Christendom en Islam is juist gebaseerd op EGO en arogantie. In plaats van het in een PChoofdtractor te stoppen, stopt men alles in RELIGIEUZE ZELFBEVREDIGING
Het Ego van het christendom: (Ik kan niet namens de Islam spreken) Heb je naaste lief als jezelf. Deze wordt omgezet in religieuze zelfbevrediging in de vorm van een onverbrijdelde inzet om de naaste lief te hebben en deze wereld een betere te maken. Hoe egoistischer de christen hoe beter deze wereld. Immers: Hoe meer een een christen van zichzelf houd, hoe meer hij van zijn naaste houdt! Valt niets op af te dingen toch?
een zeer leuke peer ; we moeten zelfs onze problemen niet meer oplossen ....dat is tijdverspilling ....want jesus komt ,... soon ..... alleluja ...
Hij komt idd. Soon? Dat weet je niet! Ik ook niet. Hij komt als een dief in de nacht. (lees: onverwacht). Time will tell.
Stopten we maar alle kennis in zelfbehoud via medicijnen en artsenij
Waarom ?
Gebedsgenezingen volstaan toch
Jij hebt nog niet veel van het christendom begrepen. Je beschrijft hier een stroming die Scientology heet. (o.a.Tom Cruise is daar lid van).
Ho rustig , we zijn nog bezig de Tsoenamie aan het opdweilen
Nederland kompleet verzuipt ....
Als we nu
ALLE dijken weg halen, dan verzuipt
HALF Nederland. Voordat het zover is, dan doen we er vast wel wat aan. Het wordt pas een probleem wanneer wereldwijd er geen actie ondernomen wordt om de verwarming van de aarde tegen te gaan, die een zeespiegelniveau verhoging met zich mee brengt. Volgens de meest pessimistische scenario's is binnen 50-100 jaar een zeespiegelverhoging van 7-10 meter gerealiseerd. Dan heeft Nederland een probleem. Maar misschien is Jezus dan al terug!
Overigens ben ik WEL akkoord dat er overal erg veel parasitair gedrag te zien valt ....
Is het ooit anders geweest ?
Volgens de evolutietheorie niet. Immers: the survival of the fittest (or most fit).
Wat alleen een wending geeft in het vervolg van de evolutietheorie is dat de mens tegenwoordig een geweten heeft ontwikkeld waarbij we het niet over ons hart kunnen verkrijgen om de Afrikaantje gewoon lekker dood te laten gaan, omdat ze 'the least fit' zijn. Jammer, maar hebben wij (the fittest) weer een beetje liebensraum. We zouden blij moeten zijn! Nou ik ben blij met initiatieven als Live 8!
Godsdiensten kunnen geen oplossingen bieden voor de komende problemen
? Waarom niet?
Het punt is dat zelfs met de beste bedoelingen, de acties die op valse informatie worden gebaseerd schadelijk kunnen zijn, zelfs dodelijk
Helemaal mee eens. Valse informatie moet vermeden worden.
Voorts is de godsdienstige kennis gebaseerd op geloof, dat in tegenstelling tot wetenschap, geen systematische methodes bevat om valse informatie te verwijderen....
1. Aangenomen dat er valse informatie aanwezig is!
2. Wie bepaald wat valse informatie is
3. Zijn acties, zelfs met de beste bedoelingen, die valse informatie versprijden of gebaseerd zijn op valse informatie, voorbehouden aan religieuze groeperingen? Zijn er geen 'atheistische of andere levensbeschouwelijke groeperingen die, zelfs met de beste bedoelingen, acties ondernemen gebaseerd op valse informatie?
en je kan nog steeds amish worden als je dat zo graag wil :
verhuizen dan maar naar Virginia en het eraan komende beloofde land van de amerikaanse theocratie . ?
Dat je niet zo wil leven is je goed recht. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar wat is er mis met hun levensstijl? Zijn ze iemand tot last? Zelfs onbedoeld (stoten bijvoorbeeld geen schadelijke stoffen uit)?
Het word langzaam maar zeker tijd om zich eens af te vragen of religies en geloof niet eerder de kiemen voor een dodelijk gevaar beginnen te vormen voor de mensheid ipv een persoonlijke en "onschuldige " troost ....
Waar baseer je deze uitspraak op? Ik ben erg benieuwd. Moet ik dit serieus nemen? Of gewoon weer lachen.
Misschien moeten we eens een lijstje maken met wat de bedreigingen zijn voor de mensheid. En dan natuurlijk wat de oorzaken daarvan zijn en eventueel de oplossingen. Dan kun je zo'n uitspraak eventueel doen(als de conclusie gemaakt kan worden dan gelovigen de oorzaak zijn van een hoop ellende.)
Een beginnetje:
1. Technische vooruitgang die aangewend wordt om militair ingezet te worden. De huidige stand is dat in 1 keer de gehele mensheid weggevaagd kan worden.
2. Sociale misstanden (honger, onderdrukking, corruptie, oneerlijke concurrentie e.v.a.)
3. Milieu vervuiling die de mondiale klimaatbalans dusdanig uit haar balans kan halen dat het helemaal misgaat.
4. Overbevolking
Er zijn er vast wel meer te verzinnen.
Gegroet