vegan-revolution schreef:siger schreef:Nee, het IS een oneigenlijk argument, en onwetenschappelijk bovendien. Maar ik denk niet dat jij of iemand anders mijn argumenten nog eens wil lezen.
Ik zie vooralsnog geen
stevig gefundeerde wetenschappelijke onderbouwing voor het bestaan van vrijheid.
Ik denk dat ik enkel betogen tegen vrijheid heb weerlegd, en dat is alles wat ik hoefde te doen. Als iemand mij morgen komt vertellen dat de trein van Amsterdam naar Brussel een illusie is, dan denk ik dat het aan die persoon is om uit te leggen wat dat betekent. Als ik dan als antwoord zou krijgen dat ik gerust die trein mag nemen zolang ik maar besef dat hij een illusie is, maar me dat niet hoef aan te trekken omdat ik er toch mee naar Brussel kan, zal het je niet verbazen dat ik er een beetje een filosofische jeuk van krijg.
vegan-revolution schreef:In wat je hier tot nu toe aan argumenten naar voren hebt gebracht zit voor mij genoeg speelruimte om de aanname van onvrijheid te rechtvaardigen.
Speelruimte? Voor Diepe Gedachten Over Het Universum is zoveel speelruimte, dat het mij niet meer boeiend lijkt. Iets aannemen op basis van speelruimte lijkt me onzinnig, sorry.
vegan-revolution schreef:Soms krijg ik het idee dat jij je wellicht iets anders bij vrijheid voorstelt dan ik.
Zou kunnen.
Denk jij ook aan een verkeersslachtoffer dat de eerste keer uit bed mag met krukken?
Denk jij ook aan iemand die de gevangenis uitkomt na enkele maanden onterecht voorarrest?
Denk jij ook aan dictators en democratie?