Kijk, wat moet ik hier nou weer mee. Binnen drie uur staan er vier evolutionistische reacties (waarvan drie off-topic omdat ze niet specifiek over RATE gaan; de reactie van Theoloog komt er simpelweg op neer dat hij de creationistische publicaties niet hoeft te lezen omdat hij toch al besloten heeft dat ze onwetenschappelijk zijn). Jullie begrijpen wel dat ik deze vier-tegen-één-discussie niet aanga.
Niet dat ik inhoudelijk iets te vrezen zou hebben: jullie hebben het werk van RATE niet gelezen en weten dus niet waar jullie over praten. In een debat zouden jullie geen serieus tegenwicht kunnen bieden.
Laat ik, om dit wat verder op de spits te drijven, hier brutaalweg een uitdaging neerzetten. Als jullie, op basis van de eenzijdige informatie die jullie bekeken hebben, denken dat het werk van RATE troep is, toon dat dan maar eens aan in een formeel debat!
Ik daag jullie uit met mij in
debat te gaan over C-14 in steenkool en andere fossiele materialen. Jullie mogen één van jullie uitkiezen om het debat te voeren, of met z'n allen samen werken - het maakt mij niet uit. Een meer-tegen-één-situatie is niet erg als iedere zijde toch gelimiteerd is in het aantal reacties en woorden per reactie. Wij zouden kunnen debatteren over een stelling als:
"De aanwezigheid van meetbare hoeveelheden koolstof-14 in steenkool en andere koolstofbevattende fossiele materialen, is overtuigend bewijsmateriaal dat deze materialen een maximale leeftijd hebben van honderdduizend jaar."
Waarbij ik de bevestigende en jullie de ontkennende positie verdedigen. Ik zal het debat ongewijzigd op mijn site plaatsen, als jullie het ongewijzigd op freethinker.nl plaatsen. (Eventueel kunnen er afspraken gemaakt worden over de minimale tijdsduur dat beide zijden het debat op hun site moeten laten staan.)
Ik moet wel zeggen dat ik pas vanaf 1 november tijd heb voor dit debat. We hebben dus genoeg gelegenheid om te onderhandelen over de exacte debatregels. En jullie kunnen denk ik wel wat extra tijd gebruiken om je in te lezen in creationistische materialen.

Tip: koop het RATE boek, volume II.
Psalm 1:1 Welzalig de man die niet zit in de kring der spotters.
Be skeptical about the skeptics!