SGP noemt kans zwangerschap na verkrachting 'heel klein'

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: SGP noemt kans zwangerschap na verkrachting 'heel klein'

Bericht door Blues-Bob »

Doppelganger schreef: Nee, jij bent hier degene die maar blijft impliceren dat vrouwen abortus plegen vanwege allerhande frivole redenen. Voor de derde keer, welk bewijs heb je dat dit ook daadwerkelijk zo is? Heb je dat niet, dan is dit simpelweg geen argument tegen abortus. Dat heeft niets met anti-religiositeit te maken, maar met ontbrekende rationele argumenten van mensen als Van der Staaij. Of hij nu wel of niet christelijk is, doet totaal niet terzake.
[advocaat van de duivel modus]
Een rationeel argument zou kunnen zijn dat een gezonde zygote / foetus vrijwel altijd uitgroeit, in een gezonde baarmoeder zeker, tot een levensvatbaar kind. Gevoelsmatig geeft dat de sensatie van een begin, een toekomst. Wie een echo kijkt, kijkt gevoelsmatig niet zoals in het geval van een donornier naar de toekomst van een moeder, maar naar de toekomst van een kind. Volgens mijn client is dat paradigma, gefundeerd op gevoel helemaal niet in de basis verkeerd en verdient een eerlijke kans. We vinden het namelijk heel gewoon dat we de samenleving kansen in de toekomst te koesteren, een moderne samenleving is gericht op een goede toekomst voor iedereen, zelfs als degene voor wie we het doen nog verwekt moet worden. Als politici bijvoorbeeld de staatsschuld willen beperken voor de toekomst van nog te verwekken kinderen en kleinkinderen (veel gehoord argument), dan moeten ze de toekomst van reeds bevruchte eicellen al helemaal vol kansen creeeren. Of beide zijn rationeel goede argumenten, of het zijn beide slechte argumenten. De keus is aan u, de leden van de jury, welke samenleving is moderner. De samenleving die staat voor kansen in de toekomst, of voor kansen in het nu...
[/advocaat van de duivel modus]

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Plus dat we nu wel erg afdrijven van de openingspost.
De discussie gaat over het botte feit dat vd Staaij denkt/weet dat vrouwen niet zwanger worden na een verkrachting.
En dus geen behoefte hebben aan abortus, iets wat ze (SGP) per definitie zouden willen schrappen overigens.
Veel dommer en vrouwonvriendelijk kun je het niet echt stellen mij inziens.

Het al dan niet bestaande recht van een zygoot of foetus staat daar per definitie buiten.
Graag weer in het spoor wat mij betreft, daar Vuurtje nog niets heeft aangedragen om de frivole redenen van vrouwen te staven.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

@ Blues-Bob,

Goed geprobeerd, maar het 'recht op een eerlijke kans/toekomst' is net zo subjectief als Van der Staaijs 'recht op leven'. Niet dat je argumenten per definitie slecht zijn, ze overtuigen mij er alleen niet van dat het door jou aangedragen 'recht op een toekomst' het recht van de moeder op onaantastbaarheid van haar lichaam overstijgt.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Stel er is zo'n mechanisme. Wat zeg je dan tegen een zwangere verkrachtte vrouw? Je mechanisme werkte niet goed? Vond je het lekker?
Er zijn landen waar verkrachtte vrouwen veroordeelt worden als ze niet hard genoeg geschreeuwd hebben.
Daarom is het hele idee van zo'n mechanisme weerzinwekkend. Zelfs als het er was, zouden we het doodzwijgen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
siger

Bericht door siger »

Bonjour schreef:Stel er is zo'n mechanisme. Wat zeg je dan tegen een zwangere verkrachtte vrouw? Je mechanisme werkte niet goed? Vond je het lekker?
Er zijn landen waar verkrachtte vrouwen veroordeelt worden als ze niet hard genoeg geschreeuwd hebben.
Daarom is het hele idee van zo'n mechanisme weerzinwekkend. Zelfs als het er was, zouden we het doodzwijgen.
Juist, dat is de hele bedoeling we zouden kunnen vergeten als we overbluft worden door de wetenschappelijke onzinnigheid. Wat deze zieke geesten echt bedoelen is: als je zwanger bent, was het geen echte verkrachting (legitimate rape). Bewijs maar eens anders...
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

siger schreef:
Bonjour schreef:Stel er is zo'n mechanisme. Wat zeg je dan tegen een zwangere verkrachtte vrouw? Je mechanisme werkte niet goed? Vond je het lekker?
Juist, dat is de hele bedoeling we zouden kunnen vergeten als we overbluft worden door de wetenschappelijke onzinnigheid. Wat deze zieke geesten echt bedoelen is: als je zwanger bent, was het geen echte verkrachting (legitimate rape). Bewijs maar eens anders...
God heeft het blijkbaar zo gewild... Of als de duivel bezit neemt van iemand en die verkracht je, heb je in ieder geval er nog iets positiefs aan overgehouden (en goddank niet iets seropositiefs...)

Resume, mijn conclusie:
v.d. Staaij gleed aardig onderuit en had dat kunnen weten. Zijn poging om het te verklaren was teleurstellend, zo-dan-niet destructief. Er is geen reden aan te nemen dat er een "vijandig zaad afweergeschut" is bij verkrachting. Al zou dat zo zijn, dan is dat geen argument in een abortus discussie. Als incidenteel om futiliteiten abortus toegepast wordt, met alle gevolgen van dien, is dat nog geen reden om de vele abortussen die wel legitiem zijn te verbieden. Gezocht moet worden naar een ethisch goede afweging van moeder, die het welzijn van moeder (de enige levende in deze) ten goede komt. Deze afweging is tijdsgeest afhankelijk en per geval specifiek te beoordelen door de vrouw zelf. Deskundige hulp hierbij dient geleverd te worden en is gebaat bij legaliteit. Iedere wettelijke bepaling die de afweging verbeteren kan is welkom. Ik kan geen bepaling zo snel bedenken die de afweging ten goede zou komen en simpelweg uitvoerbaar zou zijn.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Jim schreef:De discussie gaat over het botte feit dat vd Staaij denkt/weet dat vrouwen niet zwanger worden na een verkrachting.
feitelijk onjuist
En dus geen behoefte hebben aan abortus, iets wat ze (SGP) per definitie zouden willen schrappen overigens.
feitelijk onjuist
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Graag weer in het spoor wat mij betreft, daar Vuurtje nog niets heeft aangedragen om de frivole redenen van vrouwen te staven.
feitelijk onjuist, ik heb een duidelijk kader beschreven. En het woord frivool is niet van mij afkomstig.
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Goed geprobeerd, maar het 'recht op een eerlijke kans/toekomst' is net zo subjectief als Van der Staaijs 'recht op leven'.
Wat is er niet subjectief in deze wereld? Het opbouwen van rechten klinkt ook nogal subjectief. Net als bewustzijn.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vuurtje schreef:
feitelijk onjuist, ik heb een duidelijk kader beschreven. En het woord frivool is niet van mij afkomstig.
Wat je nergens onderbouwd hebt met feiten.
Deze post Vuurtje
Ja ja, bijvoorbeeld omdat het een jongetje is terwijl ze zo graag een meisje had gehad om jurkjes mee te passen.
Dat zijn frivole redenen.
En die onderbouw je niet.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vuurtje schreef:
Jim schreef:De discussie gaat over het botte feit dat vd Staaij denkt/weet dat vrouwen niet zwanger worden na een verkrachting.
feitelijk onjuist
Waarom zegt hij het dan?
Liegt hij?
feitelijk onjuist
Dus jij beweert bij deze dat de SGP abortus wil handhaven in de wet?
Je wordt met het uur lachwekkender.
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Jim schreef:
Vuurtje schreef:
feitelijk onjuist
Waarom zegt hij het dan?
Liegt hij?
Nee, jij liegt dat hij dat gezegd heeft.
Jim schreef:
feitelijk onjuist
Dus jij beweert bij deze dat de SGP abortus wil handhaven in de wet?
Je wordt met het uur lachwekkender.
Nee, je beweert dat de SGP zegt dat vrouwen geen behoefte aan abortus hebben. Duidelijk feitelijk onwaar of om het in jouw woorden te zeggen, een leugen.

Maar het zou fijn zijn als je eens wat toevoegde aan de discussie. Zo niet dan kun je je beter beperken tot modereerwerk.
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Ja ja, bijvoorbeeld omdat het een jongetje is terwijl ze zo graag een meisje had gehad om jurkjes mee te passen.
Dat zijn frivole redenen.
En die onderbouw je niet.
Jij vindt dat frivole redenen maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er ook die het serieus nemen.

De stelling waarop ik reageerde was dat iedere reden die een vrouw aandraagt abortus zou moeten rechtvaardigen. Ik ben blij dat je het met me eens bent dat dat nogal frivool is. Voor de derde keer bedankt voor het onderstrepen van mijn standpunt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat er vrouwen zouden zijn die een jongetje aborteren omdat ze geen jurkjes zouden kunnen passen lijkt mij zeer erg uit de lucht gegrepen, vandaar mijn vraag om onderbouwing.
Plus dat dat geen reden is om abortus af te schaffen, wat ik bedoelde te zeggen in
En dus geen behoefte hebben aan abortus, iets wat (de abortus dus) ze (SGP) per definitie zouden willen schrappen overigens.
Tussen haakjes en vet van mij nu, om je klaarblijkelijke dyslexie even op gang te helpen.
Waarbij mijn punt blijft staan, jij onderbouwt niet, maar maakt er onderbuikgevoelens van en draait waar het gaat om de blunder van van Staaij.

Je blijft vermakelijk.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Laten we de uitspraken van Van der Staaij er maar weer eens bijpakken:
Tijdens een interview op RTL-Z werd hij gevraagd naar een reactie op de omstreden uitspraken van het Republikeinse Amerikaanse Congreslid Todd Akin. Die zei dat vrouwen na een verkrachting niet zwanger konden worden. Van der Staaij nam daar geen afstand van. “Dat is een feit, dat dat maar heel weinig gebeurt, maar neemt niet weg dat het wel degelijk kan gebeuren”, antwoordde de SGP-leider.
Later krabbelde hij terug en zij hij:
“Dat is niet wat ik heb willen zeggen. Ik heb willen zeggen dat het bij het overgrote deel van de abortussen niet om deze situaties gaat.”
Zoals al eerder in dit topic gemeld, is zijn eerste uitspraak feitelijk onjuist.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie