ASP forum

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Jorden

Re: ASP forum

Bericht door Jorden »

Die christelijke feestdagen en humorknop zullen mij een worst wezen maar wat ze met die kinderen uitspoken daar wil ik wel eens extra op gaan letten. Religieuze indoctrinatie op school, het is toch wat.
De ASP is maar net wat de mensen er van zullen maken. Ik heb zo mijn eigen redenen maar ik verwacht dat dat we een hele redelijke middenpartij kunnen worden. Zonder religieuze infiltratie.
Ik geef toe dat de term atheist sommige mensen tegen de borst stuit, prima want die mensen blijven maar weg. Ik ben er net zo trots op als CDA ers die christen zijn. Ik heb het alleen een stuk makkelijke met uitleggen want ik hoef geen sprookjesboek te gaan voorlezen of recht te praten wat krom is (over water lopen etc.)

Tijd om Atheisme als serieuze stap in de evolutie te gaan zien. Wie achter wil blijven doet maar. Ik schaam me er niet voor in ieder geval.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Jorden schreef: Ik geef toe dat de term atheist sommige mensen tegen de borst stuit, prima want die mensen blijven maar weg. Ik ben er net zo trots op als CDA ers die christen zijn.
ik vind dat toch wat kort door de bocht.
Je sluit bv legio agnosten uit die ook zo'n hekel aan de privileges van het geloof hebben en ook willen vechten tegen de beperkingen die hen worden opgelegd door de GRistenen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Vanwaar dat primaire standpunt?
  • "Religie blijft gerespecteerd in de privésfeer."
Zijn er ook fenomenen in de privésfeer die niet gerespecteerd blijven?
Wellicht is het een idee om het anders te stellen, zonder aan religie te refereren:
  • "De privésfeer wordt gerespecteerd."
*
Waarom geen primair standpunt ten aanzien van de Vrijheid Van Meningsuiting?
*
Voorstel voor het nieuwe volkslied:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Jorden

Bericht door Jorden »

Gerard schreef:
Jorden schreef: Ik geef toe dat de term atheist sommige mensen tegen de borst stuit, prima want die mensen blijven maar weg. Ik ben er net zo trots op als CDA ers die christen zijn.
ik vind dat toch wat kort door de bocht.
Je sluit bv legio agnosten uit die ook zo'n hekel aan de privileges van het geloof hebben en ook willen vechten tegen de beperkingen die hen worden opgelegd door de GRistenen.
Agnosten, maar zelfs seculiere moslims of christenen mogen meedoen wat mij betreft, zolang ze onze primaire standpunten steunen geen probleem. We hebben geen verbod op gelovigen of zoiets.

Ik meen dat er genoeg atheisten zijn die ooit op het cda gestemd hebben vanwege de standpunten. Die zijn toch ook niet geschoffeerd of buitengesloten door de C ?
Atheisme is geen dik boek, het is maar een regeltje eigenlijk. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar je zou ook kunnen denken dat het een goed uitgangspunt is voor ons politieke bestel omdat we scheiding van kerk en staat nastreven. Je zit dan in ieder geval in de kamer met een duidelijke boodschap, en die is dat je je geen onzin laat verkopen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jorden schreef:Tijd om Atheisme als serieuze stap in de evolutie te gaan zien. Wie achter wil blijven doet maar. Ik schaam me er niet voor in ieder geval.
Als je geen electoraat aan weet te trekken, ben je zelf degene die achterblijft.
Dat heeft weinig met schaamte te maken, en alles met pragmatisch denken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jorden

Bericht door Jorden »

GayaH schreef:*
Vanwaar dat primaire standpunt?
  • "Religie blijft gerespecteerd in de privésfeer."
Zijn er ook fenomenen in de privésfeer die niet gerespecteerd blijven?
Wellicht is het een idee om het anders te stellen, zonder aan religie te refereren:
  • "De privésfeer wordt gerespecteerd."
*
Waarom geen primair standpunt ten aanzien van de Vrijheid Van Meningsuiting?
*
Voorstel voor het nieuwe volkslied:
Dat volkslied is inderdaad aan vervanging toe. Ik denk dat we er maar een prijsvraag van moeten maken. Iedereen kan inzenden en stemmen. Geheel democratisch..

Privesfeer is waar je niemand overlast bezorgd. Jong en oud. Het is meer een geruststelling naar gelovigen en meteen een waarschuwing aan een extreme atheisten. Kijk wat wij willen is gewoon democratisch zijn en veel politici zouden zich bij ons aan kunnen sluiten zolang ze maar logisch en zelfstandig kunnen redeneren. Het is niet slecht geregeld in Nederland, we hebben het wel redelijk toch. Maar varen we de juiste koers? Denken we wel helder over zaken als de EU, griekenland, Irak, Afghanistan, immigratie ?
Wat moeten we met een koningin? En wat moeten we er met een die van bilderberg meetings houdt?
Ik vind religie iets hebben van blind vertrouwen.. Dat is nu juist wat je in de politiek niet moet hebben lijkt me..
Jorden

Bericht door Jorden »

Jagang schreef:
Jorden schreef:Tijd om Atheisme als serieuze stap in de evolutie te gaan zien. Wie achter wil blijven doet maar. Ik schaam me er niet voor in ieder geval.
Als je geen electoraat aan weet te trekken, ben je zelf degene die achterblijft.
Dat heeft weinig met schaamte te maken, en alles met pragmatisch denken.
we zullen zien.. Nooit geschoten altijd mis in ieder geval. Misschien komt er wel een andere atheistische partij die het wel gaat maken, wie weet. Maar ik denk dat er steeds meer atheisten bij komen die het een beetje gehad hebben met christenen als Balkenende die lak hebben aan het volk. Nu Rutte weer, maar hij moet gelukkig met de PVV mee doen of een meerderheid in de kamer zien te krijgen.
Maar wat ik wil is geen premier worden, zelfs geen tweede kamer lid. nee bedankt. Ik wil de ASP op gang krijgen, meer niet. Als het niet gaat jammer dan. no problemo. zat te doen..
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Ha, dacht ik, eindelijk een partij waar ik achter kan staan, en waarop ik (dus) kan stemmen.

Wat een koude douche bij het lezen van het Programma.

Uiteraard ! was ik blij met de gedachten over wat er met de religies moet gebeuren:
allen zijn gelijk ! en allen krijgen geen staatsrechtelijke voorkeursbehandeling (geen belasting, reusachtige clubhuizen - hoe wil je kerken e.d. anders noemen?, en onderhevig zijn aan de Nederlandse Grondwet - geen verminkingen toestaan (tenzij boven de 18), geen martelen van dier en/of mens, geen opruiïngen).

Maar ......
Het verdere programma is zo asociaal dat het wel een veredelde VVD lijkt.

Nee, dank je
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
a.r.

Bericht door a.r. »

Leg eens uit wat er precies a-sociaal is?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

a.r. schreef:Leg eens uit wat er precies a-sociaal is?
Ieder voor zich.
Laat diegenen die ziek worden, werkeloos worden, ziek zijn ! (maar niet altijd onderkent) maar gewoon creperen.
Verruim vooral de ontslag regels, de milieu regels. Kortom: laat het maar aan de werkgever over. Als de winst net wat minder miljoenen zijn, sluit maar gewoon afdelingen, hele fabrieken, verplaats ze naar elders.

Dat, voor mij, is een redelijke invulling
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik ben zeer verbaasd, waar lees jij dat uit?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

a.r. schreef:Ik ben zeer verbaasd, waar lees jij dat uit?
Hier, bijvoorbeeld.

De verhouding tussen wat men verdient met werken en met "recht-hebben-op" is in Nederland scheef gegroeid:
Er wordt te veel vediend met allerlei rechten en daardoor te weinig met werken (vanwege de wet van Wibaut: "Je kunt een Euro maar één keer uitgeven"). We kennen de zogenaamde "Armoedeval". Dit is het verschijnsel, dat iemand (bijvoorbeeld een bijstandsmoeder) die van een uitkering leeft, er een paar honderd euro per maand op achteruit gaat, als ze gaat werken. Ze is dan niet alleen haar uitkering kwijt , maar ook tal van andere subsidies. Zo'n iemand zal natuurlijk niet al te hard naar werk zoeken. Maar ons voornaamste principiële bezwaar is, dat dit natuurlijk niet eerlijk is tegenover de mensen, die wel werken. Als je alle inkomsten uit overdrachten bij elkaar optelt, dan lijkt het erop, dat we de privilege-maatschappij uit de Middeleeuwen weer terug hebben.
Als we dit ombouwen naar een situatie, waarbij er met werken juist meer verdiend wordt, dan zal dat de ondernemersgeest dermate aansporen, dat een economische groei zoals die in China mogelijk is. Als we er maar voor zorgen, dat werken meer oplevert dan niet werken ! Als de crisis voorbij is, zal het BNP ongetwijfeld weer gaan stijgen; het stijgt nu al iets. We kunnen de groei van ruwweg 2 a 4 procent dan uitsluitend ten goede laten komen aan mensen, die productieve arbeid verrichten. Dit kan door de te verwachten groei te gebruiken om loon- en inkomstenbelasting te verlagen en tegelijk de minima niet mee op te trekken (ontkoppelen). Alle andere inkomensoverdrachten houden we ook op de nullijn. Op die manier werk je de armoedeval eruit en wordt er steeds meer geld verdiend met werken. Ondernemen en productieve arbeid worden dan lucratiever. En dat zal de economie op een enorme manier aanjagen. Vooral omdat er meer afzetmarkten aan lijken te komen, dan ooit het geval was. Niet alleen Duitsland en Europa, maar nu ook Azië.
Ik geef toe dat ik e.e.a. tussen de regels door lees. Het HOEFT er niet te staan.

Vervolgens, uit dit programma spreekt een ontstellend gebrek aan kennis van geschiedenis als het gaat over ambtenaren (nee, ik ben er geen, en was het ook nooit), over hun ontslagrecht, over hun positiebescherming
(in eerste instantie bedoeld om omkoping tegen te gaan).
Het aantal ambtenaren dat controles doet komt vooral omdat nogal wat werkgevers de (milieu/werkomstandigheden/veiligheid) aan hun laars lappen omdat het wat kost, en de kans om gepakt te worden niet (heel) groot is.
Die controles werden ingebouwd, over het algemeen, omdat we nu eenmaal een polder-maatschappij zijn. Elke partij wil wel iets van hunzelf in een wet zien, waar op (mogelijk) misbruik gewezen wordt, en hopelijk met die controles vermeden.

Over de oneerlijkheid van 'steun'trekking .... wat een larie. Dat soort kreten noem ik dus a-sociaal.
De meeste van de regelingen zijn verzekeringen. De premie dekt gewoonlijk ruimschoots (nu mogelijk niet meer, met dit onzalige kabinet aan het werk) de uitbetalingen. Zoals met elke verzekering.

Je kunt rustig 30-35 jaar allerlei premies betalen, maar je krijgt lekker niet meer dan 6-9 maanden WW,
in de bijstand wordt je vervolgens behandeld als een klaploper, een parasiet, met alle onaangename ervaringen tot gevolg. Dit soort kreten (oneerlijk) draagt daar behoorlijk aan toe.

Verder zitten er best wel leuke aspecten aan dit programma!

Quote gerepareerd....in je overige stukje kan ik niet ontdekken of die quotes van de ASP bevatten, maar dat moet je mij dan maar even laten weten, dan kan ik het voor je aanpassen. Je bericht staat er al te lang om dat zelf nog te kunnen doen.

Als je qoute, maak je het stukje dat je qoute blauw en klikt dan op de knop linksboven waar qoute staat ...en klaar!
a.r.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Ik vergat nog even dit: minima loskoppelen.

Heb je nu wel enig idee wat dit in de praktijk betekent?
a.r.

Bericht door a.r. »

Henk kun je asjeblieft de quote knop gebruiken voor de stukken die je hebt kopieerd van een andere site? Het leest zo nogal moeilijk voor mij en anderen. Ik ga even niet inhoudelijk in op je post, maar je mag van mij aannemen dat ik de ontwikkelingen daar vrij aardig volg. Er is een openbaar ASP forum waarop je je grieven kwijt en inhoudelijke reacties kwijt kunt en omdat het een partij in oprichting is, het partijprogram nog lang niet geheel is uitgewerkt, heb je alle kans om daar je inbreng te geven hoe het anders en beter zou moeten. Overigens verkeer ikzelf in een situatie zoals jij schetst betreffende de sociale zekerheid en armoede en het woord klaploper/slampamper heb ook al voor de voeten geworpen gekregen. Ik ga ook hier verder op het forum niet op in, je ontvangt er van mij een pb over.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

a.r. schreef:Henk kun je asjeblieft de quote knop gebruiken voor de stukken die je hebt kopieerd van een andere site? Het leest zo nogal moeilijk voor mij en anderen. Ik ga even niet inhoudelijk in op je post, maar je mag van mij aannemen dat ik de ontwikkelingen daar vrij aardig volg. Er is een openbaar ASP forum waarop je je grieven kwijt en inhoudelijke reacties kwijt kunt en omdat het een partij in oprichting is, het partijprogram nog lang niet geheel is uitgewerkt, heb je alle kans om daar je inbreng te geven hoe het anders en beter zou moeten. Overigens verkeer ikzelf in een situatie zoals jij schetst betreffende de sociale zekerheid en armoede en het woord klaploper/slampamper heb ook al voor de voeten geworpen gekregen. Ik ga ook hier verder op het forum niet op in, je ontvangt er van mij een pb over.
Dat forum heb ik gezien, en zal me aanmelden. Ik kan altijd proberen er verbetering in aan te brengen.
Zo niet, dan verandert er wat dat betreft niets.

Over het quoten: dat zal, helaas, altijd wel een zwak punt van mij blijven. Op de één of andere manier blijft dat niet bij mij hangen.
Plaats reactie