Tweede kamer praat over Libie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

nihat
Forum fan

Tweede kamer praat over Libie

Bericht door nihat »

Vandaag was er in de Tweede kamer een debat over de situatie in Libie. De kamer was eigenlijk op reces maar kwam voor dit debat, samen met minister Rosenthal. Ik moet eerlijk bekennen dat het toch wat apart over kan komen, zo een zaaltje daar in het tweede kamergebouw, waar achter een tafel een paar mensen het gaan hebben over de grote verschuivingen die gaande zijn in de Arabische wereld. Vooral als het gaat over de acties die Nederland moet ondernemen en of we wel of geen druk moeten zetten op de huidige Libische regering o.l.v. de Khadaffi clan. Alsof die zich druk gaan maken over het standpunt van de Nederlandse regering. Maar toch. De minister vond ik deze keer wel sterk overkomen en hij kreeg ook van diverse kanten schouderklopjes vanwege zijn snelle handelingen en acties betreffende het sturen van een vliegtoestel om Nederlandse mensen weg te halen uit Libie. De beste man heeft duidelijk geleerd van de kritiek op zijn houding aangaande die Iraans/Nederlandse vrouw die laatst is terechtgesteld in Iran. Uiteindelijk mochten de kamerleden ook hun zegje doen. En bij die betogen van bepaalde partijen gingen mijn wenkbrauwen toch wel in de fronsstand staan. Ik snap bijvoorbeeld niet dat partijen die in hun naam de woorden als vrijheid en democratie hebben, deze belangrijke waarden schijnbaar willen ophangen aan, toch vooral voor ons zelf en bij dat het allemaal leuk en aardig is, maar zolang onze vrijheid maar niet in het geding komt. De mijnheer van de PVV vond het toch blijkbaar van belang om te zeggen dat we toch vooral moeten zien te vermijden dat er een Islamitische staat voor in de plaats komt. En daar ging het hem eigenlijk naarmate het debat vorderden ook alleen om. En vluchtelingen moesten toch ook vooral niet hier heen gehaald worden. Daar kan ik nog wel inkomen, het is denk ik ook beter voor die mensen om in de buurt te worden opgevangen. Maar je vraagtekens plaatsen of wij nu wel zo blij moeten zijn bij de vrijheidstrijd van die mensen aldaar. Dat vind ik toch wel een aparte kijk op het woordje vrijheid. Zeker in het licht gezien dat ik tot nu toe nog nergens mensen heb horen schreeuwen dat ze een Islamitische revolutie willen zoals in 1979 in Perzie/Iran. We zien toch vooral jonge mensen, maar ook oudere die gewoon onder het juk uit willen kruipen van boosaardige regimes. Hoor toch vooral mensen roepen dat ze vrijheid willen. Dat moeten we toch te allen tijde steunen?
BadAssChick
Ervaren pen

Re: Tweede kamer praat over Libie

Bericht door BadAssChick »

alleen de echte nederlanders terug halen uit Libie en ze moeten zich er verders niet mee bemoeien,laat ze het lekker zelf uitvechten daar.....
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

BadAssChick schreef:alleen de echte nederlanders terug halen uit Libie en ze moeten zich er verders niet mee bemoeien,laat ze het lekker zelf uitvechten daar.....

40-45?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:alleen de echte nederlanders terug halen uit Libie en ze moeten zich er verders niet mee bemoeien,laat ze het lekker zelf uitvechten daar.....
Op dit moment uitsluitend richten op het terug halen van Nederlanders en andere West Europeanen is voor onze politici het enige wat ze nu echt kunnen doen. Wel zo spoedig mogelijk een gezamenlijk EU plan-de-campagne opstellen over hoe wij Libië en haar inwoners kunnen helpen daar een democratisch staat op te bouwen. Ieder land voor zich een eigen plannetje opstellen is verspilde moeite.
Fishhook schreef:40-45?
Als je de woorden van "BadAssChick" zo leest gaat het haar (?) inderdaad slechts om plat eigenbelang.
Zeker een PVV'er met haar eigen versie van "Na ons de zondvloed". Ze moet zich dood schamen ...

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
Op dit moment uitsluitend richten op het terug halen van Nederlanders en andere West Europeanen is voor onze politici het enige wat ze nu echt kunnen doen. Wel zo spoedig mogelijk een gezamenlijk EU plan-de-campagne opstellen over hoe wij Libië en haar inwoners kunnen helpen daar een democratisch staat op te bouwen. Ieder land voor zich een eigen plannetje opstellen is verspilde moeite.
Fishhook schreef:40-45?
Als je de woorden van "BadAssChick" zo leest gaat het haar (?) inderdaad slechts om plat eigenbelang.
Zeker een PVV'er met haar eigen versie van "Na ons de zondvloed". Ze moet zich dood schamen ...

nee ik schaam me niet....waarom zou ik
dit is mijn mening ,waarom zouden we ons moeten bemoeien met het beleid van andere landen....als dat hier zou gebeuren schreeuwt iedereen ook hoog en laag waar anderen landen zich mee bemoeien
je laat toch ook je buren niet beslissen wat er in jouw huis gebeurt

en daarnaast ,gaan we dan ook al die zielige libiers hierheen halen omdat Ghadaffi een kl**tz*k is die z,n eigen volk afslacht...waar moeten ze dan wonen ,in een woning dat ook voor een nederlander bewoond kan worden
moeten onze eigen hollandse kinderen jaren wachten tot er een woning vrij komt ...nee daar stoppen ze al die zielige buitenlanders in....

en Ja ik heb op Geert Wilders gestemd en dat ga ik nu weer doen
Nederland is voor Nederlanders ,Belgie voor Belgen ...enz enz
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:nee ik schaam me niet....waarom zou ik. dit is mijn mening ,waarom zouden we ons moeten bemoeien met het beleid van andere landen....als dat hier zou gebeuren schreeuwt iedereen ook hoog en laag waar anderen landen zich mee bemoeien. je laat toch ook je buren niet beslissen wat er in jouw huis gebeurt. en daarnaast ,gaan we dan ook al die zielige libiers hierheen halen omdat Ghadaffi een kl**tz*k is die z,n eigen volk afslacht ...//... en Ja ik heb op Geert Wilders gestemd en dat ga ik nu weer doen
Als jij het maar goed hebt dan kan wat jou betreft de rest van de mensheid dus wel verrekken.
Dat jouw bevoorrechte positie voor een groot deel berust op het eeuwenlang misbruik door "het westen" van een groot deel van de derde wereld schijnt jou geheel te (zijn) ontgaan.

Ik stelde eerder al duidelijk dat wij Libiers daar moeten ondersteunen (dus waar zij wonen).
Niets over "hierheen halen". Dus je opmerking daarover slaat ook kant nog wal.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:nee ik schaam me niet....waarom zou ik. dit is mijn mening ,waarom zouden we ons moeten bemoeien met het beleid van andere landen....als dat hier zou gebeuren schreeuwt iedereen ook hoog en laag waar anderen landen zich mee bemoeien. je laat toch ook je buren niet beslissen wat er in jouw huis gebeurt. en daarnaast ,gaan we dan ook al die zielige libiers hierheen halen omdat Ghadaffi een kl**tz*k is die z,n eigen volk afslacht ...//... en Ja ik heb op Geert Wilders gestemd en dat ga ik nu weer doen
Als jij het maar goed hebt dan kan wat jou betreft de rest van de mensheid dus wel verrekken.
Dat jouw bevoorrechte positie voor een groot deel berust op het eeuwenlang misbruik door "het westen" van een groot deel van de derde wereld schijnt jou geheel te (zijn) ontgaan.

Ik stelde eerder al duidelijk dat wij Libiers daar moeten ondersteunen (dus waar zij wonen).
Niets over "hierheen halen". Dus je opmerking daarover slaat ook kant nog wal.

wie zegt dat ik het goed heb....dat weet je niet, of dat ik bevoorrecht ben....je kent totaal mijn leven niet
kan je dus niet over oordelen
feit is dat onze regering al die buitenlanders toelaat in ons kleine landje...ik ben daar zwaar tegen want hier in nederland hebben we ook armoede, en welk land helpt ons dan ...geen enkel land

waar ik over val is dat sommige mensen zoals ook ik afhankelijk zijn van de voedselbank, ik zit in de WAO ofwel een uitkering ....
dat voedsel is dus voor nederlanders ....waarom moeten die buitenlanders ook hier voor de voedselbank in aanmerking komen ,als ze hier niet genoeg te eten hebben gaan ze maar lekker terug naar hun eigen land ...laat onze regering daar maar is wat aan doen in plaats van zich druk te maken over een land hier ver vandaan

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:wie zegt dat ik het goed heb....dat weet je niet, of dat ik bevoorrecht ben....je kent totaal mijn leven niet. kan je dus niet over oordelen
Feit is dat je Nederlander(se) bent, en DUS een redelijk goed leven leidt. Na vele decennia van mijn leven in de tropen te hebben geleefd is die gevolgtrekking terzake en correct. Niemand die in Nederland woont heeft honger en is gedwongen tot een uitzichtloos leven.
BadAssChick schreef:feit is dat onze regering al die buitenlanders toelaat in ons kleine landje...ik ben daar zwaar tegen want hier in nederland hebben we ook armoede, en welk land helpt ons dan ...geen enkel land
Zie boven : NIEMAND in Nederland kent echte armoede. NIEMAND in Nederland kent echte honger. En zonder al die reeds in Nederland aanwezige buitenlandse werkers zou iedere uitkeringstrekker hier wel aan het werk moeten om de kost te verdienen.
BadAssChick schreef:waar ik over val is dat sommige mensen zoals ook ik afhankelijk zijn van de voedselbank, ik zit in de WAO ofwel een uitkering .... dat voedsel is dus voor nederlanders ....waarom moeten die buitenlanders ook hier voor de voedselbank in aanmerking komen ,als ze hier niet genoeg te eten hebben gaan ze maar lekker terug naar hun eigen land ...laat onze regering daar maar is wat aan doen in plaats van zich druk te maken over een land hier ver vandaan
Vervelend dat je in de WAO zit. Vervelend ook dat je van de voedselbank gebruik moet maken.
Wel schandalig dat juist jij - een uitkeringstrekker - je drukt maakt om buitenlanders in de problemen, en die het liefst het land uit zou willen gooien. Heb je wel enig idee hoe die mensen daar zouden moeten overleven? Of kan het je niet schelen dat ze daar vaak niet kunnen overleven?

In het algemeen sta ik achter een positief sociale houding tov hulp aan minderbedeelden. In jouw geval zou ik maar eens heel goed het PVV manifest lezen op zijn houding tov Nederlandse minderbedeelden.

De PVV stem besluiten in de Tweede Kamer die jou misschien kunnen betreffen :

- Tegen het opstellen van een armoedebeleid.
- Voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen.
- Voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting.
- Voor het korten van de huurtoeslag.(kost laagste inkomens 180 euro p/jr)
- Publicatie van de koopkracht ontwikkeling vindt de PVV nu niet meer nodig.

- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het Persoonsgebonden Budget.
- Tegen een meer inkomensafhankelijke premie.
- Tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen.
- Tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.
- Tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden.

Blijf jij als WAO'er vooral maar lekker PVV stemmen ...

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:... sommige mensen zoals ook ik afhankelijk zijn van de voedselbank, ik zit in de WAO ofwel een uitkering ...
Hoe koppel jij jouw "armoede" trouwens aan een luxe bezit als het hebben van een paard ?

Zie BadAssChick's bijdrage : 24 feb 2011 15:13

Jinny

Bericht door Jinny »

Paard is niet van haar.
Ze verzorgt het.
nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

Dit meen je toch niet echt? Of misschien moet ik wel schrijven dat kun je toch niet menen. Er zijn daar mensen die na jaren onderdrukking proberen onder het juk uit te komen van een dictator. Dat onze politici en andere wereldleiders dit regime al jaren oogluikend hebben toegestaan, puur en alleen voor de olie is al heel betreurenswaardig, maar dat er ook nog gewone mensen zijn in Nederland die denken laat de bevolking maar lekker in de, vergeef mij het woord, stront zakken. Dat maakt het nog erger. Toen ons land bezet werd door de Fransen, waren onze voorouders ook blij dat er uiteindelijk toch andere landen waren die het opnamen tegen die toenmalige bezetter, het zelfde geld voor onze grootouders en ouders, die stonden met huilende gezichten van blijdschap en emotie de Geallieerden soldaten welkom te heten, omdat zij ons bevrijd hadden van het Duitse juk. Komt nog bij dat dit denk ik persoonlijk voor Europa, dus ook voor Nederland een uitgelezen kans is om de sympathie te winnen van een groot deel van de Arabische bevolking. Dat kan voor onze aller toekomst wel eens heel belangrijk zijn. Als het westen nu niet doet en rustig gaat afwachten, dan is het toch niet zo heel raar dat de Arabische bevolking zijn gezicht van Europa afdraaid. En daar kunnen we later nog wel eens spijt van gaan krijgen. Ik ben in iedergeval niet voor rustig met de arme over elkaar zitten, dat heeft een Nederlander ooit gedaan toen de bezetter kwam en dat was Anton Mussert.
Dat zegt al genoeg geloof ik.
BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:... sommige mensen zoals ook ik afhankelijk zijn van de voedselbank, ik zit in de WAO ofwel een uitkering ...
Hoe koppel jij jouw "armoede" trouwens aan een luxe bezit als het hebben van een paard ?

Zie BadAssChick's bijdrage : 24 feb 2011 15:13

mijn eigen paard ,die ik vorig heb moeten laten inslapen was een geschenk van mijn zusje.omdat ik zwaar depressief was...zonder dat paard had ik hier niet gezeten,en ze betaalde ook mijn stalgeld voor me...dus echt geen luxe maar een noodzakelijk gegeven ,om voor m,n kinderen te kunnen zorgen en als jullie ook nog willen weten waarom ik depressief was
3 van m,n 6 kinderen verloren in de dood
een ex die me met bergen schulden achterliet voor een jonger mokkel ,en geen inkomsten hebben toen,dus mijn kinderen geen eten kunnen geven,daardoor 2 keer bijna m,n huis kwijt geweest
en ook nog is het feit dat m,n ex bijna m,n oudste dochter misbruikt had....
dus ja ik klink wat harder ,schop harder van me af
en dat ik daarom alleen nog voor m,n eigen gezin kies en de rest van de mensheid laat verrekken is nogal logisch ...er was ook niemand voor mij behalve m,n zusje die voor mij zorgde toen ik niets meer had
en het paard wat ik nu heb is officieel niet van mij maar ik mag er wel mee doen wat ik wil,gewoon omdat de eigenaar een goede vriendin is van mij

en er bestaat wel degelijk echte armoede in nederland ,van mensen die echt niets meer hebben ,maar ja als je dat niet wil zien

en ik leef niet in het verleden,maar in het nu
wat er vroeger gebeurt is,daar kan ik niets aan veranderen ,ik heb nou eenmaal mijn mening
en wat ik stem is mijn vrije keus .....
mensen zijn nou eenmaal snel om over een ander te oordelen,en die fout maak ik net zo goed maar ik sta voor mijn mening en ik schaam me er absoluut niet voor

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

bac
hmz, de planeet is voor alle wezens die op deze planeet leven. Ik ben persoonlijk heel goeie vrienden met een Koerd en een Iraniër, beide politieke vluchtelingen, zij zijn welkom voor mijn part. Een landsgrens is maar een abstract gegeven op papier, of in dit digi tijdperk, ergens als digi data op een of andere computer.

over Libië:
het is daar een geheel andere situatie dan in Egypte, in Libië heb je met een twintigtal berber stammen te maken, en dat leeft nog steeds voort in de burgeroorlog die aan het uitbreken is. Het is enkel oppervlakkig een samenhorig protest tegen Khadaffi, in de grond is het een oude stammentwist die boven komt. Veel meer kans op burgeroorlog dan in Egypte en Tunesië, omdat het leger bestaat uit eenheden die verschillende stammen vertegenwoordigen. Ipv de vrijheidsstrijders tegen de dictator, is het daar veeleer stammen die bondgenootschappen sluiten en andere stammen hebben onderdrukt, die nu natuurlijk wraak willen nemen. Nog 1 ding, het is geen vreedzame revolutie zoals in Egypte, ...

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:... en er bestaat wel degelijk echte armoede in nederland ,van mensen die echt niets meer hebben ,maar ja als je dat niet wil zien / en ik leef niet in het verleden,maar in het nu / wat er vroeger gebeurt is,daar kan ik niets aan veranderen ,ik heb nou eenmaal mijn mening en wat ik stem is mijn vrije keus ..... mensen zijn nou eenmaal snel om over een ander te oordelen,en die fout maak ik net zo goed maar ik sta voor mijn mening en ik schaam me er absoluut niet voor
Aller eerst : vanuit het eerste deel van je reactie begon ik iets van je verbittering te begrijpen.
Uiteraard staat het je geheel vrij om te stemmen wat je maar wilt, maar als je dat lijstje van het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer over de laatste 12 maanden bekijkt, dan blijkt duidelijk dat je in jouw situatie weinig van de PVV hebt te verwachten.
De PVV is meer de partij voor degenen die financieel een flink stuk boven de pijn grens van de "kleine armoede" door het leven gaan.

En toch nog even over de echte armoede : ik blijf er bij dat er in Nederland geen echte armoede bestaat. Wel hebben vele mensen - door welke reden dan ook - financiële problemen (de kleine armoede), maar - als wij dat willen - hebben wij allemaal een dak boven ons hoofd, en een boterham in de maag voordat wij gaan slapen. Echte armoede - zoals ik heb leren kennen in de derde wereld is iedere avond gaan slapen met een lege maag, onder een boom of kartonnen dak, zonder enige kans op verbetering van je bestaan, hoe hard je dat ook probeert.

BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:... en er bestaat wel degelijk echte armoede in nederland ,van mensen die echt niets meer hebben ,maar ja als je dat niet wil zien / en ik leef niet in het verleden,maar in het nu / wat er vroeger gebeurt is,daar kan ik niets aan veranderen ,ik heb nou eenmaal mijn mening en wat ik stem is mijn vrije keus ..... mensen zijn nou eenmaal snel om over een ander te oordelen,en die fout maak ik net zo goed maar ik sta voor mijn mening en ik schaam me er absoluut niet voor
Aller eerst : vanuit het eerste deel van je reactie begon ik iets van je verbittering te begrijpen.
Uiteraard staat het je geheel vrij om te stemmen wat je maar wilt, maar als je dat lijstje van het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer over de laatste 12 maanden bekijkt, dan blijkt duidelijk dat je in jouw situatie weinig van de PVV hebt te verwachten.
De PVV is meer de partij voor degenen die financieel een flink stuk boven de pijn grens van de "kleine armoede" door het leven gaan.

En toch nog even over de echte armoede : ik blijf er bij dat er in Nederland geen echte armoede bestaat. Wel hebben vele mensen - door welke reden dan ook - financiële problemen (de kleine armoede), maar - als wij dat willen - hebben wij allemaal een dak boven ons hoofd, en een boterham in de maag voordat wij gaan slapen. Echte armoede - zoals ik heb leren kennen in de derde wereld is iedere avond gaan slapen met een lege maag, onder een boom of kartonnen dak, zonder enige kans op verbetering van je bestaan, hoe hard je dat ook probeert.

ik heb zelf in m,n puberjaren in Tsavo gezeten ,omdat ik daar familie heb wonen<mijn tante is met een keniaan getrouwd> en weet echt wel wat armoede is waar jij het over hebt,ik heb dat nameijk ook gezien
ik ben daarbij ook in zuid-afrika geweest en wel in johannesburg en heb de sloppenwijken gezien en de armoede die erbij hoort
de armoede hier in nederand is idd anders ,maar is er wel degelijk, je zegt dat we als we willen hebben we ook een dak boven ons hoofd ,das niet helemaal waar ,ik heb in onze hoofdstad en ook hier in purmerend genoeg daklozen gezien...waar hebben we hier anders de opvang voor ,en het leger des heils
dan nog blijf ik bij m,n mening :Eigen volk eerst ,en gooi de buitenlanders eruit

mocht de PVV hun beleid anders voeren als dat ik graag zou zien ..tja dan is mijn stem gewoon verloren gegaan...jammer dan
want de stelling van Geert Wilders over de buitenlanders was voor een groot deel ook de mijne
ik blijf er bij dat ik hier in nederland meer rechten heb dan een immigrant ,en als ze het hier niet bevalt gaan ze maar lekker terug naar hun eigen land...
wat de regeringen doen in andere landen kan ik niks mee,ik kan r niets aan veranderen en dat recht hebben wij ook niet ...ik laat m,n buren ook niet vertellen hoe ik leven moet en ik doe dat ook niet bij hen

Plaats reactie