Evolutie.eu

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rafke Pafke
Geregelde verschijning

Evolutie.eu

Bericht door Rafke Pafke »

Hier een (nieuwe?) site van iemand die het bijbelse scheppingsverhaal naar voren brengt als de waarheid.

Het opmerkelijke van deze site is dat de maker ervan evolutionisten (zoals die door hem worden genoemd) oproept om met hem in debat te gaan. Daarnaast stelt hij zich ook beschikbaar om seminaries te geven (voor een publiek vanaf 14+). Daarbij moet ik zeggen dat hij zijn argumentatie toch wel beter opbouwt dan de gemiddelde creationist. Daarom ben ik wel benieuwd naar een debat (er staat er momenteel nog geen op).

edit: na zijn stukje "atheisme leidt tot moreel relativisme" gelezen te hebben, moet ik toch besluiten dat we ook hier met een randdebiel vandoen hebben.
Can not breath we stifle cry
As gray fills in our numbered days
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Evolutie.eu

Bericht door Devious »

Rafke Pafke schreef:edit: na zijn stukje "atheisme leidt tot moreel relativisme" gelezen te hebben, moet ik toch besluiten dat we ook hier met een randdebiel vandoen hebben.
De schrijver heeft ook nogal wat kritiek op freethinker.nl
http://www.evolutie.eu/content/view/16/41/

(ik houd er niet zo van om andersdenkenden randdebielen te noemen. Strikt gezien moet ik je zelfs tot de orde roepen, want - oké dat kon jij niet weten - de schrijver van de artikelen op die site is geregistreerd op dit forum. In het topic over "Het zoetwateraquarium van Noach' heb ik een uitgebreide discussie met hem gevoerd. De argumenten in zijn artikel hebben we in het bewuste topic al ontkracht.)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Rafke Pafke
Geregelde verschijning

Bericht door Rafke Pafke »

Nou goed, dat is eigenlijk over de schreef. Die edit plaatste ik net nadat ik het "atheisme leidt tot moreel relativisme" stukje gelezen had. Mijn bloed kookte eventjes dus ik had het beter even laten bezinken.
Can not breath we stifle cry
As gray fills in our numbered days
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De schrijver van de betreffende site (hier geregistreerd als Ruben) herinner ik mij als een aangename persoonlijkheid. Ik heb met veel plezier met hem gediscussieerd. Hij is wat mij betreft van harte welkom om deel te nemen aan het debat over het 'vermeende' morele relativisme van atheïsme, of andere onderwerpen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Houdt moreel relativisme niet in dat de mate dat iets moreel is afhangt van de situatie?

In de dialoog zou je de auteur als weerwoord kunnen geven dat - zelfs al is er sprake van een meerderheid - men nog steeds niet de rechten van een mens kan schenden. Het recht is m.i. niet gebaseerd op door meerderheid gekozen regels, maar eerder door het idee van 'wat ge niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'. Moraal is daar dan een uitbreiding van. De dialoog is zeer simplistisch opgesteld.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Misschien wel interessant om deze Ruben te vragen wanneer de vele desastreuse inslagkraters
die hier op aarde te vinden zijn zijn ingeslagen. Voor, tijdens of na de zondvloed.

Verder belangrijk om Ruben uit te laten leggen hoe het kan dat de zondvloed
verantwoordelijk is voor de enorme en schijnbaar onuitputtelijke olievelden die gevormd zijn door
klein zeeleven. Ikzelf denk dat zoiets iets langer nodig heeft om aan te maken, iets in de trand van
tientallen/honderden miljoenen jaren. Let wel, ik heb het niet over de snelheid van olievorming,
ik heb het over de aanmaak van de hoeveelheid.

Dit zijn volgens mij krachtige argumenten tegen een 6.000 jaar oude aarde.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

nadeel is wel dat ruben de redacteur van de hele site is en het van zijn tijd en goede wil afhangt of je bijdrage ooit zichtbaar wordt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie