Berlusconi

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Berlusconi

Bericht door Maria »

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... aude.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De voormalige premier van Italië Silvio Berlusconi is tot vier jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens fraude.
Ik mag dit eigenlijk niet.....met mijn oude Calvinistische hart.... :evil3:
maar..... :tongue:

:cheers: :cheers: :drunken: :drunken: :cheers: :cheers:
:-({|= \:D/

En nu de bal toch rolt....
Op naar de volgende veroordeling.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... Ruby.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De voormalige Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft alle aanklachten tegengesproken in het proces tegen hem over de Marokkaanse nachtclubdanseres Karima El-Mahroug, beter bekend als 'Ruby de Hartenbreekster'.
Tellen ze in Italië straffen eigenlijk op?
Enne...

Maarre...

http://www.nu.nl/buitenland/2943525/ber ... ezaak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast mag Berlusconi vijf jaar geen politiek ambt meer houden. De rechtbank verklaarde echter direct dat de oud-premier hooguit 1 van de 4 jaar hoeft uit te zitten.

Dat is het gevolg van een amnestiewet uit 2006 van de toenmalige linkse regering die de volle cellen wilde tegengaan.

Berlusconi (76) hoeft voorlopig niet naar de gevangenis. Zijn advocaten kondigden direct beroep aan tegen ''dit belachelijke vonnis.'' Pas als hij in hoogste instantie wordt veroordeeld, moet hij naar de cel. Maar dat kan zo lang duren, dat de zaak tegen die tijd is verjaard.
2006?
De tijd dat hij zoveel wetten maakte??????
Zal hij eigenlijk wel daadwerkelijk gaan zitten?..... :scratch:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Re: Berlusconi

Bericht door PietV. »

Mariakat schreef: Berlusconi (76) hoeft voorlopig niet naar de gevangenis. Zijn advocaten kondigden direct beroep aan tegen ''dit belachelijke vonnis.'' Pas als hij in hoogste instantie wordt veroordeeld, moet hij naar de cel. Maar dat kan zo lang duren, dat de zaak tegen die tijd is verjaard.
Zal hij eigenlijk wel daadwerkelijk gaan zitten?..... :scratch:
Ik gok van niet. Hij heeft miljarden ter beschikking om zijn advocaten nog heel lang te laten procederen. En er hoeft maar iets te veranderen in het politieke klimaat en het verhaal krijgt een andere wending.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Zoals het met de meeste veroordeelde ex staatshoofden gaat zal hij , indien hij daadwerkelijk veroordeeld wordt, wel plotseling heel erg ziek zijn geworden. Zo niet, dan kan hij zijn straf uitzitten op een prachtig eilandje, in een mooie villa met veel mooie vrouwen. Let maar eens op!
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

Het gestoorde is dat ie dus slechts huisarrest kan krijgen gezien zijn eigen wet. Ik verbaas me er al jaren over dat deze maffiabaas, dat lijkt me nauwelijks een overdrijving, op zo'n hoog niveau openlijk kon acteren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De Italianen hun eigen schuld. Je krijgt de regering die je wilt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Inmiddels is die straf van 4 jaren door een rechtbank in Milaan teruggebracht naar 1 jaar! Met geld doe je wonderen! Berlusconi schijnt de rijkste man van Italie te zijn!
Nu volgen nog vele rechtzaken zoals hoger beroep en cassatie die jaaaaren kunnen duren.
Plaats reactie