Beste siger,
Jouw denken is inderdaad zeer extreemrechts, als je het mij vraagt.
Toch weer jammer dat je ondanks alle verwarde en niet onderbouwde opmerkingen klaarblijkelijk een extreem rechts signatuur kan ontdekken, kunstig en vooral teleurstellend. Daarnaast maak je niet gebruik van de elementaire discussie door het verstoten tegen de vrijheidsregel, standpuntsregel etc.
Men spreekt vandaag niet meer over ras, volk etc... maar over "populaties" die historisch tot stand gekomen zijn, allerlei genetiche afkomsten bevatten en zich steeds opnieuw vermengen met andere populaties.
Je bedoeld in jou extreem linkse denkwereld, want 'men' is vaag derhalve ga ik er maar vanuit dat het betrekking heeft op de eigen peergroup.
Die cultuur is, in het beste geval, een intelligente reactie op de ecologische omstandigheden.
Culturele ecologie onderzoekt de wisselwerking tussen menselijke populaties, hun cultuur en het milieu. M.a.w. culturele ecologie bestudeert hoe het milieu menselijke populaties beïnvloedt, en hoe mensen via hun cultuur een adaptief antwoord vinden op milieuveranderingen. Vreemde knul ben jij, ik beschrijf op een andere manier hetzelfde wat de culturele ecologie omschrijft en hoe noem je dat dan extreem rechts, verward?
Nietweten en geweten vroeg wat jij ermee bedoelde en ik moet het opschrijven. Bron
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.OOD200 ... 3BBIO-K-07
Beste Nietweten en geweten,
Er is een identiteit om te definiëren die elk individueel lid van de mensheid tot lid van de mensheid maakt en de mondiale meta-cultuur die zich in de globalisering ontwikkelt heden ten dage vraagt om deze definiëring.
Ik heb aan Siger aangeven dat de elementaire rol van het individu een Westerse erfenis is een cultureel resultaat en een resultaat die zich verder zal ontwikkelen zoals ik dat al heb aangegeven. De globalisering is een economisch feit, met grote gevolgen, maar het is geen sociaal of sociaal politiek feit. Dit is een wezenlijk onderscheid in de benadering van een dergelijk onderwerp.
Het gaat in deze eigentijdse definitiepoging van de (smelkroes- of meta-) culturele identiteit van het wereldburgerlijke individu niet slechts om één wetgeving, één welvaartstype, één vlag of één politionele handhaving van de wet maar om de bewuste participatie aan één globeomvattende cultuur van de mensheid.
Deze gedachte negeert het ontbreken van een sociaal politieke culturele noodzaak en of behoefte. Daarnaast misken je de primaire behoefte van de mens, zoals die door beide is erkent, namelijk de erkenning van het individu. De erkenning van het individu vindt plaats binnen een groep en de methode van groepsvorming zal veranderen door de sterk toegenomen beschikbaarheid van kennis. Waarbij het sleutelwoord kennis is. Op gezinsniveau zie je al sterke veranderingen vanwege de kennisbeschikbaarheid, daar vinden de veranderingen plaats. De linkse overheid op landsniveau heeft al getracht in te grijpen met vernietigende gevolgen. Alleen al de ambitie dat weer te doen is fnuikend voor de bevolking die dat zal moeten ondergaan, terwijl natuurlijke processen al die richting opwerken. Alleen er zullen culturele grenzen blijven, grenzen die voorkomen dat deze ontwikkeling vooralsnog wereldwijd kunnen worden.
de symbiotische relatie tussen de culturen die elkaar verrijken en waarvan de cultureel onderscheiden identiteiten met behoud van dit verschil in wederzijds respect toch samensmelten in de wereldburgerlijke deelname aan één mondiale metacultuur.
Dat laatste is een idee-fix, waarbij ik mij afvraag waarom in een wereld die zo verscheiden is er een behoefte is om een metacultuur (natuurlijk gebaseerd op de mensenrechten) na te streven.
Je vroeg in het topic "is vrijdenken strijdig met mensenrechten?' al om bewijs dat Fortuyn uitging van de gedachte van de multiculturele samenleving, welnu in «De Verweesde Samenleving» geeft hij als socioloog de volgende onderzoeksdefinitie:
Tot mijn spijt kan ik het boek in mijn bibliotheek niet terug vinden waarschijnlijk heb ik hem uitgeleend, maar ik vond wel het boek: "de islamisering van onze cultuur".
Daar schrijft Fortuyn:
'ondertussen zijn de successen van de multi-culti samenleving wereldwijd afwezig, er is geen land in de wereld waar dat probleemloos en verrijkend functioneerd' (pag. 47). Zijn behoefte om de consequenties van de globalisering te vertalen in cultuuraanpassingen deel ik niet.
"De universele rechten van de mens zijn het hoogste cultuurgoed dat de moderniteit de mensheid heeft geschonken
Als er had gestaan:
"De universele rechten van de mens zijn het hoogste cultuurgoed dat het Westen de mensheid heeft geschonken" dan had ik dat standpunt kunnen delen.
Precies door wat jij 'een kleine minderheid' noemt, waar het racisme heden ten dage levend is in neonazi's en andere extreemrechtsen, is 'racisme' dus geen begip uit het verleden.
Ik neem aan dat een weerstand tegen de islam niet gelijk staat aan racisme, indien dat bevestigd wordt dan zie ik slecht enkelingen die problemen hebben met andermans huidkleur, enkel en alleen vanwege de kleur, de grote pseudo-wetenschapper Jaap van Donselaar geeft dat zelf aan in zijn rapporten.
Denk alleen al aan de vele extreemrechtse groeperingen die racisme een issue maken in het huidige Rusland en je slotsom is aan revisie toe.
Ik heb het over Nederland, de wereld zit barstens vol met racisten, de islam is een racistische organisatie.
Wat slecht een aanvullende ondersteuning is voor mijn statement dat de mensenrechten slechts van toepassing is op het Westen.
Bovendien maakt Wilders' vergelijking mein kampf-koran het nodig om het door hem genegeerde verschil uit te leggen tussen de ras-centrische ideologie van de extreemrechtse nazipartij en de theocentrische ideologie van de politieke islam.
Ik zal je eerst vertellen wat de bron van Wilders is, waardoor je het misschien beter begrijpt.
Fallaci made a simple and objective factual statement, easily proved or disproved. Since I've also read both books (and believe me, it wasn't easy going) I thought I'd examine this.
Let's rock'n roll, shall we?
Mein Kampf- States that Germans are the superior race of mankind and that Germany is destined to rule the world , and dominate all other races and nations.
Q'uran-States that Islam and Muslims are the superiors of mankind and that Islam is divinely mandated to rule the world and dominate all other races, creeds and nations.
****************************************************************
Mein Kampf-Says that the German State is to have control over every aspect of life. Says all individuals must submit to the State
The Q'uran-Says that Islam and Sharia is to have control over every aspect of life. Says all individuals must submit to Islam.
*************************************************************
Mein Kampf-Says that Germans have the duty to claim their divinely appointed place in the world by whatever means necessary. Puts loyalty to the Volk(the race)above all other ethical considerations.
The Q'uran-Says that Muslims have a duty to wage Jihad and to advance Islam's domination over the world (Dar Islam and Dar Harb) by any means necessary. Places loyalty to fellow Muslims(Umma)and Islam above all other ethical considerations.
**********************************************************************
Mein Kampf-Mandates that men are superior to women and that women's place should be limited to procreation, the kitchen and the home.
The Q'uran-Mandates that men are superior to women and that women's place should be limited to procreation, the kitchen and the home. (Admittedly, the Q'uran goes quite a bit farther than Mein Kamph on this topic)
********************************************************************
Mein Kampf-Says that homosexuals are `race traitors' and should be condemned to death. (Many, in fact were murdered in the concentration camps).
The Q'uran-Says homosexuals are unholy to Allah and should be condemned to death
**************************************************************************
Mein Kampf-Sets out a detailed model for world conquest, including rules for how conquered peoples are to be suppressed and dominated by the German race. States that the wealth, resources and property of subject peoples belongs to Germans by right and the right to life for subject peoples is dependent on Germans. States that non-Germans have no legal or civil rights.
The Q'uran-Sets out a detailed model for world conquest, including rules for how conquered peoples are to be suppressed and dominated by Muslims. States that the wealth, resources and property of subject peoples belongs to Muslims by right and the right to life for subject peoples is dependent onMuslims. States that non-Muslims have no legal or civil rights. (in truth, a lot of this has it's basis in the Hadith and the Sunna, but both derive essentially from what's in the Q'uran., along with all the other aspects of Sharia)
*******************************************************************
Mein Kampf-Divides the world into `German land' and enemy territory. States that land with Germans living in it or land that once had Germans ruling it rightfully belongs to Germany, and Germany is entitled to get it back by any means necessary.
The Q'uran-Divides the world into `Dar Islam' (Muslim ruled land) and enemy territory (Dar Harb). States that land with Muslims living in it or land that once had Muslims ruling it rightfully belongs to Dar Islam, and Muslims are entitled to get it back by any means
necessary.
*******************************************************************
Mein Kampf-Blames the Jews for society's ills and says that they will be exterminated.
The Q'uran-Blames the Jews for society's ills and says that they will be exterminated. (`On the day of Judgement the rocks and trees will call out `O Muslim! There is a Jew hiding behind me! Come and slay him!’)
*************************************************
Whoopsie.
There are lots of other striking parallels, but I think you get the point.
Are all Muslims Nazis? Nah. But the Q'uran ain't your average religious scripture either. As I've said more than once, Islam is a political ideology hiding inside a religion.
Fortunately, there's more to it than that. Even Mein Kampf had a few positive bits (not many, I assure you!). It's all in how it's applied. I don't agree with Fallaci that there's no such thing as `moderate Islam'. But moderate Islam is a VERY selective reading of the Qu'ran and Hadith and frankly, not a majority position in the Islamic world. It involves a complete tossing away of the jihadi mentality, and as such is a minority position in Islam today.That's one reason why so few Muslims in America have denounced Islamic terrorism unequivically.
Iemand in het politieke spectrum op de horizontale as is extreem-rechts ter onderscheiding van midden-rechts door bijvoorbeeld racisme.
Mijn horizontale lijn is simpeler; de uitende bestaan uit 1/10 dus extreem is aan beide kanten in principe bereid geweld te gebruiken dan is er nog een groep van 1/10 die je onder rechts of links kan rangschikken die de beoogde veranderingen op democratische manier willen realiseren. De groep 6/10 zijn opportunisten en niet geïnteresseerd in politiek, alleen in wat ze aan het eind van de maand op hun loonstrookje tegenkomen. De 40% zijn mensen die in meer of mindere mate nadenken over de politiek. Het selectief eruit lichten van een standpunt maakt iemand niet extreem, hij kan voor de rest tot de 60% behoren. Waarbij mensen die zich midden rechts of midden links noemen een probleem hebben aangezien de rol van de overheid voor links centraal staat en rechts waar de overheid klein is en de persoonlijke verantwoordelijkheid centraal staat. Hitler was niet voor niets een socialist.
Spreekt het extreemrechtse 'culturalisme' dan niet over het drama van de multiculturele mengelmoes op een manier die stuitend vergelijkbaar is met Hitler's racistische woordgebruik over de multiraciale mengelmoes die hij in Wenen aantrof?:
Het blijkt dat je Mein Kampf wel heel selectief citeert. Daar kom ik zo op terug. Meerdere culturen naast elkaar is een totaal andere probleem stelling als meerdere etnische volkeren naast elkaar. Waar Siger mijn teruggrijpen naar ras als historisch feit in de vorming van cultuur, zo maak jij er weer wat anders van. Daarnaast vergeet je een interessante factor en dat is het uiteenvallen van het Oostenrijkse rijk, dat na de WO1 langzamerhand de nodige problemen begon te veroorzaken. Van alle delen van het oude rijk kwamen vluchtelingen en de Slaven kregen steeds meer invloed in het Oostenrijk van toen, dat kun je allemaal lezen in Mein Kampf. In het Wenen van toen hadden de verschillende volkeren allemaal het geloof gemeenschappelijk waardoor grote onderdelen van hun cultuur overeenkwamen, het verschil was vooral te vinden in het Oostenrijk dat eerst de heersers waren en de andere volkeren de onderdanen waren en deze gedragsregels gingen veranderen. Deze teneur vindt je veel vaker terug in het boek Mein Kampf.
De internationalistische Duitse socialist echter mag door de rest van de wereld solidair worden uitgeplunderd, hij zal dit steeds met broederlijke genegenheid blijven beantwoorden en denkt niet aan vergelding of zelfs maar aan protest, omdat hij nu eenmaal een Duitser is. (pag 133)
Maar ook op pagina 135 en lees zijn politieke 'bewustwording' op pagina 187 en 188 waar hij het heeft over Bismarcks socialistenwetten, een echte socialist.
Dus niet om alles wat 'multicultureel' heet onder het multiculti-drama te scharen en op zn wilderiaans als extreem vies linksig denken af te serveren waar men zich onafhankelijk van dient te verklaren.
Vergeet niet mijn beste nietweten en geweten Fortuyn was een linkse politicus van origine, die net als Scheffer het experiment voor dood hebben verklaart. Dat beide daar iets aan wilde doen siert hen, maar elke verbetering begint bij het mislukt verklaren van het multiculturalisme. En Wilders heeft gelijk, het is het volgende linkse experiment van de maakbare samenleving en je moet er eerst vrij van komen alvorens echt na te gaan denken over de oplossingen. Fortuyn heeft in dat proces ook gesproken dat de grenzen dicht moeten; dat Schengen moet worden opgezegd; dat het vluchtelingenverdrag uit 1951 moet worden opgezegd en dat de gezinshereniging moet worden aangepakt (pag 47). Wat is daarop het antwoord van links Nederland, het verfoeien van de maatregelen zonder met alternatieve te komen omdat men het probleem nog niet heeft erkend.
De tweede reden is dat quasi intellectueel gebazel nergens op gebaseerd is, een onnatuurlijk proces als een cultuur in een andere plaatsen en deze nieuwe cultuur de eigen rechten laten behouden, die strijdig zijn met die van de gastcultuur is in elke analyse oproepen tot problemen.
Het is omgekeerd zo, dondergod met de bliksemhamer, dat de problemen in
(a) de spanningsrelatie van botsing, strijd of oorlog tussen culturen in de wereld en in samenlevingen worden uitvergroot en een discriminatoire bijsmaak hebben indien je vasthoudt aan termen als de zuivere gast(heer)cultuur en de daarmee principieel strijdige cultuur van de islam van gastarbeiders en indien je het principeel weigert of tenminste afwijst en ontmoedigt dat er onderzoek wordt gedaan naar
(b) de symbiotische relatie van dialoog, verzoening of vrede tussen de westerse cultuur en islamitische cultuur in de globaliserende wereld en in multiculturele samenlevingen
Ik deel je mening dat de cultuur van de illegalen islam principieel strijdig is met onze gastcultuur. Het is vreemd dat er nog steeds onderzoek gedaan moet worden, daar waar in heel Europa zich dezelfde problemen voordoen en al die problemen worden in al die landen onderzocht en slechts een enkeling onderzoekt de problemen in relatie to de wezenskenmerk van de islam. Indien wetenschappers a) de politieke wenselijkheid van de multi-culti volgen en b) de islam als oorzaak niet wensen mee te nemen dan zijn al die onderzoeken voor niets. Zodra jij of de linkse kerk komt met voorstellen waar deze elementen in worden mee genomen dan is er zeker vanuit de kant van Wilders oor naar. Over jou (b) kan ik nogmaals herhalen dat de principiële strijdigheid van het individu en de gemeenschap, in termen van rechten, diametraal op elkaar staan. Dus al je goede bedoelingen ten spijt, de wereldgeschiedenis en specifiek die van de islam laten iets anders zien.
Voor zover ik kan inschatten pleit jij de neoliberale ideologie vrij van het monoculturele conservatisme en de van de staat bevrijde (kapitaal)markt, die mi utopisch is en de oorzaak van de econo-mische crisis.
Hier haal je weer een fors aantal nieuwe topics open, maar om mij te beperken tot je vraag over de neoliberale ideologie dan valt mij weer de woordenbrij op waar zoveel frustratie uit zichtbaar wordt dat ik daar niets mee kan. Wat betekent nu weer de monoculturele conservatisme, er is altijd een dominante cultuur en er zijn altijd aanpassingen dus wat wil je hiermee zeggen? De vraagstelling of ik de neoliberale figuren vrijpleit van cultuurrelativisme nee, de VVD en het CDA hebben 30 tot 40 jaar lang de linkse hobby geaccepteerd en daarmee medeschuldig gemaakt aan de uitverkoop van dit land. Met als hoogtepunt het weggeven van een groot deel van onze autonomie door Balkende.
Alleen behoren alle islamiseringsbestrijdende cultuurprotectionisten, die beweren dat de essentie van hun westerse cultuur principieel strijdig is met de essentie van de islamitische cultuur en dat die aan elkaar tegengestelde statische en stilstaande essenties nooit en te nimmer verzoenbaar of verenigbaar zijn, in dit specifieke geval niet tot die gezond denkende mensen die het dynamische van zowel hun eigen cultuur als van de islamitische cultuur consequent in het oog houdt zodat in de interactie van deze culturen niet alleen de statische (a)-relatie maar ook de dynamische (b)-relatie wordt bekeken.
Heeft iemand je wel eens verteld dat je enorm lange zinnen gebruikt?
Het is een feit dat de essentie van de westerse cultuur principieel strijdig is met de essentie van de islamitische cultuur. Deze essenties zijn vanuit de islam onveranderbaar omdat het een goddelijke opdracht is om de ummah te realiseren. De enige oplossing is dat het Westen zijn essentie de rechten van het individu, de mensenrechten op zou geven, waardoor er sprake is van het opgaan van het Westen in de islamitische cultuur. Misschien moet je hier eens over nadenken of ik moet het anders vragen, wat is volgens jou de essentie van de westerse cultuur en de essentie van de islamitische cultuur?
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."