fraaie metafoorKochimodo schreef:FT is voor Eliyahu wat een vlam voor een mot is. Vroeg of laat zal zijn geloof hier verbranden, tenzij hij tijdig de benen weet te nemen, zoals anderen voor hem.
Chimpansee en Mens hebben geen gemeenschappelijke voorouder
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Exact!!Kochimodo schreef:Ik denk dat we Eliyahu idd het beste kunnen negeren, want hij komt steevast met zijn zelfde stokpaardje.
In wezen komt dat imho omdat hij zelf twijfelende is aan zijn geloof in het creationisme en op deze manier probeert hij zijn geloof in stand te houden. FT is voor Eliyahu wat een vlam voor een mot is. Vroeg of laat zal zijn geloof hier verbranden, tenzij hij tijdig de benen weet te nemen, zoals anderen voor hem.
Hij is zijn geloof aan het testen, en hoe meer onzin hij plaatst over bijvoorbeeld evolutie hoe meer dat dat betekent dat hij in het moeras wegzinkt.
Eigenlijk is het zielig een dergelijke doodstrijd te aanschouwen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Re: Chimpansee en Mens hebben geen gemeenschappelijke voorou
Omdat de mens ooit bijna uitgestorven was, DAT was het punt waarop we onze vorm van intelligentie ontwikkeld hebben. De "mensen" hiervoor (Homo heidelbergensis/ neanterthalers) hadden al veel van onze intelligentie en ook al naar verhouding erg grote hersenen. het bijna uitsterven van een groep homoniden in afrika heeft de ontwikkeling van onde BEWUSTE intelligentie waarschijnlijk veroorzaakt.Eliyahu schreef:Bs'd
Kan iemand eens uitleggen waarom, als de mens ontstaan is door mutaties, is het grootste deel van het menselijk genoom bij alle mensen gelijk, en muteert dus helemaal niet??
Eliyahu
Dat gezegd hebbende.. uiteindelijk heeft alles een gemeenschappelijke voorouder.. zelfs planten en dieren.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Peter Borger is op het Volkskrantblog al tig keer weerlegd door mensen die meer kennis van biologie hebben dan hijzelf. Hij is een warhoofd die zaken door elkaar haalt of maar half begrijpt. Hij heeft vanuit zijn christelijke achtergrond het zich als taak gesteld om de evolutietheorie onderuit te halen.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
siger
Re: Chimpansee en Mens hebben geen gemeenschappelijke voorou
Is niet veel aan uit te leggen, beetje logica voldoet, in een genenpoel moet het een ander simpelweg een beetje op elkaar zijn afgestemd al te grote afwijkingen van de poel leidt tot diverse complicaties (voortplantingsproblemen etc).Eliyahu schreef:Bs'd
Kan iemand eens uitleggen waarom, als de mens ontstaan is door mutaties, is het grootste deel van het menselijk genoom bij alle mensen gelijk, en muteert dus helemaal niet??
Eliyahu
Nu vraagje over mutaties voor jou: erzijn (heb het niet bijgehouden) ca 5 miljard mensen en toch is buiten de eeneiige tweelingen vrijwel geen individu genetisch identiek, rara hoe komt dat?
ben effe terug van weggeweest (ik had een longinfectie).
Twee korte vragen aan Eliyahu en Borger:
Ik denk dat veel forumleden mijn opmerkingen vaak langdradig vinden maar ik geloof niet dat ik daar vandaag beticht van kan worden.
Twee korte vragen aan Eliyahu en Borger:
- Endogene Retro Virussen (ERV)?
- Menselijk chromsoom 2?
Ik denk dat veel forumleden mijn opmerkingen vaak langdradig vinden maar ik geloof niet dat ik daar vandaag beticht van kan worden.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Nee deze zijn zeer beknopt en ter zake ik ben dan ook nieuwsgierig hoe Eliyahu zich hieruit gaat reddenwahlers schreef:ben effe terug van weggeweest (ik had een longinfectie).
Twee korte vragen aan Eliyahu en Borger:Verklaar!
- Menselijk chromsoom 2?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Geenzins Wim! Ik lees je bijdragen altijd met aandacht en vind je uitgebreide uitleg juist fijn!wahlers schreef:ben effe terug van weggeweest (ik had een longinfectie).
Twee korte vragen aan Eliyahu en Borger:Verklaar!
- Menselijk chromsoom 2?
Ik ben blij dat je weer terug bent.
Ik heb het even slecht gehad. Ik mis ook een paar dagen waarvan ik me niet veel meer van kan herinneren.Maar daar heb ik geen spijt van. De dagen die ik me wel herinner vond ik niet bepaald fijn.C.M.H. schreef:Wim!
Fijn om onze evolutie-expert terug te hebben!
Ik wist niet dat je ziek was, gelukkig is alles weer goed iig!
Even ter verduidelijking. Ik ben absoluut geen evolutie-expert of expert van wat dan ook.
Ik heb wel een ruime belangstelling voor wetenschap in het algemeen en sommige onderwerpen, waaronder de evolutietheorie, in het bijzonder. Maar ik doe niet meer dan informatie herhalen van de echte experts, althans informatie van mensen waarvan ik met enige zekerheid van overtuigd ben dat het experts zijn.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
-
a.r.
Voorouder
Leuk!Kochimodo schreef:FT is voor Eliyahu wat een vlam voor een mot is.
Is het ook niet zó – tenminste een beetje – dat Eliyahu de vlam is en FT …?
Nou ja… de domper, zal ik maar zeggen. Of… hogedrukspuit.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.