Jazeker, en dat is best wel griezelig.Jagang schreef:Ik persoonlijk, of mensen in het algemeen?Ali schreef:En nog eens wat Jagang, je doet toch nooit zo maar iets omdat een ander iets zegt?
Er zijn experimenten gedaan waaruit blijkt dat mensen juist heel vaak dingen doen, alleen omdat het hen wordt gezegd.
Niet machthebbers zijn gevaarlijk, maar de gehoorzamen.
God's liefde is onvoorwaardelijk
Moderator: Moderators
Re: God's liefde is onvoorwaardelijk
Ali schreef:
Bij deze mijn verzoek aan jou tot onderbouwing.
"ontstijgen van alle definities", is ook gewoon een definitie, trouwens.
Iets bestaat, of niet. Zo simpel is het, Ali.
Snappy?
Kijk, uit wat je hier schrijft blijkt dat in jouw godsbeeld, god fundamenteel en per definitie onbewijsbaar moet zijn. Je geeft echter geen reden waarom dit zo zou moeten zijn.Ik kan het bestaan van God niet aantonen. Ik heb ook nooit geïnvesteerd in dergelijke debatten.
Omdat God zo deze bestaat, fundamenteel en per definitie onbewijsbaar moet zijn.
Bij deze mijn verzoek aan jou tot onderbouwing.
..en onttrekt zich dus aan het bestaan en bestaat dus niet.Als God bestaat als een ware grondlegger,
dan ontstijgt deze alle definities, en ontrekt zich dus aan bewijsbaarheid.
Snappy?
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Ali schreef:
Liefde voor iets/iemand, relatief aan het object, anders heeft het geen betekenis.
Voor haat geldt hetzelfde.
Er is geen universele Haat.
Over liefde, Ali, zal ik je uitleggen.Leg eens uit wat liefde dan überhaupt is. (en waarom het een relatief begrip is!) ( en in één moeite door waarom haat een relatief begrip is volgens jou
Liefde voor iets/iemand, relatief aan het object, anders heeft het geen betekenis.
- collegavanerik
- Superposter
Samenvattend kunnen we dus stellen:
God's liefde is voorwaardelijk
http://amorina.web-log.nl/amorina/2006/ ... sus_l.htmlDe voorwaardelijke liefde:
ik hou van jou als jij van mij houdt,
of:
ik hou van jou als jij je aan mijn regels houdt,
of:
als jij niet van mij houdt kan ik ook niet van jou houden

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Uit alle NDE verslagen die ik gelezen heb, een paar duizend tot op heden, blijkt zonneklaar en keer op keer dat het Licht onvoorwaardelijk lief heeft.collegavanerik schreef:Samenvattend kunnen we dus stellen:
http://amorina.web-log.nl/amorina/2006/ ... sus_l.htmlDe voorwaardelijke liefde:
ik hou van jou als jij van mij houdt,
of:
ik hou van jou als jij je aan mijn regels houdt,
of:
als jij niet van mij houdt kan ik ook niet van jou houden
Zet je voorbarige en nogal arrogante samenvatting dus nog maar even in de vriezer.

Sterker nog Fjedka, zo opgevat is nagenoeg alles relatief.Fjedka schreef:Ali schreef:Over liefde, Ali, zal ik je uitleggen.Leg eens uit wat liefde dan überhaupt is. (en waarom het een relatief begrip is!) ( en in één moeite door waarom haat een relatief begrip is volgens jou
Maar de liefde van een moeder voor haar kind is absoluut.
Nee ik doe niet snap dat beste Fjedka. De ware grondlegger is z'n eigen beginsel, zeg maar rustig zijn eigen axioma. Vandaar de onafleidbaarheid. Vandaar de onbewijsbaarheid.Fjedka schreef:..en onttrekt zich dus aan het bestaan en bestaat dus niet.Ali schreef:Als God bestaat als een ware grondlegger,
dan ontstijgt deze alle definities, en ontrekt zich dus aan bewijsbaarheid.
Snappy?
Simple comme bonjour.
Snapt?
- LordDragon
- Bevlogen
ali
god bestaat omdat het niet te bewijzen is?
over welke god heb je het trouwens, een almachtige baarddrager?, een transcendente god?, een wezen, zoals in het pantheïsme?
MVG, LD.
god bestaat omdat het niet te bewijzen is?

over welke god heb je het trouwens, een almachtige baarddrager?, een transcendente god?, een wezen, zoals in het pantheïsme?
is dat zo, ook bij moeder die hun kinderen prostitueren? of bij moeders die hun kinderen mishandelen?Maar de liefde van een moeder voor haar kind is absoluut.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali schreef:
Heb je zelf wel eens zo'n ervaring gehad?
Definieer "het Licht dat lief heeft", Ali.Uit alle NDE verslagen die ik gelezen heb, een paar duizend tot op heden, blijkt zonneklaar en keer op keer dat het Licht onvoorwaardelijk lief heeft.
Zet je voorbarige en nogal arrogante samenvatting dus nog maar even in de vriezer.
Heb je zelf wel eens zo'n ervaring gehad?
Niet iedereen is het met je eens blijkbaar.Ali schreef: Uit alle NDE verslagen die ik gelezen heb, een paar duizend tot op heden, blijkt zonneklaar en keer op keer dat het Licht onvoorwaardelijk lief heeft.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Neehee,... ik zei toch al dat het bestaan van God niet te bewijzen was? En dat is natuurlijk geen bewijs voor het bestaan van God. Da's dubbel op dus.LordDragon schreef:ali
god bestaat omdat het niet te bewijzen is?![]()
Over de God waar Jezus het over heeft, 'hij laat het regenen voor de goeden en de kwaden',...'die niet oordeelt',..'die in het verborgene is,...die zijn kinderen onvoorwaardelijk liefheeft.
Bestaat die God? Fascinerende vraag en het blijft de gemoederen bezighouden.
Ik probeer te doen wat ikzelf juist vind.
Ali, lees even terug in het topic, waar ik Henk vroeg het bestaan van Jezus en God aan te tonen.
JEZUS en god. Voor de zoveelste keer dus dit verzoek ook aan jou.
Interessante link Fishhook! Met goede tegenargumenten. Niet nieuw voor me, maar toch.Fishhook schreef:Niet iedereen is het met je eens blijkbaar.Ali schreef: Uit alle NDE verslagen die ik gelezen heb, een paar duizend tot op heden, blijkt zonneklaar en keer op keer dat het Licht onvoorwaardelijk lief heeft.
We houden 'm wat mij betreft stand-by.
Dit begint geneuzel te worden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Fjedka, ik kan het bestaan van God en Jezus niet aan tonen, dat had ik toch al een paar keer eerder medegedeeld?Fjedka schreef:Ali, lees even terug in het topic, waar ik Henk vroeg het bestaan van Jezus en God aan te tonen.