Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door PietV. »

coby schreef: Ik persoonlijk? Zonder God? Nee. Heb het geprobeerd, kwam niet verder dan psychotisch zijn, stemmen horen, zelfmoordneigingen hebben, een zelfmoordpoging doen en borderlinegedrag vertonen.
Het is nu vele malen gezelliger in mijn leven, ook voor m'n omgeving. Daarom geloof ik ook dat de duivel slecht is en God goed, want Hij was de Enige die me ervan kon bevrijden. Psychiaters en psychologen konden er niets mee. En dat jaar zonder Hem was verschrikkelijk, evenals de jaren voordat ik Hem kende. Zij die gezond zijn, hebben geen Geneesheer nodig, maar zij die ziek zijn.
Klinkt heftig. Gelukkig zijn het incidenten. Opmerkelijk genoeg zie je al die geloofsverlaters gewoon vrolijk verder leven. De meesten nog vrolijker dan voorheen. Al die frustraties, dilemma's en beperkingen. Morele keuzes die weer getoetst moeten worden aan de hand van uitspraken van tentenmakers en landlopers. Mensen groeien er gewoon overheen. Ik denk dat er bij jou andere zaken een rol spelen. Wat niets met een geloof te maken heeft. Je zoekt houvast maar op één of andere manier lukt dit niet. Of het op de lange termijn gaat werken dat betwijfel ik. Natuurlijk hoop ik het wel voor jou. Als je daarmee voorkomt dat je suïcidaal wordt dan zou ik gewoon verder gaan met geloven. Vraag me dan wel af wat je op dit forum zoekt. Als je tevreden bent met je huidige situatie, waarom plaats je jezelf dan voor dilemma's. Persoonlijk vind ik er nogal veel tegenstrijdigheden in zitten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Mensen die er vrijwillig voor kiezen door de duivel gebruikt te worden en mensen te vermoorden zijn het probleem, niet God.
Cody, dus God is niet de almachtige maar de duivel is de almachtige? Bijgevolg moeten we dan wel God aanbidden? of heeft die almachtige God in zijn almachtigheid een nog almachtiger wezen gecreërd, zijnde de duivel?

Hoe je het ook draait of keert als je naar de realiteit kijkt is jouw God ofwel een onwaarschijnlijk klootzakje ofwel onbestaand. Als ik een iemand een een kind zie verkrachten en ik doe niets maar zeg wel dat hij later zal zal gesrtaft worden ben ik medeplichtig, punt andere lijn. Idem voor jouw almachtige God. Jouw Godelijke moraal en de moraal van de bijbel en het nieuwe testament is onwaarschijnlijk minderwaardig aan mijn moraal. Moest ik ooit jouw God tegenkomen, ik zou dat walgelijk stuk vreten bestrijden met mijn leven.

Open godverdomme je ogen en zie wat er in deze wereld gebeurd in naam van religie! Stop met je hypocrysie en je gelul over de liefde van Jezus. Je zorgt enkel voor jezelf en je direkte omgeving, de rest kan stikken! Naastenliefde???? Hypocriet, ga dan naar Afrika, India zorgen voor de HIV wezen, of is dat teveel gevraagd?

jouw geloof maakt dat je niet walgt van je eigen hypocrysie, van je compleet gebrek aan moraal.

Doet pijn hé, met de neus op feiten gedrukt worden. Dat jij het hier zo fijn hebt terwijl kindslaven jouw kleren en electronica aan hongerlonen maken. Och, God, heeft het zo gewild.

Jouw God is walgelijk omdat jij (en ikzelf en de rest die er van profiteert) walgelijk bent.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als je je reactie beter verwoord, heb je hogere kans dat je mening serieus genomen wordt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Bonjour, mi is mijn reactie zeer duidelijk. Indien je bepaalde stukken niet begrijpt kan je steeds om uitleg vragen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Coby schreef:Misschien dat deze discussie heeft aangetoond dat het zinloos is een meta religie-wetenschap debat op te zetten, of heeft dat een ander thema?
Er is hier in dit topic al veel de revue gepasseerd, maar met wetenschap heeft het niets te maken, of het moet het wijzen op de wetenschappelijke studie naar het eventuele effect van bidden zijn, waarvan Peter van Velzen al gewag maakte, en daaruit blijkt dat bidden een averechts effect heeft voor diegene die weet dat er voor hem wordt gebeden. Voor de rest is het allemaal de ongefundeerde luchtfietserij die nu eenmaal inherent is aan religie. Je kunt net zo goed gaan debatteren over het waarom van de rode muts van Grote Smurf. Want laten we wel wezen: alle andere smurfen hebben witte mutsen, volgens de profeet Peyo.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

@Pallieter, Jouw reactie is zeer duidelijk. De mijne komt blijkbaar niet bij je over. Als ik jou was zou ik daar eens over na ga denken.

Ook met je andere reactie
En had die klojo daar nu niet aan kunnen denken toen ie aan het boetseren was?
. Dat zeg je tegen iemand die met ons in gesprek wil. Als je een tijdje op christelijke fora zit weet je dat christenen atheïsten niet altijd even positief afschilderen. En met deze groet krijgen ze nog gelijk ook. Het is gewoon geen manier om een gesprek te beginnen.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik persoonlijk? Zonder God? Nee. Heb het geprobeerd, kwam niet verder dan psychotisch zijn, stemmen horen, zelfmoordneigingen hebben, een zelfmoordpoging doen en borderlinegedrag vertonen.
Het is nu vele malen gezelliger in mijn leven, ook voor m'n omgeving. Daarom geloof ik ook dat de duivel slecht is en God goed, want Hij was de Enige die me ervan kon bevrijden. Psychiaters en psychologen konden er niets mee. En dat jaar zonder Hem was verschrikkelijk, evenals de jaren voordat ik Hem kende. Zij die gezond zijn, hebben geen Geneesheer nodig, maar zij die ziek zijn.
Ik denk dat je dan maar beter geestelijk gezond kan zijn met God aan je zijde, als het zo beter is dan moet dat maar zo zijn.
Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om hier verder over te discussiëren, stel je voor dat het weer mis gaat .
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Bonjour schreef:@Pallieter, Jouw reactie is zeer duidelijk. De mijne komt blijkbaar niet bij je over. Als ik jou was zou ik daar eens over na ga denken.

Ook met je andere reactie
En had die klojo daar nu niet aan kunnen denken toen ie aan het boetseren was?
. Dat zeg je tegen iemand die met ons in gesprek wil. Als je een tijdje op christelijke fora zit weet je dat christenen atheïsten niet altijd even positief afschilderen. En met deze groet krijgen ze nog gelijk ook. Het is gewoon geen manier om een gesprek te beginnen.
Precies dat was ook mijn reactie en als je mijn voorgaande reactie gelezen hebt dan weet je ook waarom het in het geval van Coby ook niet zo verstandig is .
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Bonjour, laat mij duidelijk zijn deze provocaties zijn de naam niet waardig. Hoe durf je hier calimero gewijs de verongelijkte te komen uithangen op deze twee posts????

Voor je de splinter in mijn oog ziet, wil je eerst de balk in je eigen oog bekijken.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

pallieter schreef:Bonjour, laat mij duidelijk zijn deze provocaties zijn de naam niet waardig. Hoe durf je hier calimero gewijs de verongelijkte te komen uithangen op deze twee posts????

Voor je de splinter in mijn oog ziet, wil je eerst de balk in je eigen oog bekijken.
Welke provocaties? Of bedoel je die van jou?
Wat loop je weer lomp te doen, is nergens voor nodig en ook heel erg misplaatst.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

pallieter schreef:Bonjour, laat mij duidelijk zijn deze provocaties zijn de naam niet waardig. Hoe durf je hier calimero gewijs de verongelijkte te komen uithangen op deze twee posts????

Ik ben het ook niet met je eens. Het zijn behoorlijke provocaties. Genoeg om iemand weg te jagen. En je reactie met drogredenen uiterst zwak.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

pallieter schreef:Bonjour, mi is mijn reactie zeer duidelijk. Indien je bepaalde stukken niet begrijpt kan je steeds om uitleg vragen.
Met steeds bedoel je waarschijnlijk 'elke keer wanneer iets onduidelijk is'?

Ik heb ook grote moeite het punt wat je probeert te maken te doorgronden. Begrijpend lezen is één, maar begrijpend schrijven een ander. Dat is geen persoonlijke aanval. Mocht je dat zo zien dan is dat aan de ontvanger en niet de boodschapper (aangezien er nu twee zijn). Ik vraag het niet 'steeds', ik zal het één keer vragen. Hopelijk is dat genoeg: misschien wil je je punt nogmaals verduidelijken?

Edit: Na lezen andere reacties inderdaad... misschien een beetje minder provocerend/beschaafder :lol:
Laatst gewijzigd door Kevin op 19 mei 2013 01:19, 2 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Precies dat was ook mijn reactie en als je mijn voorgaande reactie gelezen hebt dan weet je ook waarom het in het geval van Coby ook niet zo verstandig is .
Kraustsjo, meen je dit nu echt? Hier bestaat dus wel medicatie voor die wel werkt en zorgt dat de stemmen volledig verdwijnen.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ik ben het ook niet met je eens. Het zijn behoorlijke provocaties. Genoeg om iemand weg te jagen. En je reactie met drogredenen uiterst zwak.
Genoeg om iemand weg te jagen. En de provocatie zijnde dat ik op een vrijdenker forum zeg dat God een lul is. Wel pech gehad. Dat bedoel ik met calimero gedag.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Hopelijk is dat genoeg: misschien wil je je punt nogmaals verduidelijken?
Beetje specifieker kevin.
Plaats reactie