Je kan echt niet zomaar verder debiteren zonder eens een boekje te lezen over sociale geschiedenis. Laat filosofie vallen, da's verloren moeite.pcrs schreef:Er is een verschil tussen feiten een uit de lucht geplukte opinies. Dat Hitler een oorlgo voerde is een feit, dat ik vanaf mijn 5de in een fabriek gewerkt zou hebben is een idiote speculatie. Probeer je fantasieen niet te verkopen als feiten en dan de ander te beschuldigen dat hij feitenkennis mist.siger schreef: Beste pcrs,
Als ik zou schrijven "Hitler heeft een oorlog gevoerd" en jij zou antwoorden "stelling waar geen enkel argument voor aangedragen wordt" dan is dat een belangrijk statement over jouw algemene basiskennis
Dat kinderen vroeger in een fabriek werkten, betekent niet dat dit vandaag nog zo zou zijn. Dat er een kinderarbeid wet is en toen niet, betekent alleen dat er een correlatie is, maar dit bewijst geen oorzaak gevolg verband. Dit is de belangrijkste fout gemaakt in de wetenschap:een correlatie aanzien voor een oorzak gevolg verband.
Je kunt ook stellen dat vroeger kolen gebruikt werd en nu aardolie, dus als we terug gaan naar kolen, dat dan de kinderarbeid weer terugkomt.
Het is echt belangrijk dat dit duidelijk is, dus even ter verificatie:
"In verder discussies zal ik geen correlaties meer aanvoeren als oorzaak gevolg verband, omdat dit wetenschappelijk onjuist is"
getekend, Siger
akkoord?
*****************.