nihat schreef:Ik heb geen enkel begrip voor religieus getint geweld 
Nou gelukkig maar..
 maar ik ga me ook niet wagen aan uitspraken dat riekt dat alleen moslims nou patent hebben op geweld. Dat is naar mijn mening toch een beetje met je rug naar de geschiedenis staan.
Niemand zegt dat alleen moslims patent hebben op geweld en de geschiedenis is - inderdaad - geschiedenis.
Er zijn mensen helaas die geweld niet schuwen om hun gelijk te halen. Dat is gebeurd in het verleden gebeurt in het heden en zal ook, helaas gebeuren in de toekomst.
Binnen zonder trappen. De deur stond al open.
In mijn familie zijn in dat verleden mensen omgebracht door moslims (Armenie).

Minder fraai is dat de Turken de Armeense genocide nog steeds weigeren te erkennen. Deze Turkse moslims hebben dan misschien geen patent op geweld, maar denken wel patent te hebben op de geschiedenis.
Zeker wij als Nederlanders moeten niet vergeten wat er is gebeurd in Srebrenica. 
Wij Nederlanders zijn er anders hard mee bezig te vergeten (of niet te willen weten) wat er nu precies gebeurd is in Srebenica. 
Ook kan ik me het geweld op de Molukken nog duidelijk voor de geest halen.
Dan ben je een van de weinigen. De meerderheid van de bevolking is de jihad-strijd op de Molukken al lang vergeten. Terwijl dat 'sektarische geweld' pas 12 jaar (en 3 jaar) geleden plaatsvond.
In Amerika leven hele horden oerconservatieve Christenen die het geweld ook niet schuwen.

Hele horden christenen die zich schuldig maken aan religieus geïnspireerd geweld? Blijkbaar is elke overdrijving goed genoeg om de islam goed te praten.
Uw heeft gelijk als uw betoogd dat de weegschaal van het geweld de laatste tijd doorzakt richting de moslimzijde (of mensen die roepen dat zij de ware gelovige zijn) Maar wil dat zeggen dat hij nooit meer de andere kant op zal gaan?
Nee, dat wil niet zeggen dat hij nooit meer de andere kant op zal gaan. Dat beweert dan ook niemand. Maar er is momenteel geen tendens waarneembaar die erop wijst dat het de andere kant op gaat. Westers optimistisch wensdenken en westerse zelfhaat helpen het zelfreinigende vermogen (voor zover aanwezig) in de islamitische wereld zeker niet.