Ja.Kan de betontechnicus mij garanderen dat de scheurtjes niet komen door een dysbalans tussen windsnelheden en een inrichting volgens de verkeerde feng shui principes?
Waarom wordt iemand ziek en krijgt hij griep, cancer of welke ziekte dan ook?Wat bedoel je met waarom een ziekte onstaat?
Vreemde vraag, alsof er een ander Blues-bob aan de knoppen zit.Ben je niet bang dat de alternatieve geneeskunde theorieen oppert die slechts functioneren zoals de "god of the gaps"
Schreef jij net niet een stukje overWat bedoel je met informatie?
Bloeddruk is een vrij ingewikkeld systeem geregeld, waarbij veel factoren een rol spelen die op het RAAS invloed hebben... Een exacte meting en registratie van die factoren is niet altijd mogelijk!
Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken beste Bob dat je informatie op een brede manier moet bekijken. Ik vroeg eerder hoe emoties werken, jij noemde het voorbeeld adrenaline, indien ik je vraag hoe het proces werkt waardoor de waargenomen angst binnen een split second wordt vertaald in de productie van Epinefrine. Ik weet dat neurotransmitters daar een belangrijke rol in spelen, maar ergens in het lichaam ontstaat er een code "angst", waarna het hele lichaam instructies krijgt o.a. via de Epinefrine wat ook een neurotransmitter is. Dus heel concreet hoe komt de epinefrine door het hele lichaam?
Er spelen zich dus een aantal processen af waar de informatie 'angst' door het lichaam verspreid wordt.
ben ik zo simpel?In bloed zal je geen idee, gedachte of emotie vinden, als dat is waar je op doelt.
Gurdjieff heeft daarover een theorie. Volgens mij een heel plausibele theorie.Kun jij mij dat vertellen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid?Kun je daar iets meer over zeggen, waarbij ik met name vraag hoe deze emoties worden gematerialiseerd.
Steiner heeft een heel duidelijk beeld daarover; De mens is opgebouwd uit vier onderdelen, drie zijn voor dit onderwerp relevant.Volgens mij staat boven dit onderwerp Rudolph Steiner. Wat heeft die hierover gezegd? In accurate bewoordingen, en grondprincipes?
1) Het fysieke lichaam is het lichaam zoals we dat kennen: we kunnen het ziek en voelen. Het is de drager van al het andere leven, althans op deze aarde. Wij hebben dit lichaam gemeen met de andere drie aarderijken, met de dieren-, planten- en mineralenrijk. Steen, plant en dier, alle hebben een fysiek lichaam, zijn waarneembaar met een of meerdere van onze vijf zintuigen, maar in ieder geval met onze ogen. Gedurende de eerste zeven levensjaren werkt de mens vooral aan dit fysieke lichaam.
2) Het etherlichaam is al ijler. Het doordringt het fysieke lichaam en is daaraan ongeveer gelijk. Dit levenskrachten lichaam zoals het ook wel wordt genoemd, is een stromende en bewegende kracht (ik refereerde al eerder aan het water element van de mens) die door het fysieke lichaam heen stroomt. Hoewel we het niet als zodanig kunnen zien, merken we heel duidelijk wanneer het niet goed meer functioneert. We worden dan moe, ziek en sterven tenslotte. Het fysieke lichaam kan zonder de stromende krachten van het etherlichaam niet leven. We hebben het etherlichaam gemeen met het dieren- en plantenrijk. Tijdens het tweede zevental levensjaren werkt de mens aan zijn etherlichaam, dat rond het 7e jaar geboren wordt.
3) Het astrale lichaam is de drager van onze ziele roerselen. Onze emoties, onze sympathieën en antipathieën, onze driften en verlangens spelen zich af in het astrale lichaam. We kunnen dit lichaam evenmin zien als het etherlichaam. Maar we ervaren het heel sterk: het rijke temperament van de een, waarin het gevoelsleven grote hoogten en grote diepten kent of het vlakke, vrij bewegingsloze zielenleven van een ander. Het astrale lichaam is minder gebonden aan de grenzen van het fysieke lichaam (heeft een sterke relatie met de lucht die we inademen). Het doordringt het etherlichaam en het fysieke lichaam maar straalt ook nog ruim om de mens heen. Denk hierbij aan het voorbeeld als iemand zeer dicht tegen je aan komt staan en hoe dat voelt. We hebben dit astrale lichaam gemeen met het dierenrijk, planten en mineralen bezitten het niet. Gedurende het derde zevental jaren werkt de mens aan dit astrale lichaam, dat rond het 14e jaar ‘geboren ‘ wordt.
Misschien moet je ze eens lezen.Volgens mij kunnen ze dat zelf ook nog niet volledig.

Maar wel hoe emoties inwerken op het lichaam, een onderwerp waar Steiner wel degelijk op aansluit. Vergeet niet dat Steiner zelf aangeeft dat de mens de wetenschap moet huldigen daar waar het een bijdrage levert aan het verbeteren van de wereld en de mensen die er leven. Steiner is niet tegen de wetenschap, aangezien het inherent is aan deze tijdspad in de evolutie van de mens.Inderdaad, maar die zeggen bizar weinig over Steiners antroposofie.
Beste heeck,
Waarmee je voorbij gaat aan het gebruikte argument, maar het jou keus anders daar over te denken, ik slaap er geen seconde minder om.Dat jij dat als winst ziet vind ik een ongefundeerd gevoelen.