doen door tegenargumenten te formuleren. Deze manier van te werk gaan lijkt mij trouwens een noodzakelijke voorwaarde om een echte ‘Freethinker’ te zijn…
Dank bij voorbaat.
Welkom op deze plek, we zullen ons best gaan doen. Mocht je behoefte hebben om op freethinker een onderwerp te starten dan zoek je maar een plek. Reacties volgen vanzelf.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Albrecht,

Ben je bereid dit boek te lezen? Is geschreven door een extreem intelligent man maar je kan natuurlijk steeds je eigen conclusies vormen. Toch raad ik je aan zeker ook eens de andere kant te aanhoren.

"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef:Welkom Albrecht,

Je site is hier al aardig besproken. Niets staat je natuurlijk in de weg ook hier je antwoorden te posten.
Het lijkt mij de mogelijkheid een paar interessante discussie te voeren.

Sommige mensen hebben ook een hekel aan facebook.
Sommige mensen hebben geen facebook. :)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef:Sommige mensen hebben geen facebook. :)
Ik neem aan omdat ze dat niet willen Het is gratis en je hebt alleen maar eena-mailadres nodig
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef:
dikkemick schreef:Sommige mensen hebben geen facebook. :)
Ik neem aan omdat ze dat niet willen Het is gratis en je hebt alleen maar eena-mailadres nodig
Ach...aangezien er geen 1 enkel legaal godsbewijs is, voel ik niet de noodzaak om deze reden een facebook pagina aan te maken. Laat de beste man hier zijn beste meest waterdichte godsbewijs posten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

pallieter schreef:Albrecht,

Ben je bereid dit boek te lezen? Is geschreven door een extreem intelligent man maar je kan natuurlijk steeds je eigen conclusies vormen. Toch raad ik je aan zeker ook eens de andere kant te aanhoren.

Bedankt Pallieter, dot zou iedereen een keer moeten lezen die in deze materie geïnteresseerd is.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Plaats reactie