Stel je vraag aan een moslim

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Rockefeller
Geregelde verschijning

Stel je vraag aan een moslim

Bericht door Rockefeller »

Hallo allemaal,

ik had beloofd een topic te openen dus hierbij een topic waarin jullie serieuze vragen kunnen stellen over de islam. Bijv. dingen die jullie niet snappen of niet duidelijk zijn. Misvattingen die verhelderd kunnen worden misschien? Ik kan me voorstellen dat er aspecten zijn binnen de islam waarbij jullie walgen of niet begrijpen hoe dat zo is vastgesteld, vandaar dit topic.

Mvg.
siger

Re: Stel je vraag aan een moslim

Bericht door siger »

Goed initiatief. Ik heb een lijstje met terugkerende vragen. Ik zoek het even op.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Potentieel interessant. Ik hou dit topic in de gaten.

Alvast een vraag. Moslims beschuldigen Westerlingen vaak van immoreel gedrag in het verleden. Een voorbeeld wat je vaak hoort is de trans-Atlantische slavenhandel. Het is overigens zo dat ik dit als Westerling erken en dat ik het compleet verwerp. Het is niet goed te praten. Dat geldt trouwens voor de meeste Westerlingen heb ik het idee.

Nu ken ik ook een deel van de geschiedenis van de islamitische wereld. Ook moslims hadden een uitgebreide slavenhandel gaande, die in omvang en wreedheid te vergelijken was met de Westerse slavenhandel. (miljoenen slaven, hoge mortaliteit onder de slaven) Veel moslims ontkennen dit of proberen dit goed te praten.

Hoe denk jij hierover?

Dit is overigens gewoon geschiedenis en geen poging de islam zwart te maken. Ik denk niet dat Westerlingen in essentie beter zijn dan moslims. Of slechter.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Is het toegestaan om iemand te stenigen (ongeacht het vergrijp) ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

rock
ik had beloofd een topic te openen dus hierbij een topic waarin jullie serieuze vragen kunnen stellen over de islam. Bijv. dingen die jullie niet snappen of niet duidelijk zijn. Misvattingen die verhelderd kunnen worden misschien? Ik kan me voorstellen dat er aspecten zijn binnen de islam waarbij jullie walgen of niet begrijpen hoe dat zo is vastgesteld, vandaar dit topic.
waarom denk jij dat wij het niet snappen? waarom ben je van mening dat ik uberhaupt moet gekoraniseerd worden? ik kan best zonder koran dank u.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Rockefeller schreef:Hallo allemaal,

Mvg.
Het lijkt mij wenselijker om zo'n topic internationaal voor alle moslims te starten.
De realiteit is namelijk dat moslims zelf geen idee hebben wat islam nu eigenlijk inhoud.
Rockefeller
Geregelde verschijning

LordDragon schreef:rock
waarom denk jij dat wij het niet snappen? waarom ben je van mening dat ik uberhaupt moet gekoraniseerd worden? ik kan best zonder koran dank u.

MVG, LD.
Waarom reageer je dan uberhaupt in dit topic. Wil je niets van de islam weten? Blijf dan weg, fijne avond.
Rockefeller
Geregelde verschijning

siger schreef:Goed initiatief. Ik heb een lijstje met terugkerende vragen. Ik zoek het even op.
Goed, ik wacht het af.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

LordDragon schreef: waarom denk jij dat wij het niet snappen? waarom ben je van mening dat ik uberhaupt moet gekoraniseerd worden? ik kan best zonder koran dank u.

MVG, LD.
Er is een verschil tussen snappen en snappen. Stel je zus besluit hoer te worden. Voor een gemiddelde westerling is dit niet leuk, maar veel westerlingen zullen respect hebben voor de vrijheid van hun zus en haar haar gang laten gaan. Bij de gemiddelde moslim is de kans groot dat de zus in kwestie met een zekere mate van geweld gedwongen wordt een andere baan te zoeken. (of niet, als zuslief het niet overleeft)

Het verschil is gemakkelijk te snapppen, maar de redenaties hoe men tot de keuzes komt niet. Ja, feitelijk kun je het snappen maar gevoelsmatig niet. Wij vinden moslims vrouwenhaters, zij vinden ons seksueel losgeslagen en geen van beiden ziet zijn zus graag als hoer. Oh, en wss doen we allebei wat we doen uit respect voor zuslief, trouwens.

Over niet gekoraniseerd worden. Ik en mijn mores zijn een product van de Westerse cultuur. Dat is wss. de enige reden waarom ik die mores de beste vindt, en ik vindt het prima zo. Bij moslims werkt dat ook zo, al zullen die hun mores als universeel zien. Ik zie dat anders. Interesse in de islam is enkel ter bevrediging van nieuwsgierigheid, niet omdat ik behoefte heb aan islamitische mores. De nieuwsgierigheid naar islamitische mores is vnlk groot omdat islamitische mores me enorm tegen de borst stuiten.

Ik begrijp islamitische mores, maar interpreteer ze westers. Moslims doen dat visa versa, al heb ik het idee dat moslims minder inlevingsvermogen hebben. Die hele houding van: Westerlingen zeggen nee tegen de islam, maar bedoelen eigenlijk ja" maakt me dat wel duidelijk. Feiten geven mij in deze gelijk, bekeringspercentages bijvoorbeeld (vrijwel 0)

Ergo: Ik begrijp de islam op een bepaald niveau, ik zou het echt begrijpen als ik als moslim was opgevoed, maar ik ben westerling, en het laatste wat ik zou willen zijn is moslim. (Levensbeschouwelijk gezien dan)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jinny

Bericht door Jinny »

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben, wat is de moslim.
Verduidelijk het even, volgens Sur zijn bv de Taliban geen echte moslims, net als suïcide terroristen.
Echter zelf blijken ze er heel anders over te denken?

Hoe zit dat?
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Rockefeller,

Wat ik maar niet kan begrijpen is dat iedereen een profeet achter na loopt, die o.a. eigenhandig mensen heeft vermoord. Vraag is waarom moslim/moslima´s hier niet over nadenken. Want de islam deugt dan op voorhand al niet. Uit naam van allah doden jullie zelfs jullie eigen medegelovigen. Ik vind dit getuigen van een enorme inhumaniteit. Islam kan dan ook geen ´vrede´ betekenen, laat staan brengen.

Daarnaast beschouwen moslims ongelovigen als inferieur. Ik ken mezelf en weet wie en wat ik ben. Iedere moslim velt echter sowieso een oordeel over mij, zonder dat zij mij ooit hebben gezien, laat staan dat zij mij kennen. Dat is een kwalijke zaak. Reden voor mij om het dossier koran als gesloten te beschouwen. Nee, ik heb dus geen vragen. Tenzij je antwoord wilt geven op de vraag waarom jij je nog steeds door de koran laat misleiden.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Wil je niets van de islam weten? Blijf dan weg, fijne avond.
ik kom heel wat over de islam te weten, ik heb ook al de koran gelezen, de bijbel ook trouwens, mare het gaat niet over of ik er iets over wil weten, het gaat erover of ik geïndoctrineerd wil worden door, ... me onderwerpen aan, ... gezien jouw als wolf in schaapskleren verpakte openingspost waarin je je voordoet als de meester die het begeerlijke alweten bezit en ons dutskes wel eens zal uitleggen hoe het zit omdat we het niet begrijpen.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Rockefeller
Geregelde verschijning

LordDragon schreef:
Wil je niets van de islam weten? Blijf dan weg, fijne avond.
ik kom heel wat over de islam te weten, ik heb ook al de koran gelezen, de bijbel ook trouwens, mare het gaat niet over of ik er iets over wil weten, het gaat erover of ik geïndoctrineerd wil worden door, ... me onderwerpen aan, ... gezien jouw als wolf in schaapskleren verpakte openingspost waarin je je voordoet als de meester die het begeerlijke alweten bezit en ons dutskes wel eens zal uitleggen hoe het zit omdat we het niet begrijpen.

MVG, LD.
Had ik jou niet gevraagd weg te blijven? Anderen willen wel vragen stellen, dus geef ze die kans. Ik ben hier niet om mensen te bekeren dus ga even wieberen wil je :)
Rockefeller
Geregelde verschijning

Marinus schreef:Nu ken ik ook een deel van de geschiedenis van de islamitische wereld. Ook moslims hadden een uitgebreide slavenhandel gaande, die in omvang en wreedheid te vergelijken was met de Westerse slavenhandel. (miljoenen slaven, hoge mortaliteit onder de slaven) Veel moslims ontkennen dit of proberen dit goed te praten.

Hoe denk jij hierover?

Dit is overigens gewoon geschiedenis en geen poging de islam zwart te maken. Ik denk niet dat Westerlingen in essentie beter zijn dan moslims. Of slechter.
Het is idd zo dat moslims slaven hielden, maar met name vóór de islam hielden de arabieren veel slaven en waren er geen regels omtrent de omgang met slaven. Na de komst van de profeet saws zijn er regels opgesteld over hoe de slaven te behandelen etc. kun je specifiek aangeven over welke periode je het hebt en welke gebieden? Welke bronnen heb je gebruikt?
Rockefeller
Geregelde verschijning

Yours schreef:@Rockefeller,

Wat ik maar niet kan begrijpen is dat iedereen een profeet achter na loopt, die o.a. eigenhandig mensen heeft vermoord. Vraag is waarom moslim/moslima´s hier niet over nadenken. Want de islam deugt dan op voorhand al niet. Uit naam van allah doden jullie zelfs jullie eigen medegelovigen. Ik vind dit getuigen van een enorme inhumaniteit. Islam kan dan ook geen ´vrede´ betekenen, laat staan brengen.

Daarnaast beschouwen moslims ongelovigen als inferieur. Ik ken mezelf en weet wie en wat ik ben. Iedere moslim velt echter sowieso een oordeel over mij, zonder dat zij mij ooit hebben gezien, laat staan dat zij mij kennen. Dat is een kwalijke zaak. Reden voor mij om het dossier koran als gesloten te beschouwen. Nee, ik heb dus geen vragen. Tenzij je antwoord wilt geven op de vraag waarom jij je nog steeds door de koran laat misleiden.
Oke, geen vragen dus. Next. Ik neem aan dat jouw laatste vraag retorisch is :lol:
Plaats reactie