Over en uit!
Moderator: Moderators
Re: Over en uit!
Het gaat niet alleen over tegengas, maar ook over het in staat zijn tot het maken van compromissen. Die eigenschap is bij Wilders nog niet boven komen drijven. Maar wie weet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Ongeloveloos
- Banned
Zonder compromissen gaan we binnen een jaar weer stemmen !
Wilders is niet dom.
Wilders is niet dom.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dat vermoedde ik al.Ongeloveloos schreef:Ben ik niet met je eens !
Wat ik ook vermoed is dat het lagedrukgebied van rechts er wel eens voor kon zorgen dat die Linkse Lente van La Halsema niet helemaal de zonneschijn op gaat leveren die het zou moeten doen.
Mijn voorkeur is SP - GL - Dierenpoes maar dat levert net geen 76 zetels op.
Marinus en ik verschillen waarschijnlijk over wat dat tegengas geven nou precies inhoudt.CDA en VVD kunnen genoeg tegengas geven. Zie post Marinus.
Ik moet erbij zeggen dat ik principieel tegen de 'C's' ben, Geertje ben ik niet principieel tegen maar dat ligt wat lastig met de sociale puntjes.
Voor de VVD geldt dat iets minder, die hebben nog een aantal ethische punten die op FT vaak onderwerp van gesprek zijn waarvan ik denk; daar moet je over links en rechts heen stappen en kiezen voor progressief en vooral geen concessies doen; een halve Drionpil oid gaat niet werken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Ongeloveloos
- Banned
Fenomeen schreef: Mijn voorkeur is SP - GL - Dierenpoes maar dat levert net geen 76 zetels op.![]()
Dat scenario zou mi nog slechter zijn dan het huidige !
Wat verwacht je daar dan van Ongeloveloos?
(afgezien van een half tot een heel jaar oefenen met regeren maar dat deden eerdere kabinetten ook)
(afgezien van een half tot een heel jaar oefenen met regeren maar dat deden eerdere kabinetten ook)
Even tussendoor voordat het smijtwerk rechts - links echt gaat beginnen:
Kunnen we stellen dat de CU uitgerangeerd is?
Kunnen we stellen dat de CU uitgerangeerd is?
Ik ook, maar helaas kunnen we waarschijnlijk weer niet om het CDA heen.Fenomeen schreef: Ik moet erbij zeggen dat ik principieel tegen de 'C's' ben
Zijn sociale puntjes met betrekking tot de zorg, incl. ouderenzorg en zelfs dierenzorg zitten wel goed. Iets minder sterk is hij m.b.t. medelanderzorg. Maar heeft niet ieder zo zijn minpuntjes? En daar zal de rest hem wel in remmen.Geertje ben ik niet principieel tegen maar dat ligt wat lastig met de sociale puntjes.
En het is nog maar de vraag of de CU uitgerangeerd is, ze kunnen altijd nog ergens nodig zijn als sluitpunt. Het is echter niet te hopen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Ongeloveloos
- Banned
Chris H schreef:Wat verwacht je daar dan van Ongeloveloos?
Waarvan ?
Zeg nooit nooit zei Pim maar het zal inderdaad lastig worden.Kitty schreef:Ik ook, maar helaas kunnen we waarschijnlijk weer niet om het CDA heen.Fenomeen schreef: Ik moet erbij zeggen dat ik principieel tegen de 'C's' ben
Het grootste gevaar van op de koop toe oorlogsgeil rechts is het beperken van alles rond privacy/vrijheid van meningsuiting/ethische waarden en co dmv Stasi 2.0 methodes zgn omdat dat goed voor ons zou zijn. Vraag maar aan Gregorius Nekschot.Maar heeft niet ieder zo zijn minpuntjes? En daar zal de rest hem [edit Fenomeen: Wilders] wel in remmen.
De rest, gelet op de weg die ze al ingeslagen zijn, is hier dus het probleem.
Van remmen is dus geen sprake.
2001 Invoering van de TAP-verplichting voor internet verkeer. (1,2)
2002 De politie mag preventief fouilleren. (1,2)
2005 Algemene identificatieplicht. (1)
2006 RFID in passpoort (draadloos op afstand uit te lezen). (1,2)
2006 Alle openbare aanbieders van email en internet moeten NAW gegevens van klanten dagelijks doorgeven aan het CIOT. (1)
2006 Camera toezicht zonder 'toezicht' neemt toe. (1,2,3)
2007 AIVD heeft toegang tot alle IND gegevens. (1)
2007 Anoniem reizen in het openbaar vervoer niet meer mogelijk door ov-chipkaart. (1)
2008 Invoering breed toegankelijk elektronisch kind-dossier. (1,2)
2009 Voorlopige afwijzing verplichte slimme energie-meters. (1, 2)
2009 Invoering electronisch patienten dossier. (1,2,3, 4)
2009 Bewaarplicht alle meta-informatie via de 'Europese route' met dank aan Donner, tegen de wil van de 2e kamer. (1,2,3,4)
2009 Locatie informatie GSM moet ook 6 maanden opgeslagen worden. (1)
2009 Biometrische kenmerken in paspoort (protesten VN tegen vingerafdruk in paspoort). (1,2)
2009 Uitbreiding DNA database. (1,2,3)
Als je een kikker langzaam kookt, zal die blijven zitten tot het te laat is
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 20 feb 2010 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was ook de schuld van de PvdA waarom denk je anders dat ze er zo'n mooie show van maakten. Hoewel ik een hekel heb aa Balkenende nam die het ten minste op als een man wat niet kan worden gezegd over Bos die het lekker dacht te moeten uitbuiten.Chris H schreef:Da's inderdaad meer waarschijnlijk, en het CDA zal er wel in slagen de PvdA de schuld te geven van de val van het kabinet.
Typisch PvdA, verkiezingstijd he?
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
Rechts dat tegen vrijheid van meningsuiting is? Dat hoor ik voor het eerst.Het grootste gevaar van op de koop toe oorlogsgeil rechts is het beperken van alles rond privacy/vrijheid van meningsuiting/ethische waarden en co dmv Stasi 2.0 methodes zgn omdat dat goed voor ons zou zijn. Vraag maar aan Gregorius Nekschot.
Nekschot noemde ik bv al.Kitty schreef: Rechts dat tegen vrijheid van meningsuiting is? Dat hoor ik voor het eerst.
Dat had er niks mee te maken.R.Hermans schreef: Typisch PvdA, verkiezingstijd he?
Bos begon er per ongeluk zelf over in de persconferentie, de personen op de achtergrond waren prachtig; Dijksma die staand stond te slapen werd wakker en begon heel moeilijk te kijken, Koenders viel van verbazing de bek open en zou het liefst weggeteleporteerd zijn.
Toen Bos opkwam wist je al, nou gaat ranzigheid komen die niet geheel conform de waarheid is. (bij het CDA idem)
Ik snap het wel, oorlogvoerend CDA had natuurlijk al van alles bekokstoofd met de NAVO, lees; VS.
Bos gooide roet in het eten.
Wat er nu werkelijk in Afghanistan gaat gebeuren moeten we afwachten.
Wat de PvdA ging doen vond ik nog het meest spannend aangezien die het draaien uitgevonden heeft.
Er moest iets gebeuren want de PvdA is als Terpstra op een helling met groene zeep, maar wat ze nu gedaan hebben doet het vast goed bij de achterban en de kiezers.
Ja, wie weet. Het zou me niet heel erg verbazen.Kitty schreef:Het gaat niet alleen over tegengas, maar ook over het in staat zijn tot het maken van compromissen. Die eigenschap is bij Wilders nog niet boven komen drijven. Maar wie weet.
Wilders weet dat ie erg sterk staat.
Een aantal punten zal ie moeten doordrijven anders pikt de achterban het niet.
Van het kruiperige CDA verwacht ik niet veel, van het blotebillengezicht ook niet; dat moet ontzettend pijnlijk zijn ongeacht hoeveel zetels de VVD krijgt, daar te staan in de wetenschap dat als je een charismatisch leider was geweest en Wilders binnen de partij gehouden had, je daar met een enorme VVD had gestaan.
IJzeren Rita had ik zelf zeker proberen binnen de stal te houden, dat was overigens de enige deze week die uitstekend op de camera overkwam, die mutsen van de PvdA bleven er zowat in en Van der Vlies greep naar de pepermuntjes.
Was dat rechts of meer gestuurd door christelijk. Volgens mij had de VVD noch de PVV hier iets mee te maken. CDA Donner was dat, of schaar je die ook onder rechts, en trek je die gelijk met VVD en PVV? VVD en PVV waren hier ontzettend tegen, die zijn namelijk heel erg voor de vrijheid van meningsuiting. Het was trouwens een aanklacht gedaan door moslims.Fenomeen schreef:Nekschot noemde ik bv al.Kitty schreef: Rechts dat tegen vrijheid van meningsuiting is? Dat hoor ik voor het eerst.
Je moet de escapades van het CDA niet gelijkstellen met alles wat van rechts komt. En bepaalde maatregelen m.b.t. veiligheid gaan inderdaad ten koste van de privacy. Ik vind dat tot op zekere hoogte gerechtvaardigd. Als het de enige manier is om veiligheid te creëren en criminaliteit terug te dringen. Beter dan criminelen een zak geld geven voor een feestje om ze af te houden van criminele daden, dat is pas achterlijk.