Darwin in Domineesland

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
heeck
Ontoombaar

Darwin in Domineesland

Bericht door heeck »

Voor de liefhebbers een mooi overzicht.
. . . niet zo verwonderlijk dat Paley in het begin van de negentiende eeuw nog inspiratie putte uit het werk van de Nederlandse arts en natuurfilosoof Bernard Nieuwentijt (1654-1708), wiens "Het Regt Gebruik der Werelt Beschouwingen, ter overtuiginge van Ongodisten en Ongelovigen Aangetoont" (1715). . .
"Ongodist" is ook wel een mooi woord overigens.

DARWIN IN DOMINEESLAND
Een reconstructie van de wijze waarop geleerde Nederlanders Darwins evolutietheorie filosofisch beoordeelden, 1859 - 1877.
http://publishing.eur.nl/ir/repub/asset ... esland.pdf

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

Potentieel interessant.

Ik vind het wat lastig om te lezen, hij heeft heel milieuvriendelijk de regelafstand geminimaliseerd. Heeft op mijn beeldscherm niet zo heel veel effect wat dat milieu betreft.

Eens kijken of de tekst te herschikken is.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Nice, ga ik zeker eens lezen.

Ook omdat het weer eens een bevestiging is voor me dat er nog hoop voor me is om op latere leeftijd academisch iets te bereiken (niet dat ik nu al zo oud ben, maar ik ga gebukt :D onder het feit dat ik het zwarte schaap van de familie ben )
caius
Technologist

Re: Darwin in Domineesland

Bericht door caius »

Ik zocht wat achtergrondinformatie over de vrije gedachte en struikelde middels deze query op het document. Bijna een googlewhack. 0-D
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
mrBE
Forum fan

Re: Darwin in Domineesland

Bericht door mrBE »

caius schreef:Bijna een googlewhack. 0-D
Wéér iets nieuws geleerd vandaag. :lol: Het Internet is echt een gigantische supersnelle meme-fabriek. Gewoon niet bij te houden.
Plaats reactie