Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Precies, de over reacties van mensen zorgt ook voor ontwrichting van een discussie. Onderliggende afweer, die al aanwezig is voor iemand ook maar een woord heeft geschreven werkt ook niet bepaald mee om tot iets zinnigs te komen. Je hoeft ook niet overal op te reageren. Je kan ook gewoon niet reageren, vaak is dat een veel verstandiger keus als iets je niet aanstaat of zoveel onderbuikgevoelens bij je oproept.
Dit is een fraaie reactie van je, Kitty.
Het lijkt me verstandig om niet te reageren zoals ik dat zelf in alle vrijheid zou willen doen.
Zou je het gesloten topic weer willen openen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kitty schreef:Precies, de over reacties van mensen zorgt ook voor ontwrichting van een discussie. Onderliggende afweer, die al aanwezig is voor iemand ook maar een woord heeft geschreven werkt ook niet bepaald mee om tot iets zinnigs te komen. Je hoeft ook niet overal op te reageren. Je kan ook gewoon niet reageren, vaak is dat een veel verstandiger keus als iets je niet aanstaat of zoveel onderbuikgevoelens bij je oproept.
Heb het topic Shabir Ally vanaf het begin even terug gelezen en idd was Jacob niet begonnen met de onvriendelijkheden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sorry, maar ik ga dat topic niet meer openen. De volgende keer moet men maar van te voren bedenken dat schelden en ad hominem gedrag hier niet gewenst is. Zelfs als een forummer een voor jou belachelijke mening heeft. En zelfs als de ander gaat schelden. Het is altijd moeilijk om dan niet terug te gaan schelden, maar je kunt in zo'n geval veel beter even een moderator op de hoogte stellen dan je te begeven in een tweegevecht.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Sorry, maar ik ga dat topic niet meer openen. De volgende keer moet men maar van te voren bedenken dat schelden en ad hominem gedrag hier niet gewenst is. Zelfs als een forummer een voor jou belachelijke mening heeft. En zelfs als de ander gaat schelden. Het is altijd moeilijk om dan niet terug te gaan schelden, maar je kunt in zo'n geval veel beter even een moderator op de hoogte stellen dan je te begeven in een tweegevecht.
Je hebt schelden.
En je hebt feitelijk constateren.

Maar het is verder wel goed zo.
Inmiddels heeft Wahlers een topic over deze iman geopend.
De eerste indruk is dat Wahlers weinig wijsheid in deze moslimspreker heeft kunnen ontdekken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat is op zich natuurlijk prima als er een discussie over de inhoud wordt gevoerd, met argumenten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kitty schreef:Dat is op zich natuurlijk prima als er een discussie over de inhoud wordt gevoerd, met argumenten.
Dat is wat ik getracht heb. Mogelijk vinden anderen mijn argumenten niet sterk (genoeg), maar dat is natuurlijk precies waarover gediscusseerd wordt. Overigens heb ik me wel sterk uitgedrukt maar deze harde constatering op de persoon kan ik volledig onderbouwen. Ik citeer daarbij even het fragment die, ten onrechte, door sommigen beschouwd zou kunnen worden als een ad hominem (de harde tekst heb ik ge-highlight):
Wat shabir Ally verder ook is en doet hij maakt zichzelf natuurlijk wel onsterfelijk belachelijk door die rommel van Bucaille (en consorten) als een blatend onnadenkend schaap te prediken over de vermeende 'wetenschappelijke mirakels' in de koran. Een uiterst zielige vertoning die, net als Cees Dekker met zijn "ID" onzin, natuurlijk totaal geen respect verdiend. Als Nederlandse moslim zou ik hem eens kritisch hierover aanspreken. Hij beschadigd hiermee de toch al tanende reputatie van de Islam nog meer.
Dit is dus geen ad hominem aanval!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat stel ik toch ook niet, het was meer een algemene opmerking.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kitty schreef:Dat stel ik toch ook niet, het was meer een algemene opmerking.
Kitty,

Dit is geen reactie op jouw schrijven maar feitelijk naar aanleiding van een ad hominem verwijt die Thunderf00t kreeg na zijn scherpe opmerkingen over howtheworldworks. Dit zijn beide youtube accounts. howtheworldworks denkt dat hij een intelectueel is en thunderf00t is het.
Google maar eens op de beide namen "thunderf00t" en "howtheworldworks" of search deze namen in youtube.

En hier vind je een forum waar deze "oorlog" besproken wordt:
http://leagueofreason.forums-free.com/t ... t1216.html

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
vadigran

Bericht door vadigran »

Fishhook schreef:
vadigran schreef:Hey, ik ben misschien verbannen van ontdek islam, maar ik weet het niet zeker :roll:. Ik kan er niet eens meer gewoon naar gaan kijken (zonder inloggen). Er verschijnt altijd dezelfde pagina waarop staat: 'Oops! This link appears broken'. Heeft iemand van jullie dit bij zijn ban of kunnen jullie er wel nog gewoon op kijken?
Onder welke nick zit je op Ontdekislam, dan kan ik even kijken of je gebanned bent.
Ik weet ondertussen al dat ik niet verbannen ben (het ligt aan mijn pc of mijn internet). Na drie dagen kon ik er weer op, maar nu kan ik er weer niet meer op :roll:

en mijn naam is daar ook vadigran :wink:
gd1968

Bericht door gd1968 »

voor zever ik weet ben ik niet gebanned

kan me echter op geen enkele manier afmelden van de nieuwsbrief.
ik kom er verder nooit meer trouwens
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

vadigran schreef:
Fishhook schreef:
vadigran schreef:Hey, ik ben misschien verbannen van ontdek islam, maar ik weet het niet zeker :roll:. Ik kan er niet eens meer gewoon naar gaan kijken (zonder inloggen). Er verschijnt altijd dezelfde pagina waarop staat: 'Oops! This link appears broken'. Heeft iemand van jullie dit bij zijn ban of kunnen jullie er wel nog gewoon op kijken?
Onder welke nick zit je op Ontdekislam, dan kan ik even kijken of je gebanned bent.
Ik weet ondertussen al dat ik niet verbannen ben (het ligt aan mijn pc of mijn internet). Na drie dagen kon ik er weer op, maar nu kan ik er weer niet meer op :roll:

en mijn naam is daar ook vadigran :wink:
Ik zag het nu, je zit op draadjes waar ik nooit kom.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
petals
Ervaren pen

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door petals »

dan kom ik ook maar hier kijken, zocht via google op ban ontdekislam en kwam hier terecht.
Ik ben ook gebanned, denk dat ze mijn posts ook niet meer konden verdragen. De reden weet ik niet, moet ik even nalezen bij mijn laatste onderwerp, maar weet je wat heb er helemaal geen zin meer in. Het is misschien maar beter ook, al was mijn lidmaatschap daar erg leerzaam. Wel kinderachtig dat ze iedereen er zo uitgooien, maar ook logisch als je het 'partijprogramma' schoon wil houden van alle kritiek die wellicht mensen het pad naar de hel op leidt.

Zal me even voorstellen, de naam is reema, ex-bekeerlinge drie jaar moslima geweest. Het laatste jaar was vechten tegen de bierkaai om de islam voor mezelf maar goed te praten en toen heb ik er voor mezelf een punt achter gezet en werden mijn posts daaro ook steeds leuker ;-). Ik ben geen geleerde zoals de mensen zeggen maar al zeg ik het zelf heb ik inmiddels een redelijke kennis van de islam opgedaan en leer nog elke dag meer.

Een paar van de mensen van ontdekislam zijn hier ook terug te vinden zag ik.
Wie weet is het hier gezelliger discussieren zonder bans!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

petals schreef:Het laatste jaar was vechten tegen de bierkaai om de islam voor mezelf maar goed te praten
Begrijp ik goed dat het door alcohol kwam? [-X :evil3:

:wink:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

als je het 'partijprogramma' schoon wil houden van alle kritiek die wellicht mensen het pad naar de hel op leidt
De weg van het kritisch denken is hier juist the way to go die =D> oogst
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

petals schreef:dan kom ik ook maar hier kijken, zocht via google op ban ontdekislam en kwam hier terecht.
Ik ben ook gebanned, denk dat ze mijn posts ook niet meer konden verdragen. De reden weet ik niet, moet ik even nalezen bij mijn laatste onderwerp, maar weet je wat heb er helemaal geen zin meer in. Het is misschien maar beter ook, al was mijn lidmaatschap daar erg leerzaam. Wel kinderachtig dat ze iedereen er zo uitgooien, maar ook logisch als je het 'partijprogramma' schoon wil houden van alle kritiek die wellicht mensen het pad naar de hel op leidt.

Zal me even voorstellen, de naam is reema, ex-bekeerlinge drie jaar moslima geweest. Het laatste jaar was vechten tegen de bierkaai om de islam voor mezelf maar goed te praten en toen heb ik er voor mezelf een punt achter gezet en werden mijn posts daaro ook steeds leuker ;-). Ik ben geen geleerde zoals de mensen zeggen maar al zeg ik het zelf heb ik inmiddels een redelijke kennis van de islam opgedaan en leer nog elke dag meer.

Een paar van de mensen van ontdekislam zijn hier ook terug te vinden zag ik.
Wie weet is het hier gezelliger discussieren zonder bans!
Zeker nu ExtraMedium ook al weer gebanned is.
Gebanned op Ontdekislam, een soort geuzennaam. :wink:
Welkom Reema.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie