95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bigal61
Banned

Re: 95 stellingen / 195 vragen aan een christen.

Bericht door bigal61 »

Stelling 12:

Je moet wel alles in het plaatje van de realiteit zien.
Als ik zeg "ik breng mijn kinderen willens en wetens naar een kerel die ze pinigd door precies op de zenuweinden te werken" denk je dat ik een beest ben. Maar ik bedoel er de tandarts mee die een rotte kies repareert.

Stap 1: De aarde was in Gods hand: vredig, liefdevol, zoals het bedoelt is. De mens mocht deze aarde onderhouden/regeren. (de mens krijgt mandaat)
Stap 2: De mens geeft dit mandaat weg aan satan (zondeval)
Stap 3: De oorspronkelijke goedheid van de schepping komt onder controle van het kwaad.
Stap 4: Degene onder wiens authoriteit elk mense functioneer (de koning/heerser van deze wereld) is satan.

Dus: wat doe je: sterven onder de handen van satan, de koning van de leugen, die je zegt dat hij niet bestaat, je je eigen god bent, terwijl je werkelijk niets zelf kan beinvloeden, integendeel, zelfs gebonden bent in zonden?
Of kom je het koninkrijk van God binnen, waar jevoor gemaakt bent, en verandert God je slechte hart in een levend nieuw hart wat Goed is?
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

Stelling 13:

God is rechtvaardig. NIEMAND gaat verloren die onschuldig is.

Dus voor die tijd sprak God ook tot de mens. Door de natuur, door anderen , doordat mensen op zoek gingen naar de waarheid.

Maak je geen zorgen: ELK mens heeft voldoende kansen en mogelijkheden om de Waarheid te vinden (Jezus!). Wat doe jij met de kennis die je hebt dat er een rechtvaardig God is?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

bigal61nl schreef:Stelling 13:

God is rechtvaardig. NIEMAND gaat verloren die onschuldig is.

Dus voor die tijd sprak God ook tot de mens. Door de natuur, door anderen , doordat mensen op zoek gingen naar de waarheid.

Maak je geen zorgen: ELK mens heeft voldoende kansen en mogelijkheden om de Waarheid te vinden (Jezus!). Wat doe jij met de kennis die je hebt dat er een rechtvaardig God is?
Niets, want het is geen kennis.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
aton

Bericht door aton »

bigal61nl schreef:Stelling 10:
'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig'
Tja, dat is zoals je verstand. Werkt zoals een parachute. Je hebt er weinig aan als je die niet opentrekt. :lol:
Jinny

Bericht door Jinny »

Bigal61nl, je naam komt mij bekend voor.
Evangelisatie doen we niet aan.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Waar staat dit in het engels??

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Jinny

Bericht door Jinny »

Hier
En op diverse fora all over the world.
Waar ze ook te bediscussiëren zijn.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Jim schreef:Bigal61nl, je naam komt mij bekend voor.
Evangelisatie doen we niet aan.
Dat klopt wel. Juli 2010:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 55#p225455" onclick="window.open(this.href);return false;

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Thk's Roeland.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

bigal61 schreef:Stelling 10:
God red niet? Dat is het hart van het Evangelie.
Wij zijn criminelen. We doen zo verschrikkelijk veel slechte dingen...en toch red God ons doordat wanneer jij als het ware 'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig' met andere woorden: Jezus aanneemt voordat je sterft Hij je redt.

Ja God redt!

Een god die ons wil redden door zijn eigen falen is geen god maar een despoot...
Evangelisten hebben het vaak over een geliefde bijbeltekst (jesaja 45:9) dat de geboetseerde klei zijn maker/schepper niet kan/mag bekritiseren...

Ik zet daar tegenover :mag/kan een maker van een pot klei zijn EIGEN creatie beschuldigen van een misslukking?
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

bigal61 schreef:Stap 2: De mens geeft dit mandaat weg aan satan (zondeval)
Je bedoelt dat iemand een appeltje pikt van een boom, iemand die geen idee had van goed of kwaad?

(dit alles volgens jouw boek van de waarheid dan) :wink:

Vind je het erg als ik dan mijn lach niet kan houden? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

Fish schreef:Stap 2: De mens geeft dit mandaat weg aan satan (zondeval)

Je bedoelt dat iemand een appeltje pikt van een boom, iemand die geen idee had van goed of kwaad?

Hoi Fish,

En kijk: Als je WEET dat het niet mag, is er dus WEL besef van Goed & kwaad.
Het was niet zomaar een Appletje: God zelf had gezegd het niet te doen....
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

bigal61 schreef:Stelling 10:
God red niet? Dat is het hart van het Evangelie.
Wij zijn criminelen. We doen zo verschrikkelijk veel slechte dingen...en toch red God ons doordat wanneer jij als het ware 'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig' met andere woorden: Jezus aanneemt voordat je sterft Hij je redt.

Ja God redt!
Welkom, Bigal, op dit forum. We vinden het altijd geweldig leuk als er weer eens een christen voorbijfladdert hier. Veel plezier toegewenst.

Wat interessant dat jij bij het binnenkomen ons meteen allemaal criminelen noemt en schijnt te weten dat wij allemaal slechte dingen doen. Waarom sta jij zo negatief in het leven?
Overigens heeft niemand van ons nog een Tsunami op ons geweten.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

bigal61 schreef:Als God AL het kwaad haat, wat zou de reden dan zijn dat wij hier nog zijn, en dat wij niet als Noach's generatie vernietigd zijn?

De reden is uiteraard dat God niet deed wat hij zich voornam: de mensheid vernietigen omdat hij er spijt van had de mens geschapen te hebben.
Hij is duidelijk al net zo wispelturig als de mens. Geen wonder natuurlijk, aangezien hij naar het beeld van de mens geschapen is. :wink:

Het is duidelijk andersom: het feit dat het kwaad al eeuwigheden bestaat is het duidelijke bewijs dat God het kwaad niet haat.
Born OK the first time
Destinesia

Bericht door Destinesia »

bigal61 schreef:Dus voor die tijd sprak God ook tot de mens. Door de natuur, door anderen , doordat mensen op zoek gingen naar de waarheid.
Dat kun je van alle goden die gelovigen (ja gelóvigen) ooit verzonnen hebben precies zó zeggen.

bigal61 schreef:Wat doe jij met de kennis die je hebt dat er een rechtvaardig God is?
Kennis? :?:

Dit is wat een zeer gewaardeerde ex-christen op dit forum er eens over zeide
Rereformed schreef:Ik heb zelf geprobeerd de ongrijpbare God hoog te houden, maar uiteindelijk kun je dan weinig anders dan lachen om jezelf. Want je beseft op een gegeven moment jezelf te hebben verheven tot bron van kennis over iets waar je volstrekt geen kennis over hebt.
Plaats reactie