Jennie Goeree haalt uit naar Allah

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Jennie Goeree haalt uit naar Allah

Bericht door chromis »

Mjaja, het is wat.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/66435
Jenny Goeree haalt nu uit naar Allah
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Stentor
Gepubliceerd: woensdag 12 juli 2006 @ 12:06
[Jenny Goeree Manschot] We hadden al een tijd niets meer van haar vernomen maar ze is er weer: de omstreden Zwolse evangeliste Jenny Goeree Manschot. In de jaren 80 onder vuur omdat ze stelde dat de Joden de holocaust over zichzelf hadden afgeroepen door Jezus naar het kruis te verwijzen (straf van God) en in 2001 omdat ze het door de rechter verboden anti-Joden artikel op internet plaatste alsmede een haattirade tegen homo's. Iets waar FOK! indertijd ook uitgebreid over berichtte (zie bijv. hier of hier).

Na de Joden en de homo's heeft de 68-jarige Goeree nu haar pijlen gericht op moslims. Althans ze stelt op haar website JennyGoeree.com dat Allah gelijk staat aan satan, zo schrijft dagblad De Stentor vandaag. Op de door haar zelf opgeworpen vraag 'is Allah dezelfde God als de God van het Christendom' antwoordt ze: ''Néé. Er is maar één God, zijn naam is Jezus Christus. Alle andere goden zijn geen goden, het zijn boze geesten, aanhangers van satan. Satan is de antigod. Hij is de moordenaar en leugenaar. Zijn doel is de mensheid ten gronde te richten. Hij biedt de mens vele mogelijkheden die naar de hel leiden.'' Overigens zijn ook het boeddhisme en Hindoeïsme volgens haar verzinsels van satan.

Een verslaggever van De Stentor heeft Goeree nog even expliciet gevraagd of ze meent wat ze op haar site heeft geschreven. Goeree: ''O zeker, zo staat het in de Bijbel, dat mag best hardop gezegd worden.''

Moslims & Overheid
De voorzitter van het Contactorgaan Moslims & Overheid, Ayhan Tonca, noemt het gedachtengoed van de Zwolse evangeliste ''volstrekt belachelijk''. Tonca: ''Dit slaat werkelijk nergens op. Natuurlijk, er is vrijheid van meningsuiting, maar dit is wel een heel bekrompen manier om het thema te benaderen. Ongepast om te denken dat alles buiten de christelijke God gelijkstaat met de verdoemenis en hel.'' Zijn advies is ''zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden.'' Hij verwacht dat de meeste moslims hun schouders zullen ophalen over Goerees gedachtegoed.

Inmiddels denkt Jenny Goeree erover om het artikel over Allah prominenter op de site te plaatsen, zodat het met Google gemakkelijker te vinden valt. De website van Goeree wordt overigens gehost in de Verenigde Staten. Dit vanwege de problemen in 2001 die ze had met justitie en providers, over de stukken over homo's en Joden die ze op haar website plaatste.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
FonsV
Diehard

Goeree

Bericht door FonsV »

Hij verwacht dat de meeste moslims hun schouders zullen ophalen over Goerees gedachtegoed.
Als ze verstandig zijn zullen ze dat ook wel doen.

'gedachte goed', beetje 'om te gillen':

gedachte? wát 'gedachte'?;

goed? wát 'goed'. Haha!!! :lol: :lol: :lol:

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Chromis, Had haar toch gelaten waar ze was, in de vergetelheid.
:twisted:
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

Tonca van de CMO reageerde
Ongepast om te denken dat alles buiten de christelijke God gelijkstaat met de verdoemenis en hel.''
Gore hypocriet. Volgens mohamedanen staat de christelijke God niet voor verdoemenis en hel alleen maar omdat die volgens mohammedanen dezelfde is als hun Hersenspinsel Allah .

In mijn internet activiteiten heb ik Goeree flink aangevallen. Bij voorbeeld heb ik van haar site gegoogled dat Israel recht heeft op het land tussen de Nijl en de Eufraat (overigens conform de inhoud van Mein Bijbel van Adolf Mozes en c.s. ) maar in deze publicatie zie ik absoluut niets verkeerds. Zolang Mohammedanen met hun Mein Koran andersgelovigen als instrument van de duivel zien mogen anderen Mohammedanen uiteraard ook als het instrument zien van de duivel.

Overigens doet Goeree er goed aan om zich wat te verdiepen in de geestesziekte temporaal kwab epilepsie. Dat is immers een betere verklaring voor de "openbaringen" van de Kinderverkrachter Mohammed (en de stichter van het christendom Paulus).
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

H'm zo te zien maakt Goeree bij sommige toch nog heel wat los. :wink:
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

bad_religion schreef:H'm zo te zien maakt Goeree bij sommige toch nog heel wat los. :wink:
Ja, allemaal bullshit. :)
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Geen enkele krant die melding maakt van de gewraakte uitlating van Goeree dat Mohammed met zijn Allah demonen zijn.

Wat een afgang voor de islamofielen.

Laat Tonca maar snel aangifte doen tegen Goeree. Zijn eigen haatboek Mein Koran staat immers ook vol met dergelijke taal tegen andersgelovigen. Hoe sneller zijn haatboek Mein Koran dus verboden zal worden. :lol:
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
janviet
Forum fan

Re: Jennie Goeree haalt uit naar Allah

Bericht door janviet »

Hi,

Het kan me zeer weinig schelen wat mevrouw Goeree ons allemaal meent te moeten meedelen. Voor mij zit het venijn van dit bericht dan ook in het staartje:
De website van Goeree wordt overigens gehost in de Verenigde Staten. Dit vanwege de problemen in 2001 die ze had met justitie en providers, over de stukken over homo's en Joden die ze op haar website plaatste.
Ik vind het werkelijk godgeklaagd dat een Nederlander naar een provider in de USA moet uitwijken om haar mening, hoe abject ook, on-line te kunnen verkondigen.

Jan
Not without my chocolate
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

janviet schreef:
Ik vind het werkelijk godgeklaagd dat een Nederlander naar een provider in de USA moet uitwijken om haar mening, hoe abject ook, on-line te kunnen verkondigen.

Jan
Hoi Jan,

Deze Rost van Tonningen van Evangelisch Nederland is gewoon "eerlijk". Ze zegt wat de rest denkt of in besloten clubje bespreekt. Haar vazallen kom je ook tegen op dit forum. Als je radicale moslims het land uit kan zetten dan moet het toch ook lukken met het echtpaar Goeree.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
janviet
Forum fan

Bericht door janviet »

Hi Tjeerdo,
tjeerdo schreef: Deze Rost van Tonningen van Evangelisch Nederland is gewoon "eerlijk". Ze zegt wat de rest denkt of in besloten clubje bespreekt. Haar vazallen kom je ook tegen op dit forum. Als je radicale moslims het land uit kan zetten dan moet het toch ook lukken met het echtpaar Goeree.
Sorry, maar ik kan je reactie niet plaatsen. Ik wens niemand het land uit te zetten. Ik vind juist dat je in dit land alles moet kunnen zeggen, en vind het een blamage voor Nederland, dat door veel bewoners gezien wordt als bijzonder vrij en tolerant, dat mevrouw Goeree haar toevlucht moet nemen tot de USA om haar mening on-line te kunnen uiten.

Jan
Not without my chocolate
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

janviet schreef: Sorry, maar ik kan je reactie niet plaatsen. Ik wens niemand het land uit te zetten. Ik vind juist dat je in dit land alles moet kunnen zeggen, en vind het een blamage voor Nederland, dat door veel bewoners gezien wordt als bijzonder vrij en tolerant, dat mevrouw Goeree haar toevlucht moet nemen tot de USA om haar mening on-line te kunnen uiten.

Jan
Ik ben een voorstander van gelijke monikken gelijke kappen. Als een radicale imam aanzet tot haat of een voedingsbodem blijkt te zijn voor extremistische jongeren dan wordt zo iemand het land uitgezet. Zou dat ook niet voor christenen kunnen gelden. Dit staat even buiten het feit "dat ik een voorstander ben van de vrijheid van meningsuiting". Tenslotte maak ik hiervan ook gebruik van op dit forum.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
janviet
Forum fan

Bericht door janviet »

Hi Tjeerdo,
tjeerdo schreef:Ik ben een voorstander van gelijke monikken gelijke kappen.
Dat ben ik ook.
tjeerdo schreef:Als een radicale imam aanzet tot haat of een voedingsbodem blijkt te zijn voor extremistische jongeren dan wordt zo iemand het land uitgezet. Zou dat ook niet voor christenen kunnen gelden.
Ik zou het dan willen omdraaien en toegeven dat we met die uitzettingen (ik weet overigens niet of die al hebben plaatsgevonden) een fout hebben gemaakt. Dat lijkt me beter dan doorgaan op een ingeslagen foute weg omdat iedereen gelijk behandeld moet worden.

Jan
Not without my chocolate
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

bad_religion schreef:H'm zo te zien maakt Goeree bij sommige toch nog heel wat los. :wink:
Net niet zo erg als die malloten van Naar House maar een Noord-Koreaanse afzwaaier boven op die uitgeknepen crisiskop van d'r zou ik als zegen beschouwen, ga je schepper maar vervelen.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

tjeerdo schreef:Deze Rost van Tonningen van Evangelisch Nederland is gewoon "eerlijk". Ze zegt wat de rest denkt of in besloten clubje bespreekt. Haar vazallen kom je ook tegen op dit forum. Als je radicale moslims het land uit kan zetten dan moet het toch ook lukken met het echtpaar Goeree.
Mijn punt is juist dat Goeree niets anders zegt wat de Mohammedfascisten beweren.

Ik vind het juist zeer positief dat Goeree beweert dat de christelijke God wel bestaat en het varkentje uit de knor'an niet. Dat valt immers onder de vrijheid van godsdienst. Mohammedfascisten zeggen alleen maar dat hun (fictief) varkentje de zelfde is als dat (fictief) varken uit de bijbel niet omdat zij zo tolerant zijn maar alleen omdat dat juist de clue is van hun haatreligie.

Iedereen die Goeree op dat punt aanvalt stelt zich dus tendienst van het Mohammedfascisme.

Er bestaat overigens geen echtpaar Goeree meer. Ze zijn al een jaar of tien gescheiden. Wat ook een enorme domper was voor haar carriere.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

tjeerdo schreef:. Als een radicale imam aanzet tot haat of een voedingsbodem blijkt te zijn voor extremistische jongeren dan wordt zo iemand het land uitgezet. Zou dat ook niet voor christenen kunnen gelden.
Zou helemaal een erkenning zijn van het Mohammedfascisme dat hun religie wél tolerant zou zijn omdat, alleen maar volgens hun religie, God en Allah de zelfde zouden zijn.

Een mohammedaantje op fok zit al jaren te roepen dat ik een instrument van de duivel ben.
Plaats reactie