Gebedsgenezing.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Gebedsgenezing.

Bericht door Blues-Bob »

Voorgaand bericht gaat wel errrrrug off-topic bedenk ik me bij teruglezen, mag verwijderd worden!

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Pensee
Banned

Bericht door Pensee »

Ik zie zo gauw geen enkele rede voor de vrouw om te liegen over hetgeen wat gebeurd is.
Ze krijgt van mij het voordeel van de twijfel totdat ik haar bij Pauw en Witteman zie zitten of er een boek van haar in de winkel ligt. Zolang ik slechts één voordeel voor haar zie, namelijk het weer kunnen bewegen, geloof ik haar. Waarom ook niet.

Waar ik wel moeite mee heb is om dit alles toe te schrijven aan jezus. De vrouw die na 14 jaar weer kan lopen, loopt regelrecht naar de keukenla om te kijken of alles wel op zijn plek ligt. Dit bewegende leven gaat een crime worden voor de broer die niet langer een onafhankelijk zusje heeft maar een bemoeial eerste klas.
Dit kan dus Jezus niet geweest zijn want jezus is goed voor àlle mensen volgens het christelijk geloof.
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Pensee schreef:Ik zie zo gauw geen enkele rede voor de vrouw om te liegen over hetgeen wat gebeurd is.
Ze krijgt van mij het voordeel van de twijfel totdat ik haar bij Pauw en Witteman zie zitten of er een boek van haar in de winkel ligt. Zolang ik slechts één voordeel voor haar zie, namelijk het weer kunnen bewegen, geloof ik haar. Waarom ook niet.
Er zijn verschillende vormen van niet de waarheid vertellen, waarvan liegen er 1 is. Hier is geen sprake van liegen, maar gebrek aan kennis en inzicht in de problematiek, waardoor foutieve aannamen gedaan worden.

De vrouw in deze casus heeft onmogelijk een miraculeus NEUROLOGISCH herstel doorgemaakt door de handeling van het bidden. Na 12 maanden is het grootste herstellend vermogen eraf, en hoef je niet veel meer te verwachten van fysiologisch herstel (lees niets meer te verwachten van...). Er zijn daarbij duidelijke aanwijzingen in het beeldmateriaal die mij doen twijfelen aan de claim dat er sprake is geweest van neurogene afwijkingen ten gevolge van een CVA. Ik heb een vergelijkbare casus getracht aan te halen, om dit punt te verduidelijken en dat reguliere behandelingen bij voldoende ziekteinzicht aan kunnen slaan.

Inzage in een goed bijgehouden medisch dossier is echter wel een voorwaarde om duidelijk te maken wat hier WEL gebeurd is. Zoals gezegd, zijn bij mij wel vergelijkbare casussen bekend, waarbij de oorzaak van het in stand houden van neurogene symptomen op een ander vlak liggen, die zeer waarschijnlijk samenhangen met (acute) stress of ziektewinst (wat geen verwijtend woord is). Dit beeld noemen we doorgaans conversiestoornissen. CRPS I (of sudeckse dystrofie, hetgeen ook benoemd is in dit topic) is een ander beeld, wat hier niet aan de orde is volgens mij.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

God kan echt wel antwoorden op je gebeden hoor!

http://www.theonion.com/articles/god-an ... e-boy,475/
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Blues-Bob schreef: Voor de wat hardnekkigere gevallen bij mensen met matig inzicht ben ik erg te spreken over resultaten middels graded exposure. Vooral wanneer hoog gescoord wordt op angst voor (nieuw)letsel, waar dit ireeel is.
http://www.oru.se/PageFiles/21320/De%20 ... 202005.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Associatief wel gerelateerd aan dit onderwerp. :D
En dat wegens mijn uitwijding naar de mevrouw, die op haar tenen liep en een (lichte) Südeckse atrofie ontwikkelde door de inactiviteit.

On topic is idd. niet de inactiviteit wegens angst voor pijn, welke wel primair oorzaak kan zijn van de inactiviteits (Sudeckse) atrofie en dystrofie.
Maar een ontkennen van de mogelijkheid tot bewegen.
Dit kan afhankelijk van het stiekumweg toch belasten en wegen wel of niet dystrofie als gevolg hebben.

Beiden kunnen in een latere fase, bij de dystrofie, door elkaar gaan lopen.
Ik herinner me een mevrouw met een verregaande dystrofie en atrofie aan voet en onderbeen.
Ook ooit begonnen na een enkel blessure.
Ik heb haar ca. een jaar meegemaakt, maar dat was slechts een deel van de tijd die zij in die praktijk al behandeld werd.
Bewust belastte ze haar been absoluut nooit geheel, uit angst voor de pijn en ze liep met 2 elleboogkrukken.
De pijn leek reëel, bij deze aandoening .
Het gebeurde echter, met wisselende perioden, dat zij zonder het zich bewust te zijn, bij het openen van een deur en verder lopen, één kruk aan haar elleboog liet hangen en duidelijk beide benen belastte bij het naar buiten gaan.

PS.
Voor meer begrip waarover we het hebben voor de rest van de lezers.
http://www.wikifysio.nl/graded-exposure/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef:Voorgaand bericht gaat wel errrrrug off-topic bedenk ik me bij teruglezen, mag verwijderd worden!
Groet,
Bob
Het is niet storend. Persoonlijk kan ik het wel plaatsen binnen het onderwerp.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25702" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is dan toch gebeurd.
Bijna de hele correspondentie van gisteren van gisteren gewist.
Je reactie kan niet worden geplaatst; dit IP adres is geblokkeerd vanwege misbruik.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 60#p304454
Zie hier verder voor de kopiën.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Verder hier ter discussie.
Zelfs mijn laatste bericht, (waarvan ik vergeten ben een kopie te maken) gericht aan Juriaan, was verwijderd.
Daarin zei ik aan zijn goede bedoelingen niet te twijfelem, maar vroeg ik hem of er bij zijn studie theologie ook rekening gehouden werd met het feit dat hij waarschijnlijk pastoraal werk ging doen en met mensen en dan nog speciaal mensen in nood te maken zou krijgen.
Of er een vak (medische) ethiek is.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mariakat,
Wat betreft de uitleg stroken we met elkaar.
Met de verwachtingen wat minder, want de wet-BIG is mee opgesteld om verder van de oude wetgeving over het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunde af te komen en zo de toen gewenste keuzevrijheid voor de hulpzoekende te vergroten.

Verder zie je al legio BIG-beroepen-uitoefenaars die onder de bescherming van hun BIG-registratie schermen met hun paranormale gave(n) die een intake bespaart en homeopathie bedrijvende artsen die soms niet schromen die weg te schrijven via het briefpaper/declaratieformulier van hun reguliere alter ego.
Zie ook maatschappen die een enkele arts hebben voor de recepten en voor de rest de arbeidsplaatsen buiten-BIGs hebben gevuld.

Roeland
PS
Bij dit alles, voor iemand die daar over zou gaan vallen, gelijk beseffende dat een teveel aan, dus overbodige reguliere behandelingen ook onder de noemer kwakzalverij en bedrog vallen.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Mariakat schreef:http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25702
Het is dan toch gebeurd.
Je reactie kan niet worden geplaatst; dit IP adres is geblokkeerd vanwege misbruik.
Welkom in de club.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons CIP dossier up to date te houden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

PietV. schreef:
Mariakat schreef:http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25702
Het is dan toch gebeurd.
Welkom in de club.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons CIP dossier up to date te houden.
Al doe ik het alleen maar voor mezelf. :)
Het is zo frustrerend om al je moeite en hun reacties in het niets te zien verdwijnen.
Ik was erop voorbereid, maar toch...... :shock:
Ik heb er toch energie ingestoken in de hoop een beetje over te komen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ach, je moet maar denken; als Jezus zich daar onder een andere nick inschrijft bannen ze die ook. :twisted:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

heeck schreef: Verder zie je al legio BIG-beroepen-uitoefenaars die onder de bescherming van hun BIG-registratie schermen met hun paranormale gave(n) die een intake bespaart en homeopathie bedrijvende artsen die soms niet schromen die weg te schrijven via het briefpaper/declaratieformulier van hun reguliere alter ego.
Zie ook maatschappen die een enkele arts hebben voor de recepten en voor de rest de arbeidsplaatsen buiten-BIGs hebben gevuld.
Dit artikel ken jij vast wel:
Veel van degenen, die jij benoemd, zullen als het er op aan komt en er volgt aangifte, toch vervolgd kunnen worden.
Minstens de groep van artikel 3
Volgens artikel 3 behoren deze bevoegden tot acht verschillende beroepen (arts, tandarts, apotheker, verloskundige, verpleegkundige, fysiotherapeut, psychotherapeut en klinisch psycholoog) waarvoor een stelsel van overheidsregistratie, tuchtrecht en titelbescherming bestaat. Ze zijn slechts bevoegd in zoverre ze 'bekwaam en deskundig' zijn, d.w.z. aan strenge eisen ten aanzien van opleiding, nascholing en toetsing hebben voldaan.
Op het moment, dat iemand van deze groep kwak bedrijft staat hij/zij buiten bescherming van zijn registratie en geldt het normale tuchtrecht.

http://www.kwakzalverij.nl/226/Alternat ... _wetgeving" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de Inspectie voor de Gezondheidszorg wordt verwacht dat ze toezicht houdt op iedereen die zich beroepsmatig met geneeskunde bezig houdt, maar in de praktijk zijn haar mogelijkheden tot toezicht en sancties al beperkt bij artikel 34-beroepen en vrijwel nihil als het om beoefenaren van niet bij de wet geregelde beroepen gaat. Zelfs als de genezer lid is van een beroepsvereniging die een eigen registratie en tuchtrecht kent (komt vrijwel niet voor) dan kan hij zich eenvoudig aan controle door beroepsgenoten onttrekken door zijn lidmaatschap op te zeggen.

Gelukkig is het voor beoefenaren van artikel 3-beroepen niet mogelijk om zich, door zich te laten schrappen uit het register, te onttrekken aan het wettelijk tuchtrecht. Zo zal een arts altijd voor de tuchtrechter gedaagd kunnen worden ook al noemt hij zich homeopaat of acupuncturist.
Maar in de praktijk wordt er zelden officiëel aangifte gedaan.
Dan wordt er ook niet veroordeeld.
Het lijstje is zo miniem dat het als sluitstukje dient op deze bladzijde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij" onclick="window.open(this.href);return false;
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mariakat,
Zoals je inschatte ben ik redelijk vertrouwd met de antikwakclub en met wat er aan kwakzalverij meer en minder floreert.
Tuchtrecht is erg slecht door leken inzetbaar.
Vooral bedroevend, maar erg indenkbaar is daarom het lage aantal aangiftes.

Denk eens aan het vervolgen van een arts die homeopathie voorschrijft als proefproject.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
ddww

Bericht door ddww »

Plaats reactie