Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

biemer
Ervaren pen

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door biemer »

Ze hebben wel het beste met je voor : (gaat over bidden)

Je zegt, dat een onafhankelijk onderzoek heeft bewezen, dat het effect 0,0 is.
Maar heb je het zelf al eens geprobeerd te bidden tot God. Hij laat heus geen bidder staan. Je moet het eerst zelf ondervinden en op onderzoeken uitgaan is geen optie. Eerst zelf bidden en dan pas oordelen. Ik heb het ervaren, dat God bij me is. Hij ging met me mee de operatiekamer in. Hij leidt mij en steunt mij. Zijn Liefde is er ook voor jou, maar je wilt dit m.i. niet zien en niet geloven. Maak toch een keuze voor de Heer van het Heelal, voor jouw Schepper. Hij wil voor jou ook een Vader zijn. Hij heeft je lief. Kom dan tot Hem en geef je over en je zult ervaren wat een grote God je dan hebt.

Ik zit nog te broeien op een reactie....
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Maar wel een beetje rustig aan met je "vriend"Huib he.
Die heeft het nogal moeilijk. :mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Bericht door a.r. »

Fenomeen schreef:
biemer schreef:Het is bijna vermakelijk....
Bijna?

Jammer dat het ook, vanuit mijn optiek gezien, iets triest heeft.
Verder, maar dat geldt voor zowat die hele site, een mooi voorbeeld van manipulatietechnieken van een angstreligie.
Je slaat de spijker op z'n kop Fenomeen! Ik lees, zo af en toe mee daar......dwz als er iemand van hier een linkje plaatst...waarom, weet ik zelf niet zo goed....het verlamd me nl, ik voel al mijn energie wegstromen....doodvermoeiend...het lijken wel "zombie's".

Misschien is dát wel precies de goede vergelijking...."zombie's", "levende doden"....ze denken zelf niet, kunnen alleen maar woorden uit hun "heilige boeken" opdreunen/uitkramen. Ik zag héél lang geleden, een film die zo heette en en hoewel iedereen griezelde en gruwde moest ik er indertijd vreselijk om lachen...té bizar vond ik het...inmiddels, op één of andere manier niet meer.

Het maakt me zó triest, daar (en/of op andere religieuze websites) te "moeten" lezen. Triest is het vooral ook voor die mensen....ik heb de neiging ze door elkaar te willen schudden, ze toe te roepen....wordt eens wakker joh! Ga je hersens (weer) eens gebruiken. En tegelijkertijd realiseer ik me, dát ze niet zullen willen/durven luisteren....ze zitten zo diep gevangen in hun religieuze "overtuiging". Het is zo bloedverziekend link voor hen om twijfels te hebben en/of te uiten!

Stel je eens voor zeg dat je in deze spagaat zit: dát je toegeeft dát je geen antwoorden krijgt op je gebeden, dat jou net zoveel rottigheid overkomt als een door god en jou zo vervloekte anders/on/gelovige/atheist...en tezelfdertijd die angst....die gruwelijke doodsangst dát je je vergist...dat de door jou aanbeden god toch echt wél bestaat en jij HEM niet (langer) gediend hebt.....Wát staat je "dan hierna" wel niet te wachten??? Veilig blijven geloven dus, er zit immers niets anders op! Het ballonnetje loslaten is voor naditleven HELS gevaarlijk immers.Je hebt dus geen keus!

Behalve als je heel veel lef hebt, het lef om toch op onderzoek uit te durven gaan en kronkelende slingerwegen te durven gaan bewandelen, om je op zeker moment in de golven te durven storten en proberen te leren zelf te zwemmen, maar dát is slechts heel weinigen gegeven. :(
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:Ik lees, zo af en toe mee daar......dwz als er iemand van hier een linkje plaatst...waarom, weet ik zelf niet zo goed....het verlamd me nl, ik voel al mijn energie wegstromen....doodvermoeiend...het lijken wel "zombie's".
Dat herken ik, da's demonische bezetenheid, niets om je druk over te maken.
Misschien dat er toch een aantal wat zenuwachtig worden van zoveel Heere Jezus en co?
Gewoon die Boeddhabeelden wat dichter bij de pc zitten.
Of een paar djinns binnenhalen, die zijn namelijk ongevoelig voor Jezus.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Al mijn berichten gewist... :(

Ik geef toe; ik liet me wel eens gaan....maar wat voor ellende ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg...

Op een domme opmerking gaf ik vaak een dom antwoord. Dat werd me niet in dank afgenomen...vermoed ik zo..

A.R. ik voel(de) precies hetzelfde..

Ach, ik moet niet huilen...Destinesia & Kiks zitten er nog..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik heb de verwachting dat ik er binnenkort ook afgeschopt wordt. In vragende vorm heb ik een vergelijking gemaakt met de vrijheid van meningsuiting in China en Noord-Korea n.a.v. jouw gewiste berichten. Ben benieuwd of ze dat aankunnen. :mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik zit er ook nog steeds geloof ik.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:Al mijn berichten gewist... :(
Gefeliciteerd welkom in de club van gecensureerde mensen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Halleluja, ik sta nog in 1 topic ! Dat moet een reden hebben en dat kan er maar 1 zijn !! Ik ben verlost !

Afijn.....Iets over dommigheid :

Wat apart toch, dat mensen makkelijk kunnen geloven dat Napoleon heeft bestaan en over wat hij allemaal deed, maar dat het zo verschrikkelijk is om te erkennen dat God bestaat. Ik denk dat iedereen diep in zijn hart wel weet dat God bestaat, maar eraan toegeven...nee dat schijnt men toch wel aardig eng te vinden.
Jiska, Almere

-----

Mijn antwoord...Welke van de 3000 goden dan ? (Gewist)

-----

Een taliban-christen antwoordt :

De Enige Ware Drie-enige God!!!
Wie hoogmoedig was, buigt het hoofd, wie trots was, bijt in het stof. Want de dag komt dat alleen de HEER hoog verheven is. Dan zullen de afgoden in het niets verdwijnen. Men schuilt weg in rotsspelonken, in holen in de grond, op de vlucht voor de vreselijke macht van de HEER, voor zijn geduchte majesteit, wanneer zijn komst de aarde schokt. Op die dag zullen de mensen de afgoden, gesmeed van hun zilver en goud, gemaakt om te vereren, prijsgeven aan ratten en vleermuizen. Ze zullen wegschuilen in rotsholen, in kloven en bergspleten, op de vlucht voor de vreselijke macht van de HEER, voor zijn geduchte majesteit, wanneer zijn komst de aarde schokt. Jesaja2-19-21
E Gomert, Delft

------
En nog een keer :

@Willem Dongen, kom nou Willem geef een normale reactie of geef er geen, maar je bent hier op een christelijk forum moeten we dan telkens vertellen welke God?

Helemaal mee eens! Dit is een christelijk forum! Willem denkt maar te kunnen spotten met gelovigen maar eens zal het afgelopen zijn met al het gespot der goddelozen. Word dus maar snel geraakt door God en moge jij je bekeren tot het afleggen van de zonden en voor eeuwig behouden worden. Kies nu! Kies voor het te laat voor je is! Want de hel zal onbeschrijfelijk vreselijk zijn! Velen zullen daar terechtkomen! Maar zij hadden het kunnen weten! De goddeloze is een dwaas zegt de bijbel. En wie wil er nu een dwaas zijn? Niemand lijkt me. Gods Zegen!
E Gomert, Delft

-----

Ik weer :

@ Gomert & Huib

Jullie zijn zo snel gepikeerd als ik (in jullie ogen) een domme vraag stel aan Jiska...Maar heb je de opmerking van Jiska wel goed gelezen ( iets over Napoleon enz..) ??? Domme opmerkingen, vragen om zulke reacties.
Het ontbreek jullie niet aan zefingenomenheid.
Oh ja Gomert. Je bereikt helemaal niets met je bekering en hel..Misschien voor jezelf...
Willem, Dongen

-----

Dom wicht weer :

@ willem, welke vraag? ik zie namelijk jou hele vraag niet. By the way, mensen mogen altijd hun mening geven of in hun ogen domme vragen terug vragen of wat dan ook, maar als ik een antwoord geef, en je verschijnt eens voor Gods troon, kun je niet zeggen dat je het niet wist...
jiska, almere
Opm; mijn bijdrage (vraag van de 3000 goden) was toen al gewist...
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Quote van vandaag op CIP
Quote van de dag
"Piet is zo atheïstisch dat je voortdurend het gevoel hebt dat God hem op de hielen zit." - Arnon Grunberg
:D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Destinesia schreef:Quote van vandaag op CIP
"Piet is zo atheïstisch dat je voortdurend het gevoel hebt dat God hem op de hielen zit." - Arnon Grunberg

:D
Waar staat deze quote. Ik wil het hele verhaal lezen.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

@ Destinesia.

Tsjonge...je hebt wel een (gevallen) engelengeduld zeg ! :D

Wat is dat toch met die bijbelaars....Om hopeloos van te worden. Ze blijven maar bijbelteksten uitkramen...
Is daar geen mooi woord voor ??

Bijbeltekst zeveraars of bijbelzeikers o.i.d.
Destinesia

PietV. schreef:Waar staat deze quote. Ik wil het hele verhaal lezen.
Dat was gewoon toeval. Het stond gewoon op de voorkant als "quote van de dag". Ze zullen een andere Piet bedoelen. Maar ik vond het erg grappig. Ik probeer echt heel normale vragen te stellen maar het maakt bij die gasten geen moer uit joh? Ze halen letterlijk het bloed onder m'n nagels vandaan door simpelweg niet te communiceren. Ze snappen gewoon niet wat ik zeg! Zelfs niet in korte berichten.

Vandaag is het 21 mei: alles voorbij?

Hoe is het mogelijk dat ik me nog steeds blijf verbazen (én me ergeren) over de logica van christenen. Dat ergeren dat hoort in het christendom. De ergernis van on-gelovigen die ge-lovigen tevergeefs vele vragen stellen maakt gelovigen alleen maar sterker.

"Wees nederig in discussies over de hel"

Onze ergernis is een bewijs van de waarheid van hun geloof!

Omdat:

Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een rots der ergernis, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen. Rom 9,33
U dan, die gelooft, geldt dit kostbare, maar voor de ongelovigen geldt: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, die is geworden tot een hoeksteen en een steen des aanstoots en een rots der ergernis, 1 Petr 2,7
Want Christus heeft mij niet gezonden om te dopen, maar om het evangelie te verkondigen, en dat niet met wijsheid van woorden, om niet het kruis van Christus tot een holle klank te maken. 1 Kor 1,17
Want er staat geschreven: Verderven zal Ik de wijsheid der wijzen, en het verstand der verstandigen zal Ik verdoen. 1 Kor 1,19
Waar blijft de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze tijd? Heeft God niet de wijsheid der wereld tot dwaasheid gemaakt? 1 Kor 1,20

Je kunt dus ouwehoeren als Dawkins en Harris maar je KOMT ER NIET doorheen..................

En deze analyse hoort nu ik het zo lees in m'n schrikdraad topic
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Destinesia schreef:
Dat was gewoon toeval.
Even googlen en ik kwam ergens in januari terecht. Een oude quote, die de leiding even naar voren schoof. Misschien indirect op mij van toepassing. Grunberg schreef trouwens het begrip net iets anders. Maar oorspronkelijk had het niets met mij te maken.
Destinesia

Gelovigen op CIP kennen ook hun eigen evangelie niet!
Moet ik ze dan echt alles uitleggen!
Blije huppelchristen schreef:Als jij op je knieën gaat en aanJezus zegt dat je Hem wilt volgen en berouw toont van àl je zonden, dan gaat er een wereld voor je open waar je nog niet van heb kùnnen dromen, die je stoutste dromen te boven gaat!
___
Ik schreef:Dan gaat er een grijze en grauwe wereld open van verdriet en angst en weten dat de meeste van je overleden familieleden en nog levende gezinsleden, je vrienden, kennissen, collega's, sportclub, school, de mensen uit je flat, straat, winkel, buis, tram, trein, voor eeuwig verloren in de hel doorbrengen omdat jij zo'n beetje als enige gelukkig mag zien te worden in een wereld die straks ten onder gaat in vreselijke oorlogen en plagen de komst van de antichrist. Maar wees gelukkig en breng tenminste "enkelen" tot geloof! De vele miljarden verloren zielen waaronder al diegenen die we lief hebben zullen dienen als eeuwige brandstof voor de kroonluchters in de hemel.
Mocht ik die tekst maar oplezen op de E.O jongerendag.

Maar uiteraard snapt ze het nog steeds niet.
Ik maak me geen illusies meer. Op het gebied van illusies kan ik sowieso niet tegen ze op.
Plaats reactie