Stel je vraag aan een moslim

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Stel je vraag aan een moslim

Bericht door Marinus »

Rockefeller schreef:Geen idee eigenlijk, ik woon mijn hele leven in NL dus heb geen idee welk land de sharia op de juiste manier toepast. Denk dat SA het er dichtst bij komt.
Dat is opmerkelijk. Je verdedigt de sharia, maar je weet niet hoe het in de praktijk uitpakt, omdat je geen idee hebt welke landen het goed doen. Op KSA na dan, het land wat ik ook gekozen zou hebben als meest shariavast. Natuurlijk, niemand verwacht van je dat je van ieder islamitisch land het wetboek van buiten kent, maar als je een rechtssysteem verdedigt is het handig om globaal op de hoogte te zijn van de praktijkvoorbeelden.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Simon_Magus
Geregelde verschijning

Bericht door Simon_Magus »

Bedankt voor je snelle reactie. :)
Rockefeller schreef: Idd. het boze oog is waarheid. Er zijn mensen die zich daarmee bezighouden maar dat zijn absoluut geen moslims. Het is een vernietigende zonde om je bezig te houden met voodoo, tovenarij en andere soorten magie. In Marokko zag ik weleens mensen bezig, met name op begraafplaatsen en ik werd er angstig en ontzettend boos op. Maar of deze mensen de doodstraf moeten krijgen dat weet ik niet. Geen idee.
Hier zou ik het nog even over willen hebben. Johan Braeckman & Etienne Vermeersch definiëren magie als volgt:
"Een geheel van stereotiepe handelingen of uitspraken waarmee men bepaalde doeleinden wenst te realiseren, steunend op wetmatigheden die volgens de rationeel denkende mens totaal onbestaand zijn. De stereotiepe handelingen noemt men veelal riten, de formules bezweringen."

- Uit: 'de rivier van Herakleitos' van Johan Braeckman en Etienne Vermeersch -
Ze maken ook een onderscheid tussen drie verschillende soorten magie:
1. De afweermagie: apotropaeïsche riten, die gevaren moeten afwenden; vooral de gevaren die gepaard gaan met taboe overtreding. (bijvoorbeeld reinigingsriten na het contact met een dode).

2. De productieve magie: waarbij men menselijke noden bevredigt (bv. regen maken, een liefdesdrank brouwen, ziekten genezen).

3. De destructieve magie: waardoor men kwaad meent te berokkenen aan de vijand, bijvoorbeeld door er een vloek over uit te spreken.

Productieve en destructieve magie noemt men ook tovenarij, waarbij de positieve als witte magie en de kwaadaardige als zwarte magie geldt.

- Uit: 'de rivier van Herakleitos' van Johan Braeckman en Etienne Vermeersch -

http://www.demaakbaremens.org/index.php ... erakleitos
Persoonlijk valt het mij op dat er in dergelijke opvattingen sprake is van een verkeerde 'oorzaak gevolg' redenering. Zo heeft een ritueel dat ervoor zou moeten zorgen dat het regent geen invloed op het weer. (de werkelijke oorzaak van regen is al lang bekend.)

Wat ik je hierover zou willen vragen is het volgende:

Met het oog op de voorgaande definitie zou ik graag willen weten wat precies het verschil is tussen bepaalde religieuze handelingen/denkwijzen en bepaalde magische handelingen/denkwijzen. In de islam is er sprake van verschillende soorten gebeden die sterk gelijken op de drie soorten magie die ik eerder heb vermeld. Ik denk hierbij aan deze voorbeelden:

1. De afweermagie: 'Moge Allah je beschermen tegen afvalligheid.'

2. De productieve magie: 'Moge Allah je ziekte wegnemen.'

3. De destructieve magie: 'Moge Allah je vervloeken.'

Het kan natuurlijk zijn dat je het niet eens bent met de gegeven definitie. In dat geval zou ik ook nog willen vragen wat precies de islamitische definitie is van 'magie'.
Rockefeller schreef: Klopt, wij moslims geloven ook dat jezus a.s. uit een maagd is geboren, daarover word uitgebreid verteld in de koran. Mocht je exact willen weten hoe het is gegaan, kan ik een en ander plaatsen voor je.

Mvg.
Als je vanuit de biologie kunt aantonen hoe zoiets mogelijk is, dan zou ik dat inderdaad wel graag eens willen lezen. Ik zou hierover wel nog graag willen opmerken dat Jezus niet de enige is waarvan er wordt beweerd dat hij uit een maagd geboren is. (Romulus, Mercurius, Krishna, Horus, ...)

Met vriendelijke groet.

Simon Magus.
Laatst gewijzigd door Simon_Magus op 27 dec 2010 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Rede. Logica. Wetenschap. Verwondering. Esthetica. Humanisme.

Ulquiorra Schiffer.
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Hallo Rockenfeller,

Allereerst welkom op dit forum.

ik heb ook een vraag. over relaties, maar ik weet niet of jij een relatie hebt.

Als ik het goed begrepen heb, worden aan moslim jongetjes en meisjes al van af heel klein geleerd dat er verschil is tussen mannen en vrouwen. Bij getuigenverklaringen moet er 1 man of 2 vrouwen aanwezig zijn want een vrouw kan zich vergissen. Een man schijnbaar niet. Een meisje/vrouw is zo kwetsbaar, kan niet voor zichzelf zorgen dat er altijd een man/voogd aanwezig moet zijn. Ze mag zelfs niet alleen over straat, want er kan haar van alles overkomen. Bij een verschil van mening tussen man en vrouw moet de vrouw overtuigd worden desnoods door middel van slaan. De man heeft dus altijd gelijk.

Die meisjes worden van kleins af aan al verteld dat ze minderwaardig zijn aan een man, dat ze de wensen van een man moeten respecteren, en dat ze zonder man niets zijn. En als je dat maar vaak genoeg verteld wordt ga je er nog in geloven ook. I.m.o. moeten moslimvrouwen wel een heel negatief zelfbeeld hebben. En de mannen een té positief zelfbeeld. Want ook een man kan zich vergissen, ook een man kan een verkeerde mening hebben.

Ik ben zelf 13 jaar getrouwd geweest met een overheersende dominante man. En op zich had ik het goed bij hem. Ik hoefde niet buiten de deur te werken, we hadden het financieel goed, hij hielp me met het huishouden. Al de dingen die Surrender als zo positief bracht voor de moslimvrouwen. En op dat gebied kwam ik niets te kort. Op emotioneel gebied wel! Ik moest de dingen doen zoals hij ze wilde. Had ik een eigen wil of mening dan moest ik die veranderen naar zijn mening. Gelukkig (nog) niet daar slaan. Mijn mening was niet belangrijk.En wat deed dat met mij? ik ging op mijn tenen lopen. de dingen doen zoals hij ze wilde om het gemopper maar voor te zijn. Maar hij vond altijd wel wat. Was zo blij als hij eens tevreden met me was, want dan kreeg ik een beetje liefde van hem. Gaf sávonds in bed maar toe, omdat ik wist dat als ik dat niet deed hij de volgende dag niet te genieten was. Na 13 jaar was ik mezelf totaal kwijt, en voelde me heel ongelukkig. en het erge was; ik ging het nog geloven ook! ik was maar een dom onbelangrijk schepsel! Nu weet ik gelukkig beter!

Ik weet nu dat ik door het negatieve zelfbeeld wat ik uit mijn jeugd heb overgehouden heb voor deze man gekozen heb omdat ik bijna blij was dat er iemand was die me wilde 'hebben'. En hij had het makkelijk met mij. ik deed uiteindelijk toch wel wat hij wilde.

Hoe zit dat met Moslims? Waarom kies je voor elkaar? Wat zie je in elkaar? is er sprake van liefde en waarop is die liefde dan gebaseerd? Valt een moslimman op een vrouw die onderdanig is, zichzelf wegcijfert voor hem, en zich helemaal aanpast aan hem, en is een moslimvrouw stiekem blij dat er iemand is die haar hebben wil? Ik weet wel dat hoe onderdaniger ik werd hoe dominanter hij werd. We werden er uiteindelijk allebeide ongelukkig van. Hoe ervaart een moslim zijn relatie en haalt hij/zij er voldoening uit?

ik denk zelf dat Moslims niet zo gelukkig zijn in hun huwelijk. Terwijl de regels hem door Allah voorgeschreven worden, dus eigenlijk zouden ze heel gelukkig moeten zijn!

Kun jij hier iets over vertellen?
herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm »

Ok rockefeller welkom.
Ik wil je de volgende vraag stellen: Besef je wat de bron van jouw geloof en ook dat van Mo zou kunnen zijn?
Ik heb daar zo mijn gedachten over die je hier kunt lezen: http://www.frontaalnaakt.nl/archives/00001750.html

Ik zou graag een reactie van je ontvangen op mijn vraag.

groet herman
Laatst gewijzigd door herman van der helm op 27 dec 2010 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu
siger

Bericht door siger »

Blijkbaar kan het ook wel eens gebeuren dat Rockefeller in dit topic, tegen de verwachtingen in, iets over de islam hoort wat hij nog niet wist. Soms kan dat ook wel eens een onplezierig feit zijn.

Zoets schept een interessant dilemma voor wie zich verbonden heeft aan een religie met talrijke gedragsregels, met maar drie opties:
1. men verdedigt het onplezierig feit dat men in geweten nooit zou goedkeuren, omwille van de religie.
2. men zoekt een ingewikkelde redenering om het onplezierige anders voor te stellen.
3. men verwerpt het onomwonden volgens persoonlijk inzicht.

De derde is waarlijk een modern, vrij individu.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Rockefeller schreef:Dit hele stuk van jou is meer een preek dan een vraag, dus hier hoef ik niet op te antwoorden. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel :wink:
O zeker. Ik heb mijn huiswerk allang gedaan en heb alleen maar preken voor moslims, geen vragen. Als jij vragen hebt over hoe je jezelf kan bevrijden uit zo'n gigantische leugen waarin je zonder je schuld in bent ondergedompeld vanwege je afkomst, dan laat je het maar weten. Het is een lang proces, maar uiteindelijk is zoiets mogelijk. Velen hier hebben er ruime ervaring mee. Je hebt het op dit moment misschien nog niet door maar de vragen die aan je gesteld worden zijn ook preken voor de goede verstaander, voor jou dus. :)
Born OK the first time
Rockefeller
Geregelde verschijning

Bericht door Rockefeller »

Ik zie weer veel nieuwe vragen, het zou fijn zijn als jullie rekening houden met enige vertraging van het beantwoorden. Bij voorbaat dank :D
Rockefeller
Geregelde verschijning

Marinus schreef:
Rockefeller schreef:Geen idee eigenlijk, ik woon mijn hele leven in NL dus heb geen idee welk land de sharia op de juiste manier toepast. Denk dat SA het er dichtst bij komt.
Dat is opmerkelijk. Je verdedigt de sharia, maar je weet niet hoe het in de praktijk uitpakt, omdat je geen idee hebt welke landen het goed doen. Op KSA na dan, het land wat ik ook gekozen zou hebben als meest shariavast. Natuurlijk, niemand verwacht van je dat je van ieder islamitisch land het wetboek van buiten kent, maar als je een rechtssysteem verdedigt is het handig om globaal op de hoogte te zijn van de praktijkvoorbeelden.
Ben ik met je eens, ik ben geen geleerde maar heb wel enige kennis. Ik kan dus ook niet alle vragen beantwoorden maar doe mn best.
Rockefeller
Geregelde verschijning

Simon_Magus schreef:Wat ik je hierover zou willen vragen is het volgende:

Met het oog op de voorgaande definitie zou ik graag willen weten wat precies het verschil is tussen bepaalde religieuze handelingen/denkwijzen en bepaalde magische handelingen/denkwijzen. In de islam is er sprake van verschillende soorten gebeden die sterk gelijken op de drie soorten magie die ik eerder heb vermeld. Ik denk hierbij aan deze voorbeelden:

1. De afweermagie: 'Moge Allah je beschermen tegen afvalligheid.'

2. De productieve magie: 'Moge Allah je ziekte wegnemen.'

3. De destructieve magie: 'Moge Allah je vervloeken.'

Het kan natuurlijk zijn dat je het niet eens bent met de gegeven definitie. In dat geval zou ik ook nog willen vragen wat precies de islamitische definitie is van 'magie'.
Rockefeller schreef: Klopt, wij moslims geloven ook dat jezus a.s. uit een maagd is geboren, daarover word uitgebreid verteld in de koran. Mocht je exact willen weten hoe het is gegaan, kan ik een en ander plaatsen voor je.

Mvg.
Als je vanuit de biologie kunt aantonen hoe zoiets mogelijk is, dan zou ik dat inderdaad wel graag eens willen lezen. Ik zou hierover wel nog graag willen opmerken dat Jezus niet de enige is waarvan er wordt beweerd dat hij uit een maagd geboren is. (Romulus, Mercurius, Krishna, Horus, ...)

Met vriendelijke groet.

Simon Magus.
Sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens wat magie betreft binnen de islam. De door jou genoemde voorbeelden zijn smeekbeden, geen magie. Je vraagt Allah toch om iemand te genezen, te behoeden of te vervloeken? Die laatste is overigens verboden. Maar het behoort allemaal tot smeekbeden. Magie binnen de islam is iets heel anders.

De anderen zoals; romulus, krishna etc. daar geloven wij niet in, dus we geloven ook niet dat zij uit een maagdelijke vrouw zijn gekomen. En wat bedoel je met; aantonen vanuit de biologie? Het was een wonder, God heeft het zo laten gebeuren.
Rockefeller
Geregelde verschijning

vuurdoorn schreef:Hallo Rockenfeller,

Allereerst welkom op dit forum.

ik heb ook een vraag. over relaties, maar ik weet niet of jij een relatie hebt.

Als ik het goed begrepen heb, worden aan moslim jongetjes en meisjes al van af heel klein geleerd dat er verschil is tussen mannen en vrouwen. Bij getuigenverklaringen moet er 1 man of 2 vrouwen aanwezig zijn want een vrouw kan zich vergissen. Een man schijnbaar niet. Een meisje/vrouw is zo kwetsbaar, kan niet voor zichzelf zorgen dat er altijd een man/voogd aanwezig moet zijn. Ze mag zelfs niet alleen over straat, want er kan haar van alles overkomen. Bij een verschil van mening tussen man en vrouw moet de vrouw overtuigd worden desnoods door middel van slaan. De man heeft dus altijd gelijk.

Die meisjes worden van kleins af aan al verteld dat ze minderwaardig zijn aan een man, dat ze de wensen van een man moeten respecteren, en dat ze zonder man niets zijn. En als je dat maar vaak genoeg verteld wordt ga je er nog in geloven ook. I.m.o. moeten moslimvrouwen wel een heel negatief zelfbeeld hebben. En de mannen een té positief zelfbeeld. Want ook een man kan zich vergissen, ook een man kan een verkeerde mening hebben.

Ik ben zelf 13 jaar getrouwd geweest met een overheersende dominante man. En op zich had ik het goed bij hem. Ik hoefde niet buiten de deur te werken, we hadden het financieel goed, hij hielp me met het huishouden. Al de dingen die Surrender als zo positief bracht voor de moslimvrouwen. En op dat gebied kwam ik niets te kort. Op emotioneel gebied wel! Ik moest de dingen doen zoals hij ze wilde. Had ik een eigen wil of mening dan moest ik die veranderen naar zijn mening. Gelukkig (nog) niet daar slaan. Mijn mening was niet belangrijk.En wat deed dat met mij? ik ging op mijn tenen lopen. de dingen doen zoals hij ze wilde om het gemopper maar voor te zijn. Maar hij vond altijd wel wat. Was zo blij als hij eens tevreden met me was, want dan kreeg ik een beetje liefde van hem. Gaf sávonds in bed maar toe, omdat ik wist dat als ik dat niet deed hij de volgende dag niet te genieten was. Na 13 jaar was ik mezelf totaal kwijt, en voelde me heel ongelukkig. en het erge was; ik ging het nog geloven ook! ik was maar een dom onbelangrijk schepsel! Nu weet ik gelukkig beter!

Ik weet nu dat ik door het negatieve zelfbeeld wat ik uit mijn jeugd heb overgehouden heb voor deze man gekozen heb omdat ik bijna blij was dat er iemand was die me wilde 'hebben'. En hij had het makkelijk met mij. ik deed uiteindelijk toch wel wat hij wilde.

Hoe zit dat met Moslims? Waarom kies je voor elkaar? Wat zie je in elkaar? is er sprake van liefde en waarop is die liefde dan gebaseerd? Valt een moslimman op een vrouw die onderdanig is, zichzelf wegcijfert voor hem, en zich helemaal aanpast aan hem, en is een moslimvrouw stiekem blij dat er iemand is die haar hebben wil? Ik weet wel dat hoe onderdaniger ik werd hoe dominanter hij werd. We werden er uiteindelijk allebeide ongelukkig van. Hoe ervaart een moslim zijn relatie en haalt hij/zij er voldoening uit?

ik denk zelf dat Moslims niet zo gelukkig zijn in hun huwelijk. Terwijl de regels hem door Allah voorgeschreven worden, dus eigenlijk zouden ze heel gelukkig moeten zijn!

Kun jij hier iets over vertellen?
Sorry maar het eerste stukje ben ik totaal niet met je eens. Een vrouw heeft ook een mening en een vrouw kan ook gelijk hebben. Slaan moet helemaal niet aan de orde zijn tenzij de vrouw echt verschrikkelijke dingen doet en de man zich niet kan inhouden. Mijn broer is getrouwd en ik kijk echt op tegen hun huwelijk. Ze gaan zo respectvol met elkaar om en luisteren echt naar elkaar. Zelfs bij ruzie lossen ze het heel slim op. En ze zijn beiden heel religieus ingesteld.

Tweede stuk ben ik ook totaal niet mee eens, en al helemaal niet in deze tijd. Vrouwen mogen toch zelf hun man uitkiezen? Althans, zo hoort het en niet anders. Zelfs als de ouders iets voorstellen dan blijft de vrouw haar eigen keuze maken.

Ik vind het echt vervelend voor je huwelijk want zo hoort het absoluut niet te zijn, ik ken echt mannen met baarden en die gaan heel respectvol met hun vrouw om. Sommige mannen maken er gewoon misbruik van. Maar je was dus getrouwd met een moslim? En ben je nu geen moslima meer neem ik aan?

Alweer met je oneens, en dit is echt mijn mening, dus het is niet zo dat ik hier iets klakkeloos overneem. Ik zou op een vrouw vallen die én moslima is én ongv. dezelfde gedachtegang en humor heeft. Een vrouw van wie ik kan houden en zij ook van mij. Ik wil helemaal niet dominant zijn, een vrouw neem je juist ter aanvulling. Je vult elkaar aan en steunt elkaar en bouwt wat op. de liefde voor een vrouw is ook de liefde omwille van allah. Want als je beiden je religie praktiseert op de juiste manier dan word t huwelijk gezegend en behandel je elkaar met respect.
Rockefeller
Geregelde verschijning

herman van der helm schreef:Ok rockefeller welkom.
Ik wil je de volgende vraag stellen: Besef je wat de bron van jouw geloof en ook dat van Mo zou kunnen zijn?
Ik heb daar zo mijn gedachten over die je hier kunt lezen: http://www.frontaalnaakt.nl/archives/00001750.html

Ik zou graag een reactie van je ontvangen op mijn vraag.

groet herman
Wat is de bron; bron is Allah. Dit lijkt me logisch. Jij en de auteur van de column hebben jullie mening en ik heb de mijne :)

Mvg.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Rockefeller schreef:Sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens wat magie betreft binnen de islam.
Ik denk dat de meeste ongelovige honden geen principieel onderscheidt maken tussen bijvoorbeeld bidden en magie (of tussen geloof en bijgeloof). Beiden zijn manieren om het bovennatuurlijke te beïnvloeden (of geloof). Maar goed, moslims hebben, net als veel andere gelovigen last van exclusivisme. Zo heerst onder veel moslims het idee dat bijvoorbeeld monotheïsme anders/beter is dan polytheïsme. Voor de kufar is het allemaal een pot nat, genaamd theïsme.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Sorry maar het eerste stukje ben ik totaal niet met je eens. Een vrouw heeft ook een mening en een vrouw kan ook gelijk hebben.
Sorry, maar nu begrijp ik het niet meer. De dingen die ik schreef heb ik niet zelf bedacht, maar geleerd uit de discussies met Surrenderer. ik heb zelfs linken gelezen waarin duidelijk staat dat dit in de koran staat. dus als je het niet met me eens bent, ben je het eigenlijk niet met de Koran eens. Het grappige is dat moslims met verzen uit de Koran aan komen, en als er dan gezegd wordt dat het bijzonder vrouw onvriendelijk is, dan wordt er ineens gezegd dat het zo niet is. Dat een vrouw ook een eigen mening heeft en slaan niet mag, behalve....... Ik vind dat wel heel tegenstrijdig.

En nee..... Ik ben niet getrouwd geweest met een moslim. Hij had zelfs niet eens een baard. Maar het had er volgens jou wel één kunnen zijn?

IK ben blij te lezen dat jij relaties anders ziet. Maar wat ik hier geleerd heb hoe er over moslima's gedacht wordt vanuit de Koran, leef je dan dus niet volgens de religie. De Koran spreekt duidelijk over vrouwenonderdrukking. en daar wordt je als vrouw, en ik denk uiteindelijk ook als man heel ongelukkig van. Wat jij schrijft: respect en echt luisteren naar elkaar geeft veel meer geluk.
Simon_Magus
Geregelde verschijning

Bericht door Simon_Magus »

Rockefeller schreef: Ik zie weer veel nieuwe vragen, het zou fijn zijn als jullie rekening houden met enige vertraging van het beantwoorden. Bij voorbaat dank. :D
Geen probleem. :)
Rockefeller schreef: Sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens wat magie betreft binnen de islam. De door jou genoemde voorbeelden zijn smeekbeden, geen magie. Je vraagt Allah toch om iemand te genezen, te behoeden of te vervloeken? Die laatste is overigens verboden. Maar het behoort allemaal tot smeekbeden. Magie binnen de islam is iets heel anders.
Op welke manier definieert men in de islam dan de term 'magie'? Hoe maakt men het onderscheid tussen deze zaken? Is een christen die geloof hecht aan de beschermende werking van een crucifix ook bezig met tovenarij? (volgens de islam.)

Ik vraag me af wat het verschil is tussen een smeekbede en een bezwering. Als ik even terug kijk naar de definitie van Braeckman en Vermeersch:
"Een geheel van stereotiepe handelingen of uitspraken waarmee men bepaalde doeleinden wenst te realiseren, steunend op wetmatigheden die volgens de rationeel denkende mens totaal onbestaand zijn. De stereotiepe handelingen noemt men veelal riten, de formules bezweringen."
En mijn toevoeging:
"Persoonlijk valt het mij op dat er in dergelijke opvattingen sprake is van een verkeerde 'oorzaak gevolg' redenering."
Zie ik de gelijkenis tussen die twee juist wel in.

- Zowel een gebed als een bezwering heeft tot doel de werkelijkheid te veranderen dmv een transcendentaal iets.

- Een gebed steunt, net als een bezwering, op wetmatigheden die niet bestaan. Bidden om regen heeft net zo weinig effect als een toverspreuk om regen op te roepen.
Rockefeller schreef: De anderen zoals; romulus, krishna etc. daar geloven wij niet in, dus we geloven ook niet dat zij uit een maagdelijke vrouw zijn gekomen. En wat bedoel je met; aantonen vanuit de biologie? Het was een wonder, God heeft het zo laten gebeuren.
Tja. Om het met de woorden van voltaire te zeggen:
"De dochters van de hogepriester Anius veranderden wat ze maar wilden in graan, wijn en olie. Athalida, dochter van Mercurius, stond meermalen op uit de dood. Aesculapius liet Hippolytus uit de dood herrijzen. Hercules sleepte Alcestis uit de onderwereld. Heres keerde na een paar weken in de hel te hebben doorgebracht, terug op aarde. De ouders van Romulus en Remus waren een God en een Vestaalse maagd. Het palladium viel uit de hemel op Troje. Het haar van Berenice werd een sterrenbeeld... Geef me de naam van één volk waarin zich geen ongeloofelijke wonderen voordeden, vooral als er weinig mensen waren die konden lezen en schrijven."

- Uit 'Dictionnaire philosophique' van Voltaire -
Dat bewijs vanuit de biologie vroeg ik om een onderscheid te maken tussen al die andere 'wonderen'. Een stuk uit de Koran, de Bijbel, ... bewijst niet dat er iemand uit een maagd geboren kan worden.

Met vriendelijke groet.

Simon Magus.
Rede. Logica. Wetenschap. Verwondering. Esthetica. Humanisme.

Ulquiorra Schiffer.
Rockefeller
Geregelde verschijning

vuurdoorn schreef:
Sorry maar het eerste stukje ben ik totaal niet met je eens. Een vrouw heeft ook een mening en een vrouw kan ook gelijk hebben.
Sorry, maar nu begrijp ik het niet meer. De dingen die ik schreef heb ik niet zelf bedacht, maar geleerd uit de discussies met Surrenderer. ik heb zelfs linken gelezen waarin duidelijk staat dat dit in de koran staat. dus als je het niet met me eens bent, ben je het eigenlijk niet met de Koran eens. Het grappige is dat moslims met verzen uit de Koran aan komen, en als er dan gezegd wordt dat het bijzonder vrouw onvriendelijk is, dan wordt er ineens gezegd dat het zo niet is. Dat een vrouw ook een eigen mening heeft en slaan niet mag, behalve....... Ik vind dat wel heel tegenstrijdig.

En nee..... Ik ben niet getrouwd geweest met een moslim. Hij had zelfs niet eens een baard. Maar het had er volgens jou wel één kunnen zijn?

IK ben blij te lezen dat jij relaties anders ziet. Maar wat ik hier geleerd heb hoe er over moslima's gedacht wordt vanuit de Koran, leef je dan dus niet volgens de religie. De Koran spreekt duidelijk over vrouwenonderdrukking. en daar wordt je als vrouw, en ik denk uiteindelijk ook als man heel ongelukkig van. Wat jij schrijft: respect en echt luisteren naar elkaar geeft veel meer geluk.
Maar dat laatste is totaal niet tegenstrijdig met de koran hoor? Er zijn talloze hadiths waarin de moslims op het hart wordt gedrukt om hun vrouwen goed te behandelen. Waar plaats je dat dan?
Plaats reactie