slang/duivel?
Moderator: Moderators
- 
				Leuke Gast
 - Geregelde verschijning
 - Contacteer:

slang/duivel?
wat is 'God' de slang of duivel, of iets anders...
volgens mij iets anders...
het staat boven 'alles'

volgens mij iets anders...
het staat boven 'alles'
- 
				tsjok45

De duivel bestaat niet, want God bestaat niet!
De waarheid is de Roze Onzichtbare Eenhoorn!!
Het feit dat zij onzichtbaar is is het bewijs voor haar bestaan want het is niet bewijsbaar dat dat niet zo is.
Laat je niet misleiden door de Paarse Oester want hij is het kwaad vol met list en bedrog.
Als je je hart open stelt voor haar zal ze je aanraken, geloof me!
Dus Tsjok laat u niet in met de valse leer waarin u verzeild bent geraakt want het zal uw ondergang worden.
Ook leuke gast, kom tot de waarheid, er zal een wereld voor u open gaan!!

Dit heb ik ook lang geloofd, maar ik heb uiteindelijk ontdekt dat ik op het verkeerde pad zat!Tsjok schreef:Dat wat boven alles staat is het
"vliegende Spaghetti Monster "en zijn gehaktballen ....
Bewijs maar eens dat het NIET waar is ....
De waarheid is de Roze Onzichtbare Eenhoorn!!
Het feit dat zij onzichtbaar is is het bewijs voor haar bestaan want het is niet bewijsbaar dat dat niet zo is.
Laat je niet misleiden door de Paarse Oester want hij is het kwaad vol met list en bedrog.
Als je je hart open stelt voor haar zal ze je aanraken, geloof me!
Dus Tsjok laat u niet in met de valse leer waarin u verzeild bent geraakt want het zal uw ondergang worden.
Ook leuke gast, kom tot de waarheid, er zal een wereld voor u open gaan!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- 
				tsjok45

Beste Erik , 
Euh ....
Ik voel me nochtans aangesproken door de genade van een goede bolognaise saus mama mia .....ik wil dat niet missen , hoor ....
Wat uw roze eenhoorn betreft ; ik mot geen paardenvijgen , al zijn ze roze of groen of van een andere politieke kleur ....
Een aanraking door /met een weekdier kan me wel verleiden ; vooral een zeeuwsche is veruit te verkiezen .... met soepselderij , peterselie en witte moezel wijn ... en van het juiste geslacht uiteraard ....
Leuke gast is terug van weggeweest gezond en wel ....
______Alhoewel ... gezond ?______
Anders - Leuk is ook leuk :
Net zoiets als anders- gelovig en anders -valid
Zal ik er eens een heilig tekeningetje bijzetten ?

Ciao
en in naam van de onoverwinnelijke FSM pastafarians
_____ uiteraard = dood aan de macaroni schismatieken
Tsjok45

Euh ....
Ik voel me nochtans aangesproken door de genade van een goede bolognaise saus mama mia .....ik wil dat niet missen , hoor ....
Wat uw roze eenhoorn betreft ; ik mot geen paardenvijgen , al zijn ze roze of groen of van een andere politieke kleur ....
Een aanraking door /met een weekdier kan me wel verleiden ; vooral een zeeuwsche is veruit te verkiezen .... met soepselderij , peterselie en witte moezel wijn ... en van het juiste geslacht uiteraard ....
Leuke gast is terug van weggeweest gezond en wel ....
______Alhoewel ... gezond ?______
Anders - Leuk is ook leuk :
Net zoiets als anders- gelovig en anders -valid
Zal ik er eens een heilig tekeningetje bijzetten ?

Doe wat beter je best , sta er voor open ....Dit heb ik ook lang geloofd,
Ciao
en in naam van de onoverwinnelijke FSM pastafarians
_____ uiteraard = dood aan de macaroni schismatieken
Tsjok45
					Laatst gewijzigd door tsjok45 op 14 okt 2005 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

God is noch slang, noch duivel, noch iets.
God is bedacht door een nog primitieve ziel en bij diegene die deze primitieve Neanderthaler gedachte nog immer hanteren moet het intelect een evolutionaire hapering hebben plaatsgehad.
Of zijn ze doof en blind voor de realiteit.
Nietzsche liet het zijn Zarathustra al lang geleden zeggen.
(even vrij vertaald.)

God is bedacht door een nog primitieve ziel en bij diegene die deze primitieve Neanderthaler gedachte nog immer hanteren moet het intelect een evolutionaire hapering hebben plaatsgehad.
Of zijn ze doof en blind voor de realiteit.
Nietzsche liet het zijn Zarathustra al lang geleden zeggen.
" Is het dan mogelijk dat deze mensen het nog niet hebben gehoord, het goede nieuws ......God is dood."
(even vrij vertaald.)
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

Friedrich Nietzsche
Om daar bij aan te sluiten een net door mijzelf gelezen stukje:
Deze eeuwige aanklacht tegen het christendom zal ik op alle muren schrijven waar maar muren zijn,- ik beschik over de letters om zelfs blinden ziende te maken... Ik noem het christendom één grote vloek, het Ene grote verderf tot het binnenste, het Ene grote wraakinstinct waarvoor geen middel giftig, stiekem, onderaards, klein genoeg is,- ik noem het de Ene onsterfelijke schandvlek van de mensheid.
Nietzsche - de antichrist

Deze eeuwige aanklacht tegen het christendom zal ik op alle muren schrijven waar maar muren zijn,- ik beschik over de letters om zelfs blinden ziende te maken... Ik noem het christendom één grote vloek, het Ene grote verderf tot het binnenste, het Ene grote wraakinstinct waarvoor geen middel giftig, stiekem, onderaards, klein genoeg is,- ik noem het de Ene onsterfelijke schandvlek van de mensheid.
Nietzsche - de antichrist
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)

Is een duivels slangetje niet wat? En... had het écht pootjes?   

Fons.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

Als we het over de Bijbel hebben is het voor mij duidelijk dat de Hebreeuwse stamgod JHWH een soort opperdemon is. Dit leid ik af uit Zijn kwaadaardige woedeuitbarstingen, waarbij tienduizenden worden gedood door pestilenties, plagen of boosaardige engelen, maar vooral uit dit bijbelcitaat; ( 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23)  ‘Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’ 
Gelukkig bestaat Hij niet.
ciao..

ciao..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus  (341-271vc)

Naast de bijbel wordt het begrip erfzonde ook aan Jahwe toegeschreven. Die zelfs het geluk in dit leven afstraft met ongeluk in het hiernamaals. Iedereen met geld moet oppassen want een kameel gaat eerder door het oog van de naald. Kortom wat wil deze Jahwe eigenlijk. Hij geeft mensen in het oude testament een vrije wil. Mensen gebruiken deze vrije wil om de literaire Jahwe te verwerpen en vervolgens worden ze weer gestraft.Devious schreef:Als we het over de Bijbel hebben is het voor mij duidelijk dat de Hebreeuwse stamgod JHWH een soort opperdemon is. Dit leid ik af uit Zijn kwaadaardige woedeuitbarstingen, waarbij tienduizenden worden gedood door pestilenties, plagen of boosaardige engelen, maar vooral uit dit bijbelcitaat; ( 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23) ‘Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’
ciao..
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!

- 
				human2005
 - Forum fan

God is een personage, zonder enige realiteitszin, door machthebbers gebruikt als boeman om het volk angst aan te jagen en controle op mensen uit te oefenen, ook als ze alleen zijn (als je denkt dat er iemand kijkt zul je niet zo snel is misdadigs doen, en vroeger bestonden moderne afluisterapparatuur niet dus moest je mensen doen geloven dat iets onzichtbaars op hen neer keek).
God is een soort supersinterklaas: slechte mensen gaan naar de hel=> stoute kinderen krijgen de roe, goede mensen gaan naar de hemel=> zoete kinderen naar de hemel

God is een soort supersinterklaas: slechte mensen gaan naar de hel=> stoute kinderen krijgen de roe, goede mensen gaan naar de hemel=> zoete kinderen naar de hemel