theo
1. Waar stel ik de individuele gelovige gelijk aan de religie?
je zegt dat een religie verbetering gebracht heeft of religies dat hebben gedaan voor het maatschappelijk leven, dat ze goedaardigheid bevorderen, ik pareer met neen, dat hebben individuele mensen gedaan, niet die religies.
Bewijs maar dat die ooggetuigeverslagen vrome leugens zijn.
lees effe
A VERITABLE ACCOUNT OF THE MARTYRDOM
AND BLESSED DEATH OF FATHER JEAN DE
BREBEUF AND OF FATHER GABRIEL
L’ALEMANT, IN NEW FRANCE,
IN THE COUNTRY OF THE
HURONS, BY THE IRO-
QUOIS, ENEMIES OF
THE FAITH
kan je niet lezen ofzo, indianen die het hebben over vader gabriel, het speelt zich af in new france, welke indiaan zou zijn gebied nou zo willen noemen ?, en de iroqois zijn the enemies of the faith, de vijanden van het geloof, de indianen spreken niet over geloof oorspronkelijk kennen zij dat concept niet, dat geloven in een almachtige baarddrager.
Ik bepaal helemaal niets. Ik neem iets waar, en beschrijf dat en analyseer dat. Kennelijk roept dat irritatie op.
ahum jij bepaalt voor mij dat ik enkel een kudde dier ben, ik pareer met dat ik ook een individueel dier ben dat best effe alleen kan. Jij voelt de jeuk hoor.
petals
Objectief is de bron niet te noemen als je zoals deze weledele heer al meteen mensen neerzet als de grote vijand. Jij keert de bewijslast nu om, maar bewijs jij dan maar omgekeerd dat het 100% objectief is dan. Dat kun je ook niet.
idd ik ga ook niet zeggen dat iedere indiaan volkomen vredelievend en humaan gezind was zoals wij dat in de westerse wereld zien.
Waarmee we uiteraard geen van allen willen zeggen dat de indianen altijd lieverdjes waren.
tussen ieder broed zitten er smeerlappen, voila. Men moet dus niet via geloof het een boven het ander zetten, zoals die paterkens of kolonialisten.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.