95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Believer in YHWH
Banned

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Believer in YHWH »

Het kan er in mijn logica niet in dat wie dan ook voor mij(n zonden) zou kunnen sterven.

Jesaja al gelezen?

Isa 53:1 Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des Heren geopenbaard?
Isa 53:2 Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd.
Isa 53:3 Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
Isa 53:4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.
Isa 53:5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.
Isa 53:6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Here heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen.
Isa 53:7 Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.
Isa 53:8 Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest.
Isa 53:9 En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest.
Isa 53:10 Maar het behaagde de Here hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des Heren zal door zijn hand voortgang hebben.
Isa 53:11 Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen.
Isa 53:12 Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:
Vind je oneindige straf voor fouten, gemaakt in een eindig leven, sowieso niet een beetje buitenproportioneel?
Als je geen begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Ja
Als je wel begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Nee
Dat is het paard voor de wagen spannen. Ook als je begrip hebt van zonde (hetgeen ik, net als u, heb) is de logische conclusie dat oneindige straffen voor fouten, begaan in een eindig leven, buitenproportioneel zijn. Ergo, God is onlogisch - hoewel dat waarschijnlijk geen verrassende conclusie is.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jinny

Bericht door Jinny »

Believer, het stelselmatig aanhalen van bijbeltexten zonder verdere eigen inbreng wordt niet echt gewaardeerd.
Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:
Vind je oneindige straf voor fouten, gemaakt in een eindig leven, sowieso niet een beetje buitenproportioneel?
Als je geen begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Ja
Als je wel begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Nee
Dat is het paard voor de wagen spannen. Ook als je begrip hebt van zonde (hetgeen ik, net als u, heb) is de logische conclusie dat oneindige straffen voor fouten, begaan in een eindig leven, buitenproportioneel zijn. Ergo, God is onlogisch - hoewel dat waarschijnlijk geen verrassende conclusie is.
De Bijbel zegt dat Zijn gedachten niet jouw gedachten ijn.

Jouw logica is dus ook niet Zijn logica.

En wat jij onlogisch vindt kan best logisch zijn als je meer informatie zou hebben.

En buiten proporties.......

Zijn dat ook weer jouw proporties?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Believer in YHWH
Banned

@Doppelganger

"Ook als je begrip hebt van zonde (hetgeen ik, net als u, heb)'

Wat is dat besef van zonde dan. Waar komt dat vandaan en hoe ziet dat er bij u uit?

Welke morele absolute maatstaf hanteert u het om het te definieren?.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Nietzsche is dood.
Precies net als Jezus en ieder ander die een leven op aarde leeft.
Was hij niet voor zijn dood gek geworden?
Alweer net als Jezus, die dood wilde.
Mooi voorbeeld. Vrijmetselaar ook...
Misschien zou je eens wat moeten lezen van en over hem om erover mee te kunnen praten.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Mensen straffen voor wat hun overgrootvader heeft gedaan is buitenproportioneel, misdadig en onlogisch.
Ergo, god is een sadist.

Zonde is een religieuze uitvinding om de mensen onder de duim te houden.

Moraal is een gevolg van ons sociaal zijn.
Ook Bonobo's en Chimps hebben moraal, op hun nivo.
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Believer in YHWH schreef:Nietzsche is dood.
Precies net als Jezus en ieder ander die een leven op aarde leeft.
Was hij niet voor zijn dood gek geworden?
Alweer net als Jezus, die dood wilde.
Mooi voorbeeld. Vrijmetselaar ook...
Misschien zou je eens wat moeten lezen van en over hem om erover mee te kunnen praten.

Ben jij ook een refo jongetje geweest vroeger? Of mag ik dat niet afleiden uit je gebruikersnaam?

Jezus leeft. Want opgestaan uit de dood.

Jezus was God. En niet gek.

Voel geen enkele behoeft het werk van een gek te bestuderen. Geslachtsziekte geloof ik? Krijg je van zonde.

Jinny

Bericht door Jinny »

En dus heeft jezus niet geleden, danwel minder.
Immers, hij wist vooruit waar het op uitdraaide en dat hij daarna weer gewoon naar zichzelf in de hemel terug ging.
siger

Bericht door siger »

Believer in YHWH schreef:Heb de indruk dat hier veel slachtoffers van zware (lees zwaarmoedige) reformatieprediking aanwezig zijn. Klopt dat?
Ik niet. Maar waarom ontwijk je mijn opmerking?
a.r.

Bericht door a.r. »

En mijn vragen?

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p277945" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 96#p278096" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Jezus zegt dat NIEMAND de zijnen uit Zijn hand kan roven.

Was je dan toch niet van Hem?
Nee, Jezus had het eenvoudig bij het verkeerde eind. Zou toch gemakkelijk moeten zijn om te begrijpen.
Born OK the first time
Samante

Bericht door Samante »

Believer in YHWH schreef:Ben in 1 dag ervaren geworden zie ik.

Denk dat ik te veel tijd hier doorbreng.

Is mijn inbreng eenbeetje zinvol heren? En Samante.....
Leuk dat je me apart noemt, maar ik ben ook een heer.

Ik was vandaag andere dingen doen, maar ik zit met verbazing nu alles te lezen. Zinvol? Dat denk ik wel. Als christenen met twijfel komen lezen in dit topic van 95 vragen aan een christen, en jouw bijdragen lezen, zullen velen denk ik definitief het geloof vaarwel zeggen. Het is mooie antireclame voor het christendom, de antichrist zou het niet kunnen verbeteren.
Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:De Bijbel zegt dat Zijn gedachten niet jouw gedachten ijn.
Net zomin als ze de uwe zijn, tenzij u schizofreen bent. Het is vermakelijk om te zien hoe u meent met enige autoriteit over deze materie te kunnen spreken, alleen maar omdat u zelf gelovig bent.
Jouw logica is dus ook niet Zijn logica.
Logica is universeel, meneer Believer, en niet persoonsgebonden.
En wat jij onlogisch vindt kan best logisch zijn als je meer informatie zou hebben.
Welke aanvullende informatie zou het geheel volgens u logischer maker?
En buiten proporties.......

Zijn dat ook weer jouw proporties?
Ik stel u een normale vraag, dan kunt u daar toch gewoon antwoord op geven? U bent hier degene die kindermoord en eeuwigdurende straffen zit te verdedigen, hetgeen u in elk ander geval dan bij God zou veroordelen. Logica gebiedt u te zeggen dat kindermoord te allen tijde immoreel is. Immoreel. Nietwaar soms? Of wou u soms beweren dat het voor mensen gerechtvaardigd is om kinderen te vermoorden? Wijst 'uw' logica u die kant op? Nee, natuurlijk niet. Ieder weldenkend mens komt tot de logische conclusie dat kindermoord immoreel is.

Temeer, en dit is een belangrijk punt waarop u al heeft toegegeven dat u er geen antwoord op weet, daar een almachtige God alternatieven kan verzinnen voor kindermoord of eeuwigdurende straffen om een probleem op te lossen. Dat vermogen maakt Gods keuzes des te immoreler.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:"Ook als je begrip hebt van zonde (hetgeen ik, net als u, heb)'

Wat is dat besef van zonde dan. Waar komt dat vandaan en hoe ziet dat er bij u uit?
Het besef en de oorsprong ervan zijn gelijk aan die van u.
Welke morele absolute maatstaf hanteert u het om het te definieren?.
Absolute morele maatstaven bestaan niet, tenzij u een oplossing heeft voor Euthyphro's dilemma.
Gesloten