Ik mis het grootste rijk wat ooit heeft bestaan op het vaste continent en dat is het Mongoolse Rijk (13e eeuw na Chr.). Alleen het Britse Rijk is groter geweest, maar dat was verdeeld over meerdere continenten. Ik heb je al eerder gevraagd waarom dit Mongoolse Rijk niet genoemd wordt, maar helaas nog geen antwoord van je ontvangen.7 koppen:
1 Egypte
2 Aassyrie
3 Babylon
4 Perzie
5 Griekenland
6 Rome
7 Amerika
De profetie van Daniël
Moderator: Moderators
Antoon schreef:
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja natuurlijk betrekken veel andere sekten het ook daarop, want ze willen allemaal graag uitkomen op Christus!antoon schreef:Herlees het nog eens Rereformed ik heb er ook foutjes uitgehaald
in 455 voor gt stond Nehenia voor de koning, bij mijn weten betrekken veel kerken ook Nehemia als beginpunt voor de profetie
Maar die vlieger gaat echt niet op. Het decreet om Jeruzalem te herbouwen werd al in 537 uitgevaardigd. Het staat zelfs in de bijbel.
Born OK the first time
Vergeet niet ook even op bovenstaande te antwoorden Antoon.lanier schreef:Antoon schreef:
Ik mis het grootste rijk wat ooit heeft bestaan op het vaste continent en dat is het Mongoolse Rijk (13e eeuw na Chr.). Alleen het Britse Rijk is groter geweest, maar dat was verdeeld over meerdere continenten. Ik heb je al eerder gevraagd waarom dit Mongoolse Rijk niet genoemd wordt, maar helaas nog geen antwoord van je ontvangen.7 koppen:
1 Egypte
2 Aassyrie
3 Babylon
4 Perzie
5 Griekenland
6 Rome
7 Amerika
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Goed om dit te beschouwen in het licht van andere daniel profetie Daniel 7:7
Ik denk daarbij aan het ongewoon wilde beest dat uit het water kwam in de profetie van Daniel ,afbeeldend de wereldmacht Rome vanaf 30 voor GT.Dit wereldrijk duurde tot ongeveer 300/400 maar daarvan bleef het een macht van betekenis in de vorm van Pausen Koningen Leenheren Onderhorigen door geheel Europa, dit duurde of liep af tot 1763 met het vredesverdrag van Parijs, toen had de Anglo Amerikaanse dualistische wereld macht zich gesetteld op het wereld toneel.
Omdat wij dus de wereldmacht Rome als macht beschouwen tot 1763, sluit dit voor ons in die periode andere wereldmachten uit, natuurlijk komt er nog meer bij kijken, hopelijk kom ik er op terug.
En Rereformed
Vind je het niet opvallend dat er over 70 jaarweken gesproken worden 490 jaar
Van 455 voor GT tot 29 gewone telling ,In oktober van dat jaar begon Jezus zijn bediening.
Dan de aspecten van de laatste jaarweek opzich ,Van 29 voor naar 36 gewone telling:
14 Nissan april 33 stierf Jezus aan de paal
3, 5 jaar later werd Cornelius gedoopt
Dit loopt parallel met een aardig stukje theologie, ik vraag mij af of de lengte van jaren ook zo precies uitkomt in de reguliere versie met de Syro/Perzische koningen
maar ik ga mij meer verdiepen in Amerika ,en waarom niet andere rijken, dus het kan eventjes duren voor ik er weer ben.
van Babel tot de Anglo Amerikaanse wereldmacht

Ik denk daarbij aan het ongewoon wilde beest dat uit het water kwam in de profetie van Daniel ,afbeeldend de wereldmacht Rome vanaf 30 voor GT.Dit wereldrijk duurde tot ongeveer 300/400 maar daarvan bleef het een macht van betekenis in de vorm van Pausen Koningen Leenheren Onderhorigen door geheel Europa, dit duurde of liep af tot 1763 met het vredesverdrag van Parijs, toen had de Anglo Amerikaanse dualistische wereld macht zich gesetteld op het wereld toneel.
Omdat wij dus de wereldmacht Rome als macht beschouwen tot 1763, sluit dit voor ons in die periode andere wereldmachten uit, natuurlijk komt er nog meer bij kijken, hopelijk kom ik er op terug.
En Rereformed
Vind je het niet opvallend dat er over 70 jaarweken gesproken worden 490 jaar
Van 455 voor GT tot 29 gewone telling ,In oktober van dat jaar begon Jezus zijn bediening.
Dan de aspecten van de laatste jaarweek opzich ,Van 29 voor naar 36 gewone telling:
14 Nissan april 33 stierf Jezus aan de paal
3, 5 jaar later werd Cornelius gedoopt
Dit loopt parallel met een aardig stukje theologie, ik vraag mij af of de lengte van jaren ook zo precies uitkomt in de reguliere versie met de Syro/Perzische koningen
maar ik ga mij meer verdiepen in Amerika ,en waarom niet andere rijken, dus het kan eventjes duren voor ik er weer ben.
van Babel tot de Anglo Amerikaanse wereldmacht

Laatst gewijzigd door antoon op 26 mar 2009 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat een profetie altijd op de huidige tijd moet slaan. Volgens JG leven we altijd in de eindtijd. Indien de aarde met haar bewoners nog 10.000 jaar zou bestaan, leven we vast nog steeds in de 'eindtijd' en indien Amerika, Europa en de huidige landen dan niet meer bestaan of weer andere namen hebben gekregen, dan is het vast voor JG een fluitje van een cent om de profetie te laten slaan op de tijd waarin men dan leeft. Juist het van het nu en ik uitgaan geeft mij een heel onbetrouwbaar beeld, want je vult een profetie dan altijd naar believen achteraf in.
Veel overtuigender zou ik het vinden indien de JG uit de profetie duidelijke aanwijzingen haalt van zaken die nog gebeuren moeten. Dus zoiets: over 30 jaar in de maand augustus zal de Supervulkaan onder Yellowstone park tot uitbarsting komen en zal heel Amerika van de landkaart worden geveegd. Of: er is duidelijk in de profetieën te lezen dat in 2029 een astroïde de aarde raakt en 99,9% van het leven berooft.
Dus Antoon doe eens een toekomstvoorspelling uit de profetieën? Want achteraf invullen is altijd mogelijk en zeker op de manier waarop de JG dat doet.
Dat de mens kan wandelen op de maan, staat dat er ook al in Antoon? Toch wel een grote doorbraak voor de mensheid. Of dat we kunnen vliegen? Staat er nog iets over de toekomstige technologische ontwikkelingen in?
Of is een profeet nooit in staat iets te voorspellen over zaken waar hij geen verstand van heeft en nog nooit heeft gezien of zich kan voorstellen? Dat is best wel raar voor een toekomstvoorspeller.
Heb jij trouwens een goud kettinkje met een paal eraan om je nek Antoon?
Veel overtuigender zou ik het vinden indien de JG uit de profetie duidelijke aanwijzingen haalt van zaken die nog gebeuren moeten. Dus zoiets: over 30 jaar in de maand augustus zal de Supervulkaan onder Yellowstone park tot uitbarsting komen en zal heel Amerika van de landkaart worden geveegd. Of: er is duidelijk in de profetieën te lezen dat in 2029 een astroïde de aarde raakt en 99,9% van het leven berooft.
Dus Antoon doe eens een toekomstvoorspelling uit de profetieën? Want achteraf invullen is altijd mogelijk en zeker op de manier waarop de JG dat doet.
Dat de mens kan wandelen op de maan, staat dat er ook al in Antoon? Toch wel een grote doorbraak voor de mensheid. Of dat we kunnen vliegen? Staat er nog iets over de toekomstige technologische ontwikkelingen in?
Of is een profeet nooit in staat iets te voorspellen over zaken waar hij geen verstand van heeft en nog nooit heeft gezien of zich kan voorstellen? Dat is best wel raar voor een toekomstvoorspeller.
Heb jij trouwens een goud kettinkje met een paal eraan om je nek Antoon?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Rereformed schreef:Daar gaat het helemaal niet om. Het is geheel om het even wanneer Artaxerxes begon te regeren, aangezien het decreet om Jeruzalem en de tempel te herbouwen al in 537 gegeven werd, zoals Ezra 1 laat horen.antoon schreef:het gaat er om dat Artaxerxes I in 475 begon te regeren, en in Nissan 455 voor GT in zijn 20 ste jaar toestemming gaf tot herbouw van Jerusalem . De jaarweken gingen van kracht in de herfst van dat jaar toen werkelijk begonnen werd met de herbouw van de muren rond Jerusalem. Daniël verblijvende in Babylon schrijft de vizioenen van een engel betreffende de jaarweken op tijdens de terugkeer van de joden in ballingschap
Kijk, dat is een oneerlijke uitleg. De jaarweken gingen volgens de bijbel van kracht toen het decreet uitgevaardigd werd, niet toen er daadwerkelijk met de herbouw werd begonnen.Antoon schreef:De jaarweken gingen van kracht in de herfst van dat jaar toen werkelijk begonnen werd met de herbouw van de muren rond Jeruzalem.
Ik ga hier graag nog iets verder op in.
1)Ten eerste zegt de oorspronkelijk profetie aan Jeremia dat het enkel 70 jaar zal duren voordat de joden weer terug zullen gaan naar Jeruzalem:
Dit zegt de HEER: Als er in Babel zeventig jaar voorbij zijn, zal ik naar jullie omzien. Dan zal ik mijn belofte gestand doen door jullie naar Jeruzalem te laten terugkeren..
Deze terugkeer heeft uiteraard als automatisch gevolg dat de stad na 70 jaar weer opgebouwd zal worden.
2) Haggaï 1:2-4, geschreven omstreeks het jaar 500 voor de jaartelling, laat weten dat Jeruzalem herbouwd is:
‘Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Dit volk beweert dat de tijd nog niet gekomen is om de tempel van de HEER weer op te bouwen. 3 Maar,’ zo sprak de HEER bij monde van de profeet Haggai, 4 ‘is de tijd dan wel gekomen om zelf in mooi afgewerkte huizen te wonen? En dat terwijl mijn huis nog een ruïne is! 5 Nu dan – dit zegt de HEER van de hemelse machten: Welke weg zijn jullie ingeslagen? Denk toch na!
3) Jesaja 45: 13 laat weten:
"Ik ben het die Cyrus laat komen in gerechtigheid,
steeds opnieuw baan ik voor hem de weg.
Hij zal mijn stad herbouwen;
hij geeft mijn ballingen de vrijheid terug,"
4) In hetzelfde boek, hoofdstuk 44: 28, wordt verteld:
...Die over Cyrus zegt: ‘Dit is mijn herder,
alles wat ik wil, brengt hij ten uitvoer:
hij geeft opdracht om Jeruzalem te herbouwen
en voor de tempel de fundering te leggen.
5) Het decreet van Cyrus wordt afgekondigd in het jaar 537/538:
Ezra 1:1-4:
In het eerste regeringsjaar van Cyrus, de koning van Perzië, ging in vervulling wat de HEER Jeremia had laten aankondigen. Hij zette de koning ertoe aan om in zijn hele koninkrijk mondeling en ook schriftelijk het volgende besluit bekend te laten maken:
2 ‘Dit zegt Cyrus, de koning van Perzië: Alle koninkrijken van de aarde heeft de HEER, de God van de hemel, mij gegeven. Hij heeft mij opgedragen om voor hem een tempel te bouwen in Jeruzalem, een stad in Juda. 3 Laten al diegenen onder u die tot zijn volk behoren, zich met de hulp van hun God naar Jeruzalem in Juda begeven om er de tempel van de HEER weer op te bouwen, de God van Israël, de God die in Jeruzalem woont.
Uiteraard betekent dit decreet dat bijgevolg ook de stad Jeruzalem zal worden opgebouwd, want terugkerende joden moeten tenslotte daar ergens gaan wonen.
Conclusie:
Het kan daarom niet worden ontkend dat het startpunt van de herbouw van Jeruzalem dát jaar moet zijn waarin deze beslissende wetsverordening uitgevaardigd wordt.
Vervolgens de bijbeltekst: Daniël 9:25-27:
Hier zien we dat het helemaal niet om een decreet gaat, maar om 'het woord dat uitgegaan is dat Jeruzalem weer hersteld zal worden' . Dwz hier wordt gedoeld op het tijdstip dat Jeremia zijn woord van God over de 70 jaren kreeg, oftewel 606 voor de jaartelling... Vanaf dat tijdstip.....bijbeltekst schreef:25 Je moet weten en begrijpen: Vanaf het ogenblik waarop het woord is uitgegaan dat Jeruzalem hersteld en weer opgebouwd zal worden ...
... dus tot aan de verschijning van Cyrus, koning van Perzië die in Jesaja de 'Gezalfde van Jahweh' wordt genoemd omdat hij bevel zou geven tot de terugkeer van de joden en tot de herbouw van de tempel...tot het tijdstip waarop een gezalfde vorst verschijnt,...
7 x 7 jaar = 49 jaar...zullen zeven weken verstrijken;
606 - 49 = 558 voor onze jaartelling, jaar waarin Cyrus vorst werd.
Dwz en vanaf het tijdstip dat de ballingschap begon, 606 voor de jaartelling, zal er een periode van 62 x 7 jaar = 434 jaar verstrijken, dwz tot aan het jaar 171, waarin Jeruzalem zal worden opgebouwd terwijl het ook verdrukt zal wordenen het herstel en de wederopbouw van de stad, met pleinen en wallen en al, zal tweeënzestig weken duren, en het zal een tijd van verdrukking zijn.
Hier wordt geduid op Onias III, de hogepriester.26 Na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden vermoord, zonder dat iemand het voor hem opneemt.
Hier wordt duidelijk geduid op de regeringstijd van Antiochus IV, die 7 jaar duurde.Het volk van een toekomstige vorst zal verderf brengen over de stad en het heiligdom. Hij zal zijn einde vinden in een overstroming. Tot aan het einde van de strijd zullen er verwoestingen zijn, zoals is vastgesteld. 27 Hij zal een sterk bondgenootschap sluiten met velen, één week lang. De helft van de week zal hij offers noch gaven laten brengen, en boven op het altaar zal een verwoesting brengende gruwel te zien zijn, totdat het aangekondigde einde van die verwoestende kracht komt.’
Op de helft van die regeringstijd werd de tempel ontwijd.
Alle details van deze laatste zeven jaar kun je nalezen in Daniël 11, hetgeen in dit topic al uitgebreid uitgelegd is.
Bovenstaande uitleg is van de theoloog Behrmann (Das Buch Daniel, 1894), en komt op mij over als de uitleg die het meest aannemelijk is, want via deze rekening kom je exact uit op de tijd waarin Daniël geschreven werd.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 24 mar 2009 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Kitty al in 1895 ongeveer trok Russel de wereld rond en verkondigde dat het jaar 1914
een betekenisvol jaar zou zijn , en satan neergeslingerd naar de aarde zou worden ,goed hij had een beetje verkeerde theologische uitleggingen ,maar toch frappant dat hij het jaar 1914 noemde, daarna is de wereld nooit meer hetzelfde geweest, volgens veel deskundigen.
een betekenisvol jaar zou zijn , en satan neergeslingerd naar de aarde zou worden ,goed hij had een beetje verkeerde theologische uitleggingen ,maar toch frappant dat hij het jaar 1914 noemde, daarna is de wereld nooit meer hetzelfde geweest, volgens veel deskundigen.
-
appelfflap
- Banned
en?antoon schreef:Kitty al in 1895 ongeveer trok Russel de wereld rond en verkondigde dat het jaar 1914 een betekenisvol jaar zou zijn ,.
voor elk jaar vind je wel iemand die iets "voorspelt". je zult moeten wachten tot dat jaar gepasseerd is, dan moet je gebuertenissen zoeken en die met veel fantasie aan die voorspelling koppelen. waarschijnlijk zul je de voorspelling nog moeten (her)interpreteren en hopen op veel goedgelovigheid onder de mensen.
heel leuk voor een roman maar verder? jij liever als ik trouwens
-
siger
En inderdaad, op 30/7/1914 blokletterden alle kranten op hun voorpaginas: "Satan Gisteren Betekenisvol Neergeslingerd naar Aarde."antoon schreef:Kitty al in 1895 ongeveer trok Russel de wereld rond en verkondigde dat het jaar 1914 een betekenisvol jaar zou zijn , en satan neergeslingerd naar de aarde zou worden
Antoon wat jij nu doet is dus precies wat ik beweer. Waar is de voorspelling nu voor een jaar dat nog moet komen op dit moment? Je toont hiermee dus alweer aan dat voorspellingen zo multi intepreteerbaar zijn dat ze alleen achteraf te duiden zijn.
Trouwens Nostradamus is dan net zo goed in het voorspellen als de Bijbelse profeten. Ik denk dat zelfs Char het kan.
Trouwens Nostradamus is dan net zo goed in het voorspellen als de Bijbelse profeten. Ik denk dat zelfs Char het kan.
Op aarde radeloze angst der natien , ik pik zomaar een eindtijd stukje uit de bijbel
zien we dat niet opkomende zeespiegels noordpool die in zee zakt.
bewapening die alleen maar toeneemt enz.
maar ik begrijp wat je bedoelt, helaas gebeurd het niet op dit moment om een exacte voorzegging te doen, wel is het in het verleden voorgekomen dat in 1943 op een congres van ons geopperd werd dat het wilde beest volkerenbond dat in de afgrond geworpen was zou terugkomen in een andere vorm dat gebeurde ook in de vorm van de VN waarvan de 7de koning Amerika de promotor was, zoals de bijbel het beschrijft.
de volkerenbond was inactief gemaakt,na de tweede wereldoorlog volgens de bijbel in de afgrond geworpen, waar hij uit zou komen ,en men een beeld van hem ging maken ,de VN dus
een geloofsgenoot van mij heeft er een site overgemaakt .
http://bijbelsegeschiedenis.mysites.nl/ ... 65025.html

zien we dat niet opkomende zeespiegels noordpool die in zee zakt.
bewapening die alleen maar toeneemt enz.
maar ik begrijp wat je bedoelt, helaas gebeurd het niet op dit moment om een exacte voorzegging te doen, wel is het in het verleden voorgekomen dat in 1943 op een congres van ons geopperd werd dat het wilde beest volkerenbond dat in de afgrond geworpen was zou terugkomen in een andere vorm dat gebeurde ook in de vorm van de VN waarvan de 7de koning Amerika de promotor was, zoals de bijbel het beschrijft.
de volkerenbond was inactief gemaakt,na de tweede wereldoorlog volgens de bijbel in de afgrond geworpen, waar hij uit zou komen ,en men een beeld van hem ging maken ,de VN dus
een geloofsgenoot van mij heeft er een site overgemaakt .
ik weet wat je bedoelt, maar dat heb ik nietHeb jij trouwens een goud kettinkje met een paal eraan om je nek Antoon?
Dat is een theologie en studie opzichKijk, dat is een oneerlijke uitleg. De jaarweken gingen volgens de bijbel van kracht toen het decreet uitgevaardigd werd, niet toen er daadwerkelijk met de herbouw werd begonnen.
in de lente (nissan) vaardigde de koning aan Nehemia het decreet om Jeruzalem te renoveren
in het late najaar kwam Nehemia aan en werd er daadwerkelijk begonnen
hierbij goed op te letten: Jezus begon ook in het najaar aan zijn bediening
het is redelijk om aan te nemen dat de profetie ook in het najaar van kracht ging
alhoewel ,als het in de lente van kracht ging blijft het toch hetzelfde jaar
-
appelfflap
- Banned
de wapenwedloop kende zijn hoogtepunt in de koude oorlogantoon schreef: bewapening die alleen maar toeneemt enz.
dit is dus hetgeen ik bedoelde.antoon schreef: een geloofsgenoot van mij heeft er een site overgemaakt .
de bijbel spreekt niet over een anglo amerikaanse wereldmacht. in de bijbel spreekt men niet over de VN.
jou vriend maakt dat ervan = fantasie
Men dient er rekening mee te houden dat:
Veel zoniet de meeste bijbelonderzoekers de 70 jaarweken niet beschouwen als simpel 70X 7 dagen, nee dat is een dag voor een jaar = 490 jaar
De profetie uitgesproken werd in de de lente van 455 voor GT door de koning aan Nehemia.
Nehemia een lange tocht moest maken van 700 km. Waarbij het alleszins waarschijnlijk is dat hij in het late najaar van 455 in Jeruzalem aankwam en hij aan de mannen het decreet voorlegde en er daadwerkelijk aan de bouw begon.
490 jaar later in het 15 de jaar van Tiberus = 29 voor de gewone telling begon Jezus zijn bediening ook in het late najaar de profetie kwam tot op de maand uit.
Ik zal het verder niet eens over de theologie hebben of de verdeling van de laatste jaarweek, die opzich ook al bloedstollend profetisch is
Nee blijf even stilstaan bij de 490 jaar, en je kunt je afvragen of zoiets loupzuiver bij de versie die een aantal theologen volgen voorkomt.
Nog een aspect wat ik wil beschouwen is: de joden in plusminus 29 voor GT wisten dat er een Messias zou komen ook die mensen dachten niet aan letterlijke dagen
Een bloemlezing:
De overspelige vrouw bij de waterput wist het
De apostelen wisten het
De Schriftgeleerden wisten het, zij stuurden waarnemers naar Johannes de doper
Herodus hield er rekening mee, nagenoeg iedereen was ermee bekend
En niet te vergeten zelfs de Fenisische vrouw , (een gebied buiten Juda) geloofde het
en als ik nog even nadenk kom ik vast en zeker op ng meer voorbeelden
enz. enz.
In geval zoals hier weleens geopperd wordt dat ik geen argumenten aandraag, tenminste volgens het atheïstische gedeelte van dit forum, ik denk dat de Bijbelonderzoekende lezers er wel anders over denken.
Maar het gaat mij er niet om op op mijn strepen te staan, liever zou ik zwaar verliezen dan dat er iemand psychisch in de knoop komt, want ik heb het met eigen ogen gezien, hoe mensen in de knel komen, waarbij bijna zelfdoding, en bij dat ook ik kan niet alle vragen beantwoorden.
In sommige Nederlandse vertalingen wordt in de voetnoot bij Daniël 9:24 over „weken van jaren” (WV) of „jaarweken” (PC) gesproken; ook de Tanakh, een bijbelvertaling die in 1985 door de Jewish Publication Society is uitgegeven, gebruikt deze weergave in een voetnoot.
Veel zoniet de meeste bijbelonderzoekers de 70 jaarweken niet beschouwen als simpel 70X 7 dagen, nee dat is een dag voor een jaar = 490 jaar
De profetie uitgesproken werd in de de lente van 455 voor GT door de koning aan Nehemia.
Nehemia een lange tocht moest maken van 700 km. Waarbij het alleszins waarschijnlijk is dat hij in het late najaar van 455 in Jeruzalem aankwam en hij aan de mannen het decreet voorlegde en er daadwerkelijk aan de bouw begon.
490 jaar later in het 15 de jaar van Tiberus = 29 voor de gewone telling begon Jezus zijn bediening ook in het late najaar de profetie kwam tot op de maand uit.
Ik zal het verder niet eens over de theologie hebben of de verdeling van de laatste jaarweek, die opzich ook al bloedstollend profetisch is
Nee blijf even stilstaan bij de 490 jaar, en je kunt je afvragen of zoiets loupzuiver bij de versie die een aantal theologen volgen voorkomt.
Nog een aspect wat ik wil beschouwen is: de joden in plusminus 29 voor GT wisten dat er een Messias zou komen ook die mensen dachten niet aan letterlijke dagen
Een bloemlezing:
De overspelige vrouw bij de waterput wist het
De apostelen wisten het
De Schriftgeleerden wisten het, zij stuurden waarnemers naar Johannes de doper
Herodus hield er rekening mee, nagenoeg iedereen was ermee bekend
En niet te vergeten zelfs de Fenisische vrouw , (een gebied buiten Juda) geloofde het
en als ik nog even nadenk kom ik vast en zeker op ng meer voorbeelden
enz. enz.
In geval zoals hier weleens geopperd wordt dat ik geen argumenten aandraag, tenminste volgens het atheïstische gedeelte van dit forum, ik denk dat de Bijbelonderzoekende lezers er wel anders over denken.
Maar het gaat mij er niet om op op mijn strepen te staan, liever zou ik zwaar verliezen dan dat er iemand psychisch in de knoop komt, want ik heb het met eigen ogen gezien, hoe mensen in de knel komen, waarbij bijna zelfdoding, en bij dat ook ik kan niet alle vragen beantwoorden.
In sommige Nederlandse vertalingen wordt in de voetnoot bij Daniël 9:24 over „weken van jaren” (WV) of „jaarweken” (PC) gesproken; ook de Tanakh, een bijbelvertaling die in 1985 door de Jewish Publication Society is uitgegeven, gebruikt deze weergave in een voetnoot.