Forum van crea-christenen.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Forum van crea-christenen.

Bericht door Bonjour »

Het hangt ervan af wat voor doel je hebt. Natuurlijk heb je gelijk, en op dit forum zal niemand dat betwisten. Maar is je doel een beetje schokkeren? Ik zie een belangrijker doel. In eerste instantie wil ik die misverstanden over de wetenschap de wereld uit hebben. In tweede instantie wil ik dat mensen minder in sprookjes geloven. En die christen of jerommel overtuig je niet. Maar het gaat om de meelezers. Als je die loskrijgt van de fundamentalisten, ben je een stap verder.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Het hangt ervan af wat voor doel je hebt. Natuurlijk heb je gelijk, en op dit forum zal niemand dat betwisten. Maar is je doel een beetje schokkeren? Ik zie een belangrijker doel. In eerste instantie wil ik die misverstanden over de wetenschap de wereld uit hebben. In tweede instantie wil ik dat mensen minder in sprookjes geloven. En die christen of jerommel overtuig je niet. Maar het gaat om de meelezers. Als je die loskrijgt van de fundamentalisten, ben je een stap verder.
Ik ben vooral heel blij met het laatste stukje van jouw opmerking.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jerommel heeft het trouwens ook een tijdje op 'mijn' forum geprobeerd, maar daar wist ik hem steeds goed weerwoord te geven.

Eigenlijk denk ik dat het wel goed zou zijn om op gelovige sites actief te zijn en de boel in de gaten te houden. Ik heb me aangemeld op hetchristelijkgeloof, maar ik denk dat er nog iemand een akkoord moet geven. mag er nog niet in.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Jerommel heeft het trouwens ook een tijdje op 'mijn' forum geprobeerd, maar daar wist ik hem steeds goed weerwoord te geven.

Eigenlijk denk ik dat het wel goed zou zijn om op gelovige sites actief te zijn en de boel in de gaten te houden. Ik heb me aangemeld op hetchristelijkgeloof, maar ik denk dat er nog iemand een akkoord moet geven. mag er nog niet in.
Ik weet niet wat jouw forum is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

hetgoedenieuws.nl

Daar wordt door de moderatoren gelukkig wel sneller ingegrepen als er zo op de man gespeeld wordt.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Het klopt dat opleidingsniveau niet veel zegt over het kritisch denken niveau. Een zeer geliefd familielid van mij, spreekt klassieke talen, studie afgerond, lost de moeilijkste cryptogrammen in een ogenblik op en gelooft daarnaast rustig in biologisch dynamisch tuinieren (op zich een prima organische manier van kweken, aangevuld met een hoop mallotig bijgeloof over maanstanden en kosmische krachten)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Jerommel heeft het trouwens ook een tijdje op 'mijn' forum geprobeerd, maar daar wist ik hem steeds goed weerwoord te geven.

Het is een mammoet van een forum met heel veel (dure en overbodige?) toeters en bellen.
Het gevolg is dat primaire functies vaak uitvallen of het gewoon helemaal verkeerd gaat. Ook het simpel laden gaat vaak traag en regelmatig gaat het dus helemaal niet.
Jouw klacht van lid willen worden heb ik vaker gehoord, ik heb veel van nieuwkomers gelezen dat je soms heel veel geduld moet hebben. Dus niet ontmoedigd raken als de zoveelste poging niet lukt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Bonjour schreef:hetgoedenieuws.nl

Daar wordt door de moderatoren gelukkig wel sneller ingegrepen als er zo op de man gespeeld wordt.
Toch maar even gekeken. Zie ik daar Jelmer rondstappen, vorige week nog actief op freethinker. En veel suikerzoete topic titels die erg religieus uit de mond komen. En wat ook opvalt, een enorme hoeveelheid vrouwen die schrijven en topics lanceren. En midden in een topic een gigantisch billboard van de moderatie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Ook even gekeken, zelfde dom gebabbel als op OI.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

mysterieus2000 schrijft:
Is ook ooit hier actief geweest, heeft een kleine 400 berichten gepost. Volgens mij had ze eerst een ander forum.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Bonjour schreef:hetgoedenieuws.nl

ik ben daar nog slapend lid onder een andere naam ,zodra ik alleen al commentaar had over de bijbel vielen ze bekant over mekaar heen om te vertellen hoe fout ik zat ...en er was een zekere dame van Joodse afkomst was en die liet ik steeds weer zien hoe het zat met de kruiziging van Jesus ,dat het eigenlijk veroorzaakt was door de joodse schrift geleerden van toen...dan werdt ze vooral erg boos op mij ...maar ontkennen kon ze het ook niet :D

maar ik heb er nu geen tijd voor,ben druk bezig met de opvang hondjes en m,n verzorg paard ,en m,n huishouden ,en volgende week is m,n zoon jarig dus ik heb het errug druk
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

MNb schreef: Elke creationist komt binnen mijn schotsbereik zodra hij/zij pretendeert wetenschappelijk bezig te zijn. Want dat is hij/zij niet. Ik zal niet zover gaan om hem/haar de etiketten op te plakken waardoor Cluny van dat forum afgegooid is. Niettemin staat het als een paal boven water dat creationisme geen wetenschap is. Dat valt eenvoudig te beargumenteren aan de hand van Karl Popper en is door talloze wetenschappers gedaan.
Met "Ik geloof dat God de boel geschapen heeft" heb ik geen probleem. De eerste twee woorden betekenen immers einde discussie.
Ik ben er (nog) niet afgegooid.
Het probleem is dat M2000 na een 'winterslaap' op eigen forum geactiveerd door prikkeling van een creachristen met veel opgestapelde verongelijktheid ineens hyperactief is geworden (voor hoelang moeten we nog maar even afwachten) en de teugels van mij ineens aanhaalt en die van de klagende creachristen juist laat vieren.
Mijn verwachting is dat ik uiteindelijk daar niet meer kan posten, voorlopig hou ik mij een beetje in en probeer correct (volgens de regels van dat forum) te reageren. Het is dus nu al weer rustiger daar, de provocerende en ruziemakend creachristen is na één dag al weer redelijk bedaard en M2000 is ook al heel snel een stuk rustiger geworden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vandaag ontdekte ik dat een meldpunttopic van mij op het creachristenforum tegen mijn nadrukkelijke wens in gesloten is door één van de creachristenmods.
Na 2 maanden waarbij mij meeste energie is gegaan in een de leugenreacties van een haagse 40-er met cannabishersenschade en wat andere ontwikkelingen, had ik er ineens genoeg van.
Ik heb een oude reactie van M2000 geciteerd (die ik hier al eerder heb geplaatst) en daar mijn commentaar op geschreven.
Ik denk dat Merdecca denkt dat hij in een slecht daglicht komt te staan door de rapportage van Jeromme aan het moderatorteam en de reactie van Lucky Luke op deze rapportage.

Jeromme heeft het topic van de houdbaarheid van c14 onder onze aandacht gebracht en ook de titel van de minder mooie benaming van christen. Als je op de meldknop klikt wordt de openingspost gemeld en niet het betreffende bericht. Vandaar dat er verwarring ontstaan is over wat hij nu eigenlijk echt wilde melden. Ik heb daar niet op gereageerd maar lucky wel. Daarna ontstond er tussen Jeromme en Lucky de ene spraakverwarring op de andere waardoor Jeromme zich onbegrepen voelde. Kan gebeuren - electronisch communiceren is niet altijd evident omdat je elkaars gezichtsuitdrukking niet ziet. En we zijn allemaal maar mensen.

Uiteindelijk heeft Jeromme contact opgenomen met mij via het contactformulier op de site, want hij begreep dus niet wat hij nu eigenlijk fout deed.

We zijn in gesprek gegaan en het bleek dat hij zich ergerde aan bepaalde uitspraken van Merdecca. Ik heb het topic nog eens nagelezen en het komt er eigenlijk op neer dat Atheïsten in bloemrijke taal zeggen dat christenen die in een jonge aarde geloven, of geloven dat de zondvloed echt bestaan heeft, of een onderscheid maken tussen micro en macro evolutie, of geloven in degeneratie in plaats van evolutie leugenaars zijn, niet goed bij hun hoofd zijn, onvolwassen zijn. Dat is een waardeoordeel vellen over iemand en zou eigenlijk niet door een beheer van een christelijk forum mogen getollereerd worden. Te meer omdat het niet waar is. Deze mensen geloven echt wat ze schrijven, en de meeste van hen hebben universitaire studies gedaan of Hoge school dus ze zijn echt wel goed bij hun hoofd. Ze functioneren normaal, hebben een gezin, en gedragen zich volwassen. Dit zijn niet de woorden van Jeromme maar mijn eigen conclusie. Hij heeft alleen maar het topic onder de aandacht gebracht en Merdecca had pech dat hij juist in dit topic actief was.

Nu ken ik Merdecca al enkele jaren. In het verleden beperkte zijn bijdragen zich dikwijls tot one line statements en was de argumentatie dikwijls zoek. Hij laat zich nooit lovend uit over christenen. (vandaar misschien het gevoel dat Jeromme zich gehaat voelt)

Ik heb Jeromme geantwoord dat ik eigenlijk afgestompt was op Merdecca. Ik ben het zo gewoon dat hij zo reageert dat ik denk, ja dat is hij nu eenmaal. Maar dat hij au fond gelijk had, en dat het eigenlijk niet zou mogen kunnen. Daar is het bij gebleven. Merdecca ik wil hierbij zeggen dat je nu toont dat je wel degelijk gefundeerd kunt discussieren en ik hoop dan ook dat je dat in de toekomst zult blijven doen.

Heel dit gedoe is nu helemaal uit de hand gelopen vandaar dat we er ook voor gekozen hebben de fatsoensregels beter op te volgen.

Ik zou dan ook graag hebben dat dit ophoudt. Ik heb geen pik op Merdecca of welke atheist ook, christenen zijn wat mij betreft normale mensen ook al geloven ze niet in evolutie, en Lucky heeft nog altijd mijn volle steun als moderator en krijgt nog altijd de authoriteit die hij nodig heeft om zijn Job goed uit te voeren. Ik vind het ook geen probleem als leden hun ongenoegen uiten over iets wat ze niet goed vinden. Soms hebben ze lange tenen, en soms hebben ze gelijk. Maar als je niets zegt dan weet ik ook niets.

Ik kijk hoe het loopt als dit gezever niet stopt dan sluit ik alle betreffende topics en verwijder de nieuwe geopende topics hierover.
Na dit onderonsje tussen Jerommel en m2000 is het goed fatsoen op dit forum verdwenen.
En ook nooit meer teruggekomen.
Ik heb even geen zin meer om al mijn energie te steken in de gish gallop leugenseries van het haagse ventje met onherstelbare cannabishersenschade, de eindeloze reeks infantiele leugens van een 40-jarige met een sociale leeftijd van minder dan 12.
Een vakkundig en fatsoenlijk moderatieteam had daar allang een einde aan gemaakt.
Ik heb het voorlopig gehad met de leugenreeksen van de cannabisgehandicapte Jerommel.
Ik denk dat Merdecca denkt dat hij in een slecht daglicht komt te staan door de rapportage van Jeromme aan het moderatorteam.
Ik denk zelfs dat Jerommel een soort vrijbrief heeft gekregen om te doen waar hij zin in heeft met de bedoeling om mij eruit te werken.
Het ging mij daar op mijn zenuwen werken. Fluwelen handschoentjes voelen niet lekker aan.
Het was leuk, maar eigenlijk is het daar net zo'n enge sekte sfeertje geworden als op alle ander fundicreachristenfora.
Laatst gewijzigd door Cluny op 05 apr 2011 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Intussen is mijn bijdrage gecensureerd en wordt er een waarschuwing voorbereid.
XXXXXXXX, de eindeloze reeks infantiele leugens van een 40-jarige met een sociale leeftijd van minder dan 12.
Een vakkundig en fatsoenlijk moderatieteam had daar allang een einde aan gemaakt.
Ik heb het voorlopig gehad met de leugenreeksen van de xxxxxxxxxxx
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik denk dat dit een gevecht is dat je niet kan winnen en je er het beste aan doet om je kostbare tijd te sparen. Kortom, weggaan van dat forum. Er is vanzelf wel iemand die het stokje overpakt van je.

Ik ben het (twijfelachtig) oneens met wat je als intrinsieke motivatie aanvoert, namelijk het 'over de streep trekken' van meelezers. Ik weet niet hoe reeel dit is en ik weet niet ook niet of dit de meest effectieve manier is om die groep te bereiken.

Wat die C-14 kritiek betreft.. proest. Waarom brabbelen over iets waar geen experimenteel bewijs voor is? Er zijn vast wel kleine structurele veranderingen mogelijk aan de kern waardoor nucleonen sneller door die Yukawa potentiaal tunnelen maar de afwijkingen in vervalsnelheden die zij graag willen zien om hun boeken kloppend te maken zijn fictie.
Plaats reactie