jHenosch schreef:heeck schreef:jHenosch schreef:Pluriforme democratie is uitgevonden om dat vreedzaam (zachtmoedig) uit te vechten.
Was dat maar waar !
Zodra een geloofs-aangedreven partij de ruimte krijgt gaan ze hun beperkende denkbeelden aan anderen opleggen.
Denk bijvoorbeeld aan de periode van Agt met de Bloemenhove-kliniek.
Verdere voorbeelden liggen bij stapels voor het oprapen.
Trek het artikel van min. Donner in de NRC over politiek en geloof eens na, of denk aan de minister die gelijk discussies wenste over de ID-ideeën van Dekker, lees het programma van de SGP eens of denk aan Rouvoet die allah en god zeker niet dezelfde vindt.
Roeland
Als er veel mensen in de kabouterpartij geloven zullen er veel kabouterbesluiten worden genomen, daar is dan wel voor gekozen,
waar men niet voor mag kiezen is het uitsluiten van een antikabouterpartij die op vreedzame wijze een halt aan het kabouterdom toe wil roepen.
Inderdaad jHenoch,
Gelovers, waaronder die in kabouters, god(en), elfjes, en nog zo wat, komen altijd tot rare ideeën die ze anderen willen opleggen, soms zelfs vanwege die anderen hun eigen bestwil of zoiets.
Anti-gelovers, als ze al bestaan, zullen het geloven willen afnemen.
Maar
wat je weer overslaat in je tweedelingslust, is de groep die geen lust heeft anderen te beperken in hun thuis uit te leven wanen of gebrek daaraan.
Die laatste groep heeft mijn voorkeur en dan mag jij (maar niet in mijn huis en niet in mijn leven !!) je gang gaan.
Juist die gelovigen hebben oplegdriften: vertel eens moet volgens jou het homo-huwelijk eruit, en/of de abortus, en/of de euthanasie, en/of openbare condoomverkoop, en/of gezinsplanning ?
Wat je voor jezelf vindt interesseert me niet, maar wat voor juk je anderen wenst op te leggen in deze voorbeelden; dat wel.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.